O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Još jedan Maerskov brod napadnut u Crvenom moru: Američka mornarica uništila tri čamca Hutija

U Crvenom moru tjednima je napeta situacija, ali ovaj vikend je za Maersk bio iznimno težak. Samo koji dan nakon što je najavio svoj postupni povratak u Crveno more, našao se u središtu napetosti jer je u subotu njegov brod Maersk Hangzhou gađan raketama, a u nedjelju su se napadači pokušali nasilno ukrcati na njega, što su spriječili helikopteri američke mornarice.

U nedjelju ujutro Maersk Hangzhou uputio je poziv u pomoć javljajući da su ga napala četiri mala čamca. Prema Središnjem zapovjedništvu SAD-a, mali čamci došli su iz područja Jemena koje je pod kontrolom Hutija. Približili su se na oko 20 metara od broda i započeli paljbu, piše The Maritime Executive.

Sigurnosni tim na Maersk Hangzhou uzvratio je paljbu u svrhu samoobrane. U međuvremenu, nosač USS Dwight D. Eisenhower i razarač USS Gravely poslali su helikoptere u pomoć, čije su posade napadače pokušale zaustaviti usmenim upozorenjima.

To nije uspjelo, te su napadači počeli pucati na helikoptere. Posade helikoptera uzvratile su vatru, uništivši tri čamca i ubivši njihove posade, izjavili su iz Središnjeg zapovjedništva. Preostali brod je pobjegao.

Nije bilo ozlijeđenih pripadnika američkog osoblja, niti je zabilježena šteta na helikopteru. Posada Maersk Hangzhoua je sigurna, a brod je nastavio svoje putovanje.

“Sigurnost naše posade najveći je prioritet i provode se sve potrebne sigurnosne mjere kako bi se zaštitili. Posada će dobiti svu potrebnu potporu za rješavanje ove teške i ozbiljne situacije”, stoji u priopćenju Maerska.

To je drugi put da je Maersk Hangzhou napadnut u samo 24 sata. Dan prije, u subotu ujutro, brod je pogodio nepoznati objekt. Nije bilo požara, niti je posada ozlijeđena. USS Gravely i USS Laboon pomogli su brodu u nevolji, a Gravely je nedugo nakon toga oborio dvije balističke rakete. Maersk nije precizirao razmjere štete, ali Središnje zapovjedništvo je reklo da je brod sposoban za plovidbu, navodi The Maritime Executive.

Pobunjeničke snage Huti obećale su osvetu za ishod ovog sukoba, čime su potvrdile da su čamci bili njihovi. “Ovi mučenici za dobrobit Palestine potvrđuju da američki neprijatelj snosi posljedice ovog zločina i njegovih reperkusija”, zaprijetio je glasnogovornik Huta. “Njegovi vojni pokreti u Crvenom moru radi zaštite izraelskih brodova neće spriječiti Jemen da izvrši svoju vjersku, moralnu i humanitarnu dužnost u podršci i pobjedi za potlačene u Palestini”.

Nejasno je zašto je Maersk Hangzhou bio meta Huta, ali Maersk je bio među prvim europskim prijevoznicima koji su povjerovali sigurnosnoj koaliciji predvođenoj SAD-om i vratili se na tranzite u južnom Crvenom moru. Neki prijevoznici, osobito Hapag-Lloyd, smatraju da to područje još uvijek nije sigurno za tranzit.

Ipak, Maersk je odlučio preispitati svoju odluku o vraćanju na prolazak Crvenim morem. “Kako bi se dalo vremena da se istraže detalji incidenta i dodatno procijeni sigurnosna situacija – odlučeno je odgoditi sve tranzite kroz to područje do 2. siječnja”, kazali su.

Američka Bijela kuća bi mogla promijeniti pristup ako se napadi Hutija nastave. Britanski The Times izvještava da iako događaji ovog vikenda nisu bili dovoljni da izazovu Zapad da napadne natrag, britanska vlada će zaprijetiti vođama Huta “ograničenim” i “značajnim” zračnim napadima u slučaju bilo kakvih daljnjih napada na brodove.

“Kao što je HMS Diamond ilustrirao ranije ovog mjeseca, spremni smo poduzeti izravnu akciju i nećemo oklijevati poduzeti daljnje radnje kako bismo oslobodili plovidbu Crvenim morem”, rekao je britanski ministar obrane Grant Shapps. “Mi smo posvećeni tome da zlonamjerne aktere smatramo odgovornima za nezakonite zapljene i napade”.

Iako je Europska unija primarni ekonomski korisnik pomorskog prometa na Crvenom moru, SAD i Ujedinjeno Kraljevstvo se bore da se partneri iz EU-a pridruže odgovoru. Izraelske operacije u Gazi ne podržava većina europskih glasača, a europske vlade teško su postigle konsenzus o slanju čak i snaga protuzračne obrane/policije da se suprotstave prijetnjama Hutija u Crvenom moru, piše The Maritime Executive.

