O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Crnogorski ministar Radulović: “Planiramo spajanje Barske i Crnogorske plovidbe”

IZVORRTCG
IZVORRTCG

Spajanje Barske i Crnogorske plovidbe u jednu ekonomski održivu kompaniju, kao i ulaganje u putničku i željezničku infrastrukturu stvorit će preduvjete za valorizaciju potencijala Luke Bar”, kazao je ministar prometa i pomorstva Filip Radulović u intervjuu za Radio Crne Gore.

On je izjavio da je očito da će se država morati uključiti u osiguravanje nedostajućih sredstava Crnogorskoj plovidbi za siječanjsku ratu kredita prema Exim banci. U Emisiji za pomorce rekao je da najavljeno povećanje cijena Port of Adrije za lučke usluge, od 1. siječnja, nije dobar poslovni potez.

Najavio je skoro formiranje koordinacijskog tijela koje će analizirati pomorsku zakonodavstvo. Radulović ističe i da su stvoreni svi preduvjeti za izdavanje biometrijskih isprava za crnogorske pomorce (SID), piše RTCG.

Crnogorska plovidba godinama ne uspijeva u potpunosti financirati svoje obveze prema Exim banci po osnovu kredita uzetog za kupnju brodova 21. maj i Kotor. Najavljeno je da će im financijska pomoć države biti potrebna i za plaćanje rate kredita koja na naplatu stiže u siječnju ove godine. Kako ocjenjujete trenutno stanje u toj brodarskoj kompaniji?

Stanje u Crnogorskoj plovidbi nije na zavidnom nivou i toga smo, vjerujem, svi svjesni. Siječanjska rata za otplatu kredita prema Exim banci dolazi na naplatu, a kako stvari stoje Crnogorska plovidba sasvim izvjesno neće imati financijska sredstva koja su potrebna za uredno ispunjenje ove obveze. Dakle, kao i mnogo puta do sada, očito će se država morati uključiti u osiguravanje nedostajućih sredstava. Poznato je i našoj javnosti da su oba brodarska društva u nezavidnom položaju, budući da moraju izvršiti povrat neusklađene državne pomoći i da usporedno s tim otplaćuju i preostali iznos kreditnog zaduženja prema Exim banci.

Barska plovidba će najvjerojatnije sama osigurati sredstva za plaćanje rate kredita u siječnju 2024. godine. I toj kompaniji država je godinama financijski pomagala, usprkos prihodu koji ostvaruju od najma dva prekooceanska broda.

Tijekom nedavne posjete i razgovora s menadžmentom Barske plovidbe, obaviješten sam da će ovo privredno društvo raspolagati vlastitim sredstvima za otplatu siječanjske rate po osnovi kreditnog zaduženja za nabavku brodova. Barska plovidba je, donekle, u boljoj situaciji nego Crnogorska plovidba, jer je i kreditni aranžman bio povoljniji. Zatim posjeduje i vlastite nekretnine, ima višestruko manju obvezu povrata sredstava u državni budžet koja su dodijeljena kao neusklađena državna pomoć itd. Kao što sam već rekao, radit ćemo na stvaranju potrebnih uvjeta za spajanje brodarskih društava. Međutim, namjera mi je i sa svojim timom sagledati druge potencijalne modalitete koji bi mogli dovesti do održivosti ovih društava.

Je li za Crnu Goru ekonomski održivo da ima dvije brodarske kompanije s ukupno četiri broda, a velikim troškovima? U Barskoj i Crnogorskoj plovidbi ima preko 40 zaposlenih u administraciji, dva odbora direktora, dobro plaćeni menadžment. Prethodni ministri zaduženi za pomorstvo su najavljivali spajanje kompanija, ali se dalje od toga nije otišlo. Hoćete li Vi poduzeti konkretne korake?

Mislim da postojeće rješenje nije održivo i da se ovdje trebamo voditi i takozvanom ekonomijom obujma, odnosno konsolidirati flotu kojom raspolažemo, a smanjiti poslovne rashode obje kompanije.

Izjavili ste da nije realno da Barska plovidba uskoro kupi trajekt i obnovi pomorsku liniju Bar-Bari-Bar.

