O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Studenti oduševljeni navigacijskim simulatorom na splitskom Pomorskom fakultetu

Daleke obale Singapura, Bospora, Hong Konga nikada Splitu nisu bile bliže. Naime, uvjerili smo se da nam treba samo nekoliko minuta iz Splita za uploviti u najpoznatije svjetske luke, piše Otvoreno more. Da, stvarno samo nekoliko minuta, nije u pitanju nikakvo pretjerivanje.

U jedno jutro smo nakon uplovljavanja u splitsku luku doplovili do Singapura, a malo kasnije skoknuli i do New Yorka! Sve to je bilo moguće napraviti uz pomoć navigacijskog simulatora Pomorskog fakulteta u Splitu. U ovaj, zaista čaroban svijet tehnologije Otvoreno more je uveo asistent Filip Bojić, koji je ranije radio na norveškoj kompaniji kao časnik, a sada to iskustvo prenosi u sklopu nekoliko kolegija čije se vježbe izvode na simulatoru.

“S jednim simulatorom povezane su tri različite prostorije koje mogu funkcionirati samostalno ili mogu zajedno sudjelovati u istoj vježbi. Radi se o simulatoru najnovije generacije, Wärtsilä NTPRO 5000 Navigation, koji ispunjava standarde obrazovanja Međunarodne pomorske organizacije (IMO), te pokriva veliki broj certifikata tzv. “breveta”. S obzirom na to da u svijetu pomorstva standard osigurava kvalitetu, a naš simulator napravljen je po najnovijim standardima, jednako smo konkurentni kao bilo koje drugo učilište”, objašnjava Bojić.

Prva luka u koju smo uplovili bila je splitska, svima nama jako dobro poznata i moramo priznati, činilo im se kao da se zaista nalaze na Petru Hektoroviću ili nekom drugom “Jadrolinijinom” trajektu. Split je toliko detaljno “napravljen” da je to za ne povjerovati: gledaju u zvonik Svetoga Duje, Marjan, Koteksov neboder pa čak mogu pročitati i Hajdukov grafit koji se vidi i u stvarnosti kada se uplovljava u grad.

REALAN OSJEĆAJ PLOVIDBE

Al‘ hajde što je grafički to sve predstavljeno toliko realno i osjećaj je isti kao da ste na brodu, do te mjere da ne bi bilo zgorega popiti Draminu prije ove brodske avanture. Simulator ima mogućnost i mijenjati vremenske uvjete pa kad je okrenulo na jugo, okrenuo im se ručak u želucu te su odmah poželjeli da se vrate bonaca i mirno more, navodi Otvoreno more.

“Ova prostorija napravljena je sukladno zahtjevima simulatora, zid je zakrivljen pod određenim kutom, a ugrađeni projektori se preklapaju jedan s drugim tako da tvore sliku realnog pogleda s mosta. Specifično je da ovaj simulator prikazuje kut od 270 stupnjeva, a manji broj simulatora ima toliki kut obzora. Zidovi su napravljeni tako da se vidi samo more pa kad se počnemo “gibati” gubi se stabilna točka vida i stvara se realan osjećaj plovidbe”, otkrio je Bojić tajnu ove virtualne stvarnosti.

S ovim simulatorom može se uploviti u više od 50 lokacija na gotovo svim vrstama broda, a broj različitih situacija koje se mogu simulirati nije ograničen. Može se simulirati više vrsta brodova, više vrsta dijelova plovidbe, različite luke, prolazi i kanali…

Sve to je izvedeno u 3D tehnici i načinjena je fizika svojstvena svakom plovidbenom području. Drugim riječima, grafičkim modelima pridodana su fizička međudjelovanja broda i okolice svojstvena pojedinom brodu, vremenskim uvjetima te području plovidbe. Ako neke lokacije nema, moguće je naručiti i njezino ucrtavanje.

“Hipotetski, ako neka kompanija želi obučiti svoje radnike za upravljanje ledolomcem na obalama Antarktike, mi možemo napraviti zahtjev da nam se izradi i to područje. Tako radnici imaju priliku susresti se s ledenim obalama prije nego što se susretnu s njima u stvarnosti”, objašnjava Bojić.

