O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Procvat tržišta car carriera: CSSC ugovorio najveću narudžbu dosad, odobren i dizajn za najveće brodove u povijesti

Sektor brodova za prijevoz automobila u posljednje vrijeme doživljava pravi procvat. Brzi rast ovog sektora, uz knjigu narudžbi koja broji čak 100 novogradnji, potvrđuju i najnovije vijesti. Naime, osim što je China State Shipbuilding Corporation (CSSC) proslavila dosad najveću narudžbu trenutno najvećih brodova za prijevoz automobila, China Merchants izbacio je dizajn za još veći brod te tako odlučio doskočiti manjku kapaciteta na tržištu s novom generacijom najvećih Pure Car and Truck Carriera (PCTC) ikad izgrađenih.

Tijekom ovotjednog međunarodnog pomorskog sajma u Kini, CSSC je potpisao mnoštvo ugovora. Međutim, posebno su istaknuli najveću pojedinačnu narudžbu PCTC-a u povijesti brodogradnje. Riječ je o novoj klasi plovila za koju su također istaknuli da je trenutno najveća i najnaprednija u sektoru, piše The Maritime Executive.

Novi brodovi imat će ukupno 14 paluba za automobile, od kojih će pet biti podizno ili pomično, s ukupnim kapacitetom za prijevoz 10.800 jedinica. Plovila će moći prevoziti ultravisoki i ultra-teški Ro-Ro teret, kao i niz vrsta vozila. Posebna pažnja pridaje se transportu vozila s pogonom na vodik, LNG, LPG, kao i električnih vozila. Ovi brodovi će također moći prevoziti opasne terete i rashladne kontejnere.

CSSC naglašava da će, zahvaljujući dizajnu i nizu značajki, kapacitet broda biti 16 do 20 posto veći od trenutno najvećih brodova, kapaciteta od 9.000 jedinica, dok će troškovi transporta biti osam posto niži po jedinici. Ovi brodovi za prijevoz automobila bit će pogonjeni LNG-om, s mogućnosti pogona na amonijak ili metanol.

Dvije podružnice CSSC-a tako su osigurale narudžbu od ukupno minimalno 12 brodova, s mogućnosti izgradnje do 20 plovila. Kako je najavljeno ranije ovog tjedna, šest brodova (s opcijom za još 4) bit će izgrađeno za Seaspan u Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding. To je prvi put da se kontejnerska kompanija odlučila proširiti na tržište prijevoza automobila, ali nije dugo prošlo da im se na tom putu pridruže i drugi.

Naime, i južnokorejski HMM, koji se također primarno bavi prijevozom kontejnera, naručio je u brodogradilištu Guangzhou šest car carriera, uz opciju za još četiri. Narudžba je dio HMM-ove prethodno najavljene strategije za širenje tvrtke i diverzifikaciju u druge segmente.

Isporuka svih naručenih brodova trebala bi započeti 2026. godine. Brodovi će ploviti u dugoročnom najmu za Hyundai Glovis, jednog od najvećih upravitelja PCTC-a na svijetu. Kompanija je prošlog mjeseca izvijestila da je upravni odbor odobrio plan za izgradnju nove next-gen klase brodova.

Foto: Deltamarin / The Maritime Executive

Međutim, čini se da će ovi brodovi kratko držati titulu najvećeg plovila u kategoriji. Na istom sajmu, brodogradilište China Merchants Jinling dobilo je odobrenje dizajna (AiP) od DNV-a za novi još veći brod za prijevoz automobila, dug 234 metra i širok 40 metara, koji na svojih 14 paluba može prevesti 11.000 vozila. Kao i CSSC, China Merchants naglašava da će veličina broda povećati učinkovitost i smanjiti troškove prijevoza po vozilu, prenosi The Maritime Executive.

Brodovi su dizajnirani u partnerstvu s Deltamarinom. Kako bi se poboljšala operativna učinkovitost, brodovi će imati optimizirani trup, tzv. air lubrication sustav kako bi se smanjio otpor, te druge značajke za optimizaciju. Nova klasa brodova za prijevoz automobila bit će pogonjena LNG-om, s LNG tankom od 4.200 cbm kako bi se povećao domet broda.

