Zbog željezničke nesreće na Škrljevu nastali su problemi u otpremi tereta za riječku luku. Koliko će poremećaj u otpremi poremetiti financijsku sliku, znat će se potkraj mjeseca. No, unatoč svemu, i ovo bi trebala biti dobra godina za poslovanje riječke luke, ističu u Upravi.
Od pretovara drva i željeza, preko kamena, stoke, žita i ugljena. Posla u riječkoj luci ne manjka. Roba stiže iz cijeloga svijeta, ponajviše iz europskih zemalja, piše HRT.
“Kada sve zbrojimo i oduzmemo zarada će vjerojatno biti veća, a taj jedan pozitivan trend koji smo uspjeli teškom mukom preokrenuti će se nastaviti”, rekao je Duško Grabovac, predsjednik Uprave Luke Rijeka.
Raste promet generalnog tereta – drva, metala, kamena, no rezultati rasutog tereta odnosno rudače malo su slabiji. Jedan od razloga je i nedavna željeznička nesreća zbog koje su Rijeka i luka od unutrašnjosti prometno odsječene.
Pročitajte više: Neće biti katastrofalnog zastoja prometa iz Luke Rijeka zbog željezničke nesreće: Pronađeno alternativno rješenje
“Vidjet ćemo kakvi će biti rezultati za 12. mjesec, koji će biti poremećaji zbog nesreće na Meji jer to će sigurno imati utjecaj na rezultate rasutog i generalnog tereta”, dodao je.
Stoga je i Uprava oprezna s financijskim i poslovnim brojevima. Ali, ističe, straha za opstojnost luke nema. Kapaciteti silosa su popunjeni. Još jedan takav dobro bi došao. Radi se u tri smjene.
“Svake godine bilježimo rast i dok se tako nastavi sretni smo. Primamo robu pretežno iz Hrvatske, mađarske i jedan manji dio je ukrajinska roba. Ide najviše za Italiju, nešto za Španjolsku i sjever Afrike”, rekao je Marino Klarić, rukovoditelj terminala za žitarice.
Istodobno s pretovarom tereta traje i obnova luke, ističe HRT.
“Posljednje tri godine riječka luka veliko je gradilište. Iako u ovom trenutku radovi znače ograničenja u određenim operacijskim aktivnostima, u konačnici bi trebali osigurati bolje poslovanje i veću količinu tereta koji prolazi kroz riječku luku”, naveo je.
Sve bi trebalo biti gotovo do proljeća iduće godine.
“Luka je tu popravila podloge koje su bile u groznom stanju, kolosijeke i odvodnju, vrijednost projekta je preko 30 milijuna eura”, zaključio je Grabovac.
Modernizacija lučke infrastrukture pridonijet će daljnjem razvoju, no kao jedan od glavnih uvjeta za povećanje lučkih kapaciteta ostaje izgradnja nizinske pruge. A ništa od svega toga bez kvalitetnih radnika, kojih i ovdje nedostaje.