EVO NAS U SINGAPURU

Kroz razgovor stižu pred Singapur, jednu od najprometnijih luka svijeta, a tijekom uplovljavanja put su im priječile ribarice, tankeri i plovila svih vrsta. Unutar centralnog ekrana nalaze se svi uređaji koji su inače obvezni na brodovima duge plovidbe, a neki od njih i fizički postoje pa se s njima može rukovati kao i na brodu. Bojić otkriva da studenti uvijek preferiraju stvarni timun naspram digitalnog.

“Doplovili” su i do New Yorka, ugledali čuvene nebodere i Kip slobode, a na trenutak im se učinilo da se zaista približavaju Velikoj Jabuci i da će uskoro šetati ulicama grada koji nikada ne spava. Osim što je ovaj uređaj koristan za sanjarenje, pomaže studentima kako bi na neki način “probili led” prije odlaska na pravi brod.

“Studenti i polaznici ubrzanog tečaja za pomorce mogu raditi stvari koje nemaju priliku raditi uživo, okušati se u nekim manevrima brodom koje si inače ne bi dopustili. Prednost je što ovdje nema stvarne opasnosti, ako dođe do “sudara” vježba se jednostavno zaustavi, a mi možemo analizirati kako je došlo do toga i nešto naučiti”, govori Bojić.

Otvoreno more je upitao studente kako je njima bilo kada su prvi put doživjeli simulator.

“Prvi put je bilo zanimljivo, dosta novih uređaja sam ovdje vidio i sve je jako realno. Prikaz vrtnje, odnosno nagiba, stvara osjećaj da se brod naginje kao i u stvarnosti. Imamo i smjernu ploču pa možemo snimati azimute. Sigurno me ovo pripremilo za prvi susret sa stvarnim brodom. Bio sam na pravome mostu, a simulator je puno bolji od tog mosta na kojem sam ja bio”, kazao je student.

Za budućnost imaju velike planove, većina će ih upisati i diplomski studij. Neki od njih se vide na LNG brodovima, biti operateri na brodu, raditi na putničkim kruzerima, a ovaj simulator sigurno će ih bolje pripremiti za svjetska mora i oceane. Mi im svakako želimo sretan put i mirno more.

Daleke obale Singapura, Bospora, Hong Konga nikada Splitu nisu bile bliže. Naime, uvjerili smo se da nam treba samo nekoliko minuta iz Splita za uploviti u najpoznatije svjetske luke, piše Otvoreno more. Da, stvarno samo nekoliko minuta, nije u pitanju nikakvo pretjerivanje.

U jedno jutro smo nakon uplovljavanja u splitsku luku doplovili do Singapura, a malo kasnije skoknuli i do New Yorka! Sve to je bilo moguće napraviti uz pomoć navigacijskog simulatora Pomorskog fakulteta u Splitu. U ovaj, zaista čaroban svijet tehnologije Otvoreno more je uveo asistent Filip Bojić, koji je ranije radio na norveškoj kompaniji kao časnik, a sada to iskustvo prenosi u sklopu nekoliko kolegija čije se vježbe izvode na simulatoru.

“S jednim simulatorom povezane su tri različite prostorije koje mogu funkcionirati samostalno ili mogu zajedno sudjelovati u istoj vježbi. Radi se o simulatoru najnovije generacije, Wärtsilä NTPRO 5000 Navigation, koji ispunjava standarde obrazovanja Međunarodne pomorske organizacije (IMO), te pokriva veliki broj certifikata tzv. “breveta”. S obzirom na to da u svijetu pomorstva standard osigurava kvalitetu, a naš simulator napravljen je po najnovijim standardima, jednako smo konkurentni kao bilo koje drugo učilište”, objašnjava Bojić.

Prva luka u koju smo uplovili bila je splitska, svima nama jako dobro poznata i moramo priznati, činilo im se kao da se zaista nalaze na Petru Hektoroviću ili nekom drugom “Jadrolinijinom” trajektu. Split je toliko detaljno “napravljen” da je to za ne povjerovati: gledaju u zvonik Svetoga Duje, Marjan, Koteksov neboder pa čak mogu pročitati i Hajdukov grafit koji se vidi i u stvarnosti kada se uplovljava u grad.

