O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novi luksuzni terenac Range Rover Velar za osnovnu boju ima ‘Zadar Grey’: Jesu li to mislili na ‘zadarski sivo’ ili ‘zadarsko sivilo’?

Marketinški stručnjaci vele kako nema bolje reklame od one kad neki etablirani brend ”posudi” vaše ime kako bi se on bolje prodavao, a time ujedno reklamirao i vas. Takva marketinška strategija zove se co-branding te „uključuje strateško savezništvo više naziva robnih marki koje se zajednički koriste na jednom proizvodu ili usluzi”.

Je li ovdje riječ o co-brandingu ili nečemu drugom, nećemo se miješati, ali novinarska zanimljivost sigurno jest, javlja Zadarski. Naime, ugledni proizvođač luksuznih terenaca, engleski Land Rover, izbacio je na tržište novu liniju svojih prestižnih automobila pod nazivom Range Rover Velar. Velar izgleda svemirski i prodaje se u devet osnovnih boja, a prva od njih se zove, pazite sad, Zadar Grey!

“Zadarski siva” je dakle prva na popisu boja u kojoj možete dobiti ovaj automobil savršenih performansi čija se prodajna cijena kreće, od osnovne od 54.455 funti, do najviše od 80.230 funti (otprilike od 70 do 102 tisuće dolara ili od 62 do 92 tisuće eura).

Ali, i drugih osam osnovnih boja dobilo je ime po nekom više ili manje poznatom gradu ili regiji, pa tako imamo: Varesine Blue (četvrt u Milanu), Arroios Grey (okrug u Lisabonu), Charente Grey (rijeka i departman u Južnoj Francuskoj), Carpathian Grey (srednjoeuropski planinski lanac), Santorini Black (grčki vulkanski otok u skupini Ciklada), Ostuni Perl White (mjesto pored Brindisija u Apuliji), Hakuba Silver (selo na sjeveru Japana pored Nagana) te Fuji White (najviša japanska planina na otoku Honshu).

Foto: Screenshot / Zadarski

Provjerom na Googleu Zadar Grey se ne povezuje s nijednim drugim proizvodom, niti se spominje u nekom drugom kontekstu. Znači li to da je ime zaštićeno do strane Land Rovera, moguće kao i sva druga, nećemo nagađati, ali Grad Zadar, kao legitimni nositelj oznake izvornosti, nitko izgleda nije pitao za dozvolu ili “autorska prava”.

E sad, tko će od ovog co-brandinga, od ove ”sinergije tržišnih marki” više profitirati, Land Rover ili Zadar?

Land Rover je brend kojeg poznaje cijeli svijet, a za Zadar to teško možemo reći. Na njegovom svekolikom brendiranju tobože godinama rade razno razne institucije ustanove i pojedinci, ali nitko se sustavno i profesionalno time ne bavi, pa se teško može reći da Zadar u današnjem konzumerističkom svijetu ima neku svoju specifičnu nišu na međunarodnoj merkantilnoj sceni. Možda mu ova siva u tome donekle pomogne, makar je neki budu interpretirali kao – ”zadarsko sivilo”.

Naime, bilo da je riječ o ”zadarski sivoj”, onoj kada Zadar poklopi škura bura i dugotrajna južina, ili o ”zadarskom sivilu” kao (kulturno-društvenoj) metafori općeg stanja, co-branding uvijek funkcionira.

Jer – ako je vjerovati marketinškim maherima – i loša reklama je dobra reklama!

Marketinški stručnjaci vele kako nema bolje reklame od one kad neki etablirani brend ”posudi” vaše ime kako bi se on bolje prodavao, a time ujedno reklamirao i vas. Takva marketinška strategija zove se co-branding te „uključuje strateško savezništvo više naziva robnih marki koje se zajednički koriste na jednom proizvodu ili usluzi”.

Je li ovdje riječ o co-brandingu ili nečemu drugom, nećemo se miješati, ali novinarska zanimljivost sigurno jest, javlja Zadarski. Naime, ugledni proizvođač luksuznih terenaca, engleski Land Rover, izbacio je na tržište novu liniju svojih prestižnih automobila pod nazivom Range Rover Velar. Velar izgleda svemirski i prodaje se u devet osnovnih boja, a prva od njih se zove, pazite sad, Zadar Grey!

“Zadarski siva” je dakle prva na popisu boja u kojoj možete dobiti ovaj automobil savršenih performansi čija se prodajna cijena kreće, od osnovne od 54.455 funti, do najviše od 80.230 funti (otprilike od 70 do 102 tisuće dolara ili od 62 do 92 tisuće eura).

Ali, i drugih osam osnovnih boja dobilo je ime po nekom više ili manje poznatom gradu ili regiji, pa tako imamo: Varesine Blue (četvrt u Milanu), Arroios Grey (okrug u Lisabonu), Charente Grey (rijeka i departman u Južnoj Francuskoj), Carpathian Grey (srednjoeuropski planinski lanac), Santorini Black (grčki vulkanski otok u skupini Ciklada), Ostuni Perl White (mjesto pored Brindisija u Apuliji), Hakuba Silver (selo na sjeveru Japana pored Nagana) te Fuji White (najviša japanska planina na otoku Honshu).

Foto: Screenshot / Zadarski

Provjerom na Googleu Zadar Grey se ne povezuje s nijednim drugim proizvodom, niti se spominje u nekom drugom kontekstu. Znači li to da je ime zaštićeno do strane Land Rovera, moguće kao i sva druga, nećemo nagađati, ali Grad Zadar, kao legitimni nositelj oznake izvornosti, nitko izgleda nije pitao za dozvolu ili “autorska prava”.

E sad, tko će od ovog co-brandinga, od ove ”sinergije tržišnih marki” više profitirati, Land Rover ili Zadar?

Land Rover je brend kojeg poznaje cijeli svijet, a za Zadar to teško možemo reći. Na njegovom svekolikom brendiranju tobože godinama rade razno razne institucije ustanove i pojedinci, ali nitko se sustavno i profesionalno time ne bavi, pa se teško može reći da Zadar u današnjem konzumerističkom svijetu ima neku svoju specifičnu nišu na međunarodnoj merkantilnoj sceni. Možda mu ova siva u tome donekle pomogne, makar je neki budu interpretirali kao – ”zadarsko sivilo”.

Naime, bilo da je riječ o ”zadarski sivoj”, onoj kada Zadar poklopi škura bura i dugotrajna južina, ili o ”zadarskom sivilu” kao (kulturno-društvenoj) metafori općeg stanja, co-branding uvijek funkcionira.

Jer – ako je vjerovati marketinškim maherima – i loša reklama je dobra reklama!

Promo

Trendovi

Foto / video