China Merchants izvijestio je da je već u pregovorima s neimenovanim potencijalnim kupcem za brod.

Sektor brodova za prijevoz automobila u posljednje vrijeme doživljava pravi procvat. Brzi rast ovog sektora, uz knjigu narudžbi koja broji čak 100 novogradnji, potvrđuju i najnovije vijesti. Naime, osim što je China State Shipbuilding Corporation (CSSC) proslavila dosad najveću narudžbu trenutno najvećih brodova za prijevoz automobila, China Merchants izbacio je dizajn za još veći brod te tako odlučio doskočiti manjku kapaciteta na tržištu s novom generacijom najvećih Pure Car and Truck Carriera (PCTC) ikad izgrađenih.

Tijekom ovotjednog međunarodnog pomorskog sajma u Kini, CSSC je potpisao mnoštvo ugovora. Međutim, posebno su istaknuli najveću pojedinačnu narudžbu PCTC-a u povijesti brodogradnje. Riječ je o novoj klasi plovila za koju su također istaknuli da je trenutno najveća i najnaprednija u sektoru, piše The Maritime Executive.

Novi brodovi imat će ukupno 14 paluba za automobile, od kojih će pet biti podizno ili pomično, s ukupnim kapacitetom za prijevoz 10.800 jedinica. Plovila će moći prevoziti ultravisoki i ultra-teški Ro-Ro teret, kao i niz vrsta vozila. Posebna pažnja pridaje se transportu vozila s pogonom na vodik, LNG, LPG, kao i električnih vozila. Ovi brodovi će također moći prevoziti opasne terete i rashladne kontejnere.

CSSC naglašava da će, zahvaljujući dizajnu i nizu značajki, kapacitet broda biti 16 do 20 posto veći od trenutno najvećih brodova, kapaciteta od 9.000 jedinica, dok će troškovi transporta biti osam posto niži po jedinici. Ovi brodovi za prijevoz automobila bit će pogonjeni LNG-om, s mogućnosti pogona na amonijak ili metanol.

Dvije podružnice CSSC-a tako su osigurale narudžbu od ukupno minimalno 12 brodova, s mogućnosti izgradnje do 20 plovila. Kako je najavljeno ranije ovog tjedna, šest brodova (s opcijom za još 4) bit će izgrađeno za Seaspan u Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding. To je prvi put da se kontejnerska kompanija odlučila proširiti na tržište prijevoza automobila, ali nije dugo prošlo da im se na tom putu pridruže i drugi.

Naime, i južnokorejski HMM, koji se također primarno bavi prijevozom kontejnera, naručio je u brodogradilištu Guangzhou šest car carriera, uz opciju za još četiri. Narudžba je dio HMM-ove prethodno najavljene strategije za širenje tvrtke i diverzifikaciju u druge segmente.

Isporuka svih naručenih brodova trebala bi započeti 2026. godine. Brodovi će ploviti u dugoročnom najmu za Hyundai Glovis, jednog od najvećih upravitelja PCTC-a na svijetu. Kompanija je prošlog mjeseca izvijestila da je upravni odbor odobrio plan za izgradnju nove next-gen klase brodova.

Foto: Deltamarin / The Maritime Executive

Međutim, čini se da će ovi brodovi kratko držati titulu najvećeg plovila u kategoriji. Na istom sajmu, brodogradilište China Merchants Jinling dobilo je odobrenje dizajna (AiP) od DNV-a za novi još veći brod za prijevoz automobila, dug 234 metra i širok 40 metara, koji na svojih 14 paluba može prevesti 11.000 vozila. Kao i CSSC, China Merchants naglašava da će veličina broda povećati učinkovitost i smanjiti troškove prijevoza po vozilu, prenosi The Maritime Executive.

Brodovi su dizajnirani u partnerstvu s Deltamarinom. Kako bi se poboljšala operativna učinkovitost, brodovi će imati optimizirani trup, tzv. air lubrication sustav kako bi se smanjio otpor, te druge značajke za optimizaciju. Nova klasa brodova za prijevoz automobila bit će pogonjena LNG-om, s LNG tankom od 4.200 cbm kako bi se povećao domet broda.

China Merchants izvijestio je da je već u pregovorima s neimenovanim potencijalnim kupcem za brod.

Što nas pokreće