REALAN OSJEĆAJ PLOVIDBE

Al‘ hajde što je grafički to sve predstavljeno toliko realno i osjećaj je isti kao da ste na brodu, do te mjere da ne bi bilo zgorega popiti Draminu prije ove brodske avanture. Simulator ima mogućnost i mijenjati vremenske uvjete pa kad je okrenulo na jugo, okrenuo im se ručak u želucu te su odmah poželjeli da se vrate bonaca i mirno more, navodi Otvoreno more.

“Ova prostorija napravljena je sukladno zahtjevima simulatora, zid je zakrivljen pod određenim kutom, a ugrađeni projektori se preklapaju jedan s drugim tako da tvore sliku realnog pogleda s mosta. Specifično je da ovaj simulator prikazuje kut od 270 stupnjeva, a manji broj simulatora ima toliki kut obzora. Zidovi su napravljeni tako da se vidi samo more pa kad se počnemo “gibati” gubi se stabilna točka vida i stvara se realan osjećaj plovidbe”, otkrio je Bojić tajnu ove virtualne stvarnosti.

S ovim simulatorom može se uploviti u više od 50 lokacija na gotovo svim vrstama broda, a broj različitih situacija koje se mogu simulirati nije ograničen. Može se simulirati više vrsta brodova, više vrsta dijelova plovidbe, različite luke, prolazi i kanali…

Sve to je izvedeno u 3D tehnici i načinjena je fizika svojstvena svakom plovidbenom području. Drugim riječima, grafičkim modelima pridodana su fizička međudjelovanja broda i okolice svojstvena pojedinom brodu, vremenskim uvjetima te području plovidbe. Ako neke lokacije nema, moguće je naručiti i njezino ucrtavanje.

“Hipotetski, ako neka kompanija želi obučiti svoje radnike za upravljanje ledolomcem na obalama Antarktike, mi možemo napraviti zahtjev da nam se izradi i to područje. Tako radnici imaju priliku susresti se s ledenim obalama prije nego što se susretnu s njima u stvarnosti”, objašnjava Bojić.

EVO NAS U SINGAPURU

Kroz razgovor stižu pred Singapur, jednu od najprometnijih luka svijeta, a tijekom uplovljavanja put su im priječile ribarice, tankeri i plovila svih vrsta. Unutar centralnog ekrana nalaze se svi uređaji koji su inače obvezni na brodovima duge plovidbe, a neki od njih i fizički postoje pa se s njima može rukovati kao i na brodu. Bojić otkriva da studenti uvijek preferiraju stvarni timun naspram digitalnog.

“Doplovili” su i do New Yorka, ugledali čuvene nebodere i Kip slobode, a na trenutak im se učinilo da se zaista približavaju Velikoj Jabuci i da će uskoro šetati ulicama grada koji nikada ne spava. Osim što je ovaj uređaj koristan za sanjarenje, pomaže studentima kako bi na neki način “probili led” prije odlaska na pravi brod.

“Studenti i polaznici ubrzanog tečaja za pomorce mogu raditi stvari koje nemaju priliku raditi uživo, okušati se u nekim manevrima brodom koje si inače ne bi dopustili. Prednost je što ovdje nema stvarne opasnosti, ako dođe do “sudara” vježba se jednostavno zaustavi, a mi možemo analizirati kako je došlo do toga i nešto naučiti”, govori Bojić.

Otvoreno more je upitao studente kako je njima bilo kada su prvi put doživjeli simulator.

“Prvi put je bilo zanimljivo, dosta novih uređaja sam ovdje vidio i sve je jako realno. Prikaz vrtnje, odnosno nagiba, stvara osjećaj da se brod naginje kao i u stvarnosti. Imamo i smjernu ploču pa možemo snimati azimute. Sigurno me ovo pripremilo za prvi susret sa stvarnim brodom. Bio sam na pravome mostu, a simulator je puno bolji od tog mosta na kojem sam ja bio”, kazao je student.

Za budućnost imaju velike planove, većina će ih upisati i diplomski studij. Neki od njih se vide na LNG brodovima, biti operateri na brodu, raditi na putničkim kruzerima, a ovaj simulator sigurno će ih bolje pripremiti za svjetska mora i oceane. Mi im svakako želimo sretan put i mirno more.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video