U Crvenom moru tjednima je napeta situacija, ali ovaj vikend je za Maersk bio iznimno težak. Samo koji dan nakon što je najavio svoj postupni povratak u Crveno more, našao se u središtu napetosti jer je u subotu njegov brod Maersk Hangzhou gađan raketama, a u nedjelju su se napadači pokušali nasilno ukrcati na njega, što su spriječili helikopteri američke mornarice.

U nedjelju ujutro Maersk Hangzhou uputio je poziv u pomoć javljajući da su ga napala četiri mala čamca. Prema Središnjem zapovjedništvu SAD-a, mali čamci došli su iz područja Jemena koje je pod kontrolom Hutija. Približili su se na oko 20 metara od broda i započeli paljbu, piše The Maritime Executive.

Sigurnosni tim na Maersk Hangzhou uzvratio je paljbu u svrhu samoobrane. U međuvremenu, nosač USS Dwight D. Eisenhower i razarač USS Gravely poslali su helikoptere u pomoć, čije su posade napadače pokušale zaustaviti usmenim upozorenjima.

To nije uspjelo, te su napadači počeli pucati na helikoptere. Posade helikoptera uzvratile su vatru, uništivši tri čamca i ubivši njihove posade, izjavili su iz Središnjeg zapovjedništva. Preostali brod je pobjegao.

Nije bilo ozlijeđenih pripadnika američkog osoblja, niti je zabilježena šteta na helikopteru. Posada Maersk Hangzhoua je sigurna, a brod je nastavio svoje putovanje.

“Sigurnost naše posade najveći je prioritet i provode se sve potrebne sigurnosne mjere kako bi se zaštitili. Posada će dobiti svu potrebnu potporu za rješavanje ove teške i ozbiljne situacije”, stoji u priopćenju Maerska.

To je drugi put da je Maersk Hangzhou napadnut u samo 24 sata. Dan prije, u subotu ujutro, brod je pogodio nepoznati objekt. Nije bilo požara, niti je posada ozlijeđena. USS Gravely i USS Laboon pomogli su brodu u nevolji, a Gravely je nedugo nakon toga oborio dvije balističke rakete. Maersk nije precizirao razmjere štete, ali Središnje zapovjedništvo je reklo da je brod sposoban za plovidbu, navodi The Maritime Executive.

Pobunjeničke snage Huti obećale su osvetu za ishod ovog sukoba, čime su potvrdile da su čamci bili njihovi. “Ovi mučenici za dobrobit Palestine potvrđuju da američki neprijatelj snosi posljedice ovog zločina i njegovih reperkusija”, zaprijetio je glasnogovornik Huta. “Njegovi vojni pokreti u Crvenom moru radi zaštite izraelskih brodova neće spriječiti Jemen da izvrši svoju vjersku, moralnu i humanitarnu dužnost u podršci i pobjedi za potlačene u Palestini”.

Nejasno je zašto je Maersk Hangzhou bio meta Huta, ali Maersk je bio među prvim europskim prijevoznicima koji su povjerovali sigurnosnoj koaliciji predvođenoj SAD-om i vratili se na tranzite u južnom Crvenom moru. Neki prijevoznici, osobito Hapag-Lloyd, smatraju da to područje još uvijek nije sigurno za tranzit.

Ipak, Maersk je odlučio preispitati svoju odluku o vraćanju na prolazak Crvenim morem. “Kako bi se dalo vremena da se istraže detalji incidenta i dodatno procijeni sigurnosna situacija – odlučeno je odgoditi sve tranzite kroz to područje do 2. siječnja”, kazali su.

Američka Bijela kuća bi mogla promijeniti pristup ako se napadi Hutija nastave. Britanski The Times izvještava da iako događaji ovog vikenda nisu bili dovoljni da izazovu Zapad da napadne natrag, britanska vlada će zaprijetiti vođama Huta “ograničenim” i “značajnim” zračnim napadima u slučaju bilo kakvih daljnjih napada na brodove.

“Kao što je HMS Diamond ilustrirao ranije ovog mjeseca, spremni smo poduzeti izravnu akciju i nećemo oklijevati poduzeti daljnje radnje kako bismo oslobodili plovidbu Crvenim morem”, rekao je britanski ministar obrane Grant Shapps. “Mi smo posvećeni tome da zlonamjerne aktere smatramo odgovornima za nezakonite zapljene i napade”.

Iako je Europska unija primarni ekonomski korisnik pomorskog prometa na Crvenom moru, SAD i Ujedinjeno Kraljevstvo se bore da se partneri iz EU-a pridruže odgovoru. Izraelske operacije u Gazi ne podržava većina europskih glasača, a europske vlade teško su postigle konsenzus o slanju čak i snaga protuzračne obrane/policije da se suprotstave prijetnjama Hutija u Crvenom moru, piše The Maritime Executive.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video