Tako je. Moje mišljenje i, shodno tom, izjavu sam bazirao na osnovu podataka koji su mi do sada predočeni i dostupni. Dakle, ako u ovom momentu nismo sigurni da će Barska plovidba moći samostalno platiti srpanjsku ratu, onda vjerujem da zbilja nije racionalno najavljivati kupovinu broda koji bi bio angažiran na međunarodnoj pomorskoj liniji Bar-Bari, koliko god bi građani Bara, Crne Gore i ja kao resorni ministar, to željeli. Svakako, tijekom posjete Barskoj plovidbi, bilo je govora i o mogućnostima za javno-privatno partnerstvo, kroz koje bi se možda mogle sagledati određene mogućnosti. Mislim da je to u ovom trenutku realnija opcija, nego opcija o osiguranju sredstava od strane Barske plovidbe za kupovinu broda.

Crna Gora kasni s izdavanjem biometrijskih dokumenata pomorcima. Ta identifikacijska isprava znatno im olakšava brojne procedure u lukama širom svijeta. Kada se očekuje početak izdavanja SID-a?

U završnoj smo fazi postupka koji se odnosi na stvaranje uvjeta za početak izdavanja Identifikacijske isprave pomorca (SID). Pravilnik kojim je regulirano ovo pitanje je ugovoren s Ministarstvom unutrašnjih poslova i dobili smo pozitivno mišljenje tajništva za zakonodavstvo. Dakle, uspješno smo okončali proceduru koja se odnosi na normativno-pravni okvir i sada radimo na povezivanju sistema i baza podataka nadležnih institucija, odnosno u konačnici stvaramo završne uvjete za izdavanje dokumenta. Riječ je o dokumentu od posebnog značaja za crnogorske pomorce, tako da ćemo što je moguće više ubrzati sve aktivnosti vezane za ovo pitanje. Također, kroz Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Ministarstvu, već smo predvidjeli i odgovarajući broj novih radnih mjesta u Lučkim kapetanijama, za službenike koji će biti neposredno angažirani na poslovima vezanim za izdavanje SID-a, kako bi ova usluga našim pomorcima mogla biti efikasno pružena.

Cijeli intervju s crnogorskim ministrom prometa i pomorstva Filipom Radulovićem pročitajte ovdje.

Spajanje Barske i Crnogorske plovidbe u jednu ekonomski održivu kompaniju, kao i ulaganje u putničku i željezničku infrastrukturu stvorit će preduvjete za valorizaciju potencijala Luke Bar”, kazao je ministar prometa i pomorstva Filip Radulović u intervjuu za Radio Crne Gore.

On je izjavio da je očito da će se država morati uključiti u osiguravanje nedostajućih sredstava Crnogorskoj plovidbi za siječanjsku ratu kredita prema Exim banci. U Emisiji za pomorce rekao je da najavljeno povećanje cijena Port of Adrije za lučke usluge, od 1. siječnja, nije dobar poslovni potez.

Najavio je skoro formiranje koordinacijskog tijela koje će analizirati pomorsku zakonodavstvo. Radulović ističe i da su stvoreni svi preduvjeti za izdavanje biometrijskih isprava za crnogorske pomorce (SID), piše RTCG.

Crnogorska plovidba godinama ne uspijeva u potpunosti financirati svoje obveze prema Exim banci po osnovu kredita uzetog za kupnju brodova 21. maj i Kotor. Najavljeno je da će im financijska pomoć države biti potrebna i za plaćanje rate kredita koja na naplatu stiže u siječnju ove godine. Kako ocjenjujete trenutno stanje u toj brodarskoj kompaniji?

Stanje u Crnogorskoj plovidbi nije na zavidnom nivou i toga smo, vjerujem, svi svjesni. Siječanjska rata za otplatu kredita prema Exim banci dolazi na naplatu, a kako stvari stoje Crnogorska plovidba sasvim izvjesno neće imati financijska sredstva koja su potrebna za uredno ispunjenje ove obveze. Dakle, kao i mnogo puta do sada, očito će se država morati uključiti u osiguravanje nedostajućih sredstava. Poznato je i našoj javnosti da su oba brodarska društva u nezavidnom položaju, budući da moraju izvršiti povrat neusklađene državne pomoći i da usporedno s tim otplaćuju i preostali iznos kreditnog zaduženja prema Exim banci.

Barska plovidba će najvjerojatnije sama osigurati sredstva za plaćanje rate kredita u siječnju 2024. godine. I toj kompaniji država je godinama financijski pomagala, usprkos prihodu koji ostvaruju od najma dva prekooceanska broda.

Tijekom nedavne posjete i razgovora s menadžmentom Barske plovidbe, obaviješten sam da će ovo privredno društvo raspolagati vlastitim sredstvima za otplatu siječanjske rate po osnovi kreditnog zaduženja za nabavku brodova. Barska plovidba je, donekle, u boljoj situaciji nego Crnogorska plovidba, jer je i kreditni aranžman bio povoljniji. Zatim posjeduje i vlastite nekretnine, ima višestruko manju obvezu povrata sredstava u državni budžet koja su dodijeljena kao neusklađena državna pomoć itd. Kao što sam već rekao, radit ćemo na stvaranju potrebnih uvjeta za spajanje brodarskih društava. Međutim, namjera mi je i sa svojim timom sagledati druge potencijalne modalitete koji bi mogli dovesti do održivosti ovih društava.

Je li za Crnu Goru ekonomski održivo da ima dvije brodarske kompanije s ukupno četiri broda, a velikim troškovima? U Barskoj i Crnogorskoj plovidbi ima preko 40 zaposlenih u administraciji, dva odbora direktora, dobro plaćeni menadžment. Prethodni ministri zaduženi za pomorstvo su najavljivali spajanje kompanija, ali se dalje od toga nije otišlo. Hoćete li Vi poduzeti konkretne korake?

Mislim da postojeće rješenje nije održivo i da se ovdje trebamo voditi i takozvanom ekonomijom obujma, odnosno konsolidirati flotu kojom raspolažemo, a smanjiti poslovne rashode obje kompanije.

Izjavili ste da nije realno da Barska plovidba uskoro kupi trajekt i obnovi pomorsku liniju Bar-Bari-Bar.

Tako je. Moje mišljenje i, shodno tom, izjavu sam bazirao na osnovu podataka koji su mi do sada predočeni i dostupni. Dakle, ako u ovom momentu nismo sigurni da će Barska plovidba moći samostalno platiti srpanjsku ratu, onda vjerujem da zbilja nije racionalno najavljivati kupovinu broda koji bi bio angažiran na međunarodnoj pomorskoj liniji Bar-Bari, koliko god bi građani Bara, Crne Gore i ja kao resorni ministar, to željeli. Svakako, tijekom posjete Barskoj plovidbi, bilo je govora i o mogućnostima za javno-privatno partnerstvo, kroz koje bi se možda mogle sagledati određene mogućnosti. Mislim da je to u ovom trenutku realnija opcija, nego opcija o osiguranju sredstava od strane Barske plovidbe za kupovinu broda.

Crna Gora kasni s izdavanjem biometrijskih dokumenata pomorcima. Ta identifikacijska isprava znatno im olakšava brojne procedure u lukama širom svijeta. Kada se očekuje početak izdavanja SID-a?

U završnoj smo fazi postupka koji se odnosi na stvaranje uvjeta za početak izdavanja Identifikacijske isprave pomorca (SID). Pravilnik kojim je regulirano ovo pitanje je ugovoren s Ministarstvom unutrašnjih poslova i dobili smo pozitivno mišljenje tajništva za zakonodavstvo. Dakle, uspješno smo okončali proceduru koja se odnosi na normativno-pravni okvir i sada radimo na povezivanju sistema i baza podataka nadležnih institucija, odnosno u konačnici stvaramo završne uvjete za izdavanje dokumenta. Riječ je o dokumentu od posebnog značaja za crnogorske pomorce, tako da ćemo što je moguće više ubrzati sve aktivnosti vezane za ovo pitanje. Također, kroz Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Ministarstvu, već smo predvidjeli i odgovarajući broj novih radnih mjesta u Lučkim kapetanijama, za službenike koji će biti neposredno angažirani na poslovima vezanim za izdavanje SID-a, kako bi ova usluga našim pomorcima mogla biti efikasno pružena.

Cijeli intervju s crnogorskim ministrom prometa i pomorstva Filipom Radulovićem pročitajte ovdje.

Što nas pokreće