O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tanker Pablo odveden u rezalište: Nesreća koja je dokaz koliko je opasna “flota u sjeni”

Tanker iz jedne od prošlogodišnjih najistaknutijih nesreća dotegljen je u Indoneziju gdje je odveden na rezalište, piše Splash247.

Eksplozija na aframax tankeru Pablo dogodila se 1. svibnja 2023. u malezijskim vodama, a u nesreći su poginula tri člana posade.

Pročitajte više: VIDEO: U požaru na tankeru nestala tri člana posade

Nagoreni ostaci broda izgrađenog 1997. godine bili su jedna od loših slika iz svijeta pomorstva koje su obilježile 2023., jasan podsjetnik na rizike povezane s flotom u sjeni. Od 2018., Tanker Trackers zabilježio je da je ovaj brod prevezao 16 milijuna barela iranske nafte u 29 navrata.

Pročitajte više: VIDEO: Snažna eksplozija raznijela gotovo cijelu palubu tankera

Bez ikakvog potvrđenog osiguranja i nemogućeg kontakta s vlasnicima, malezijske vlasti bile su u nedoumici što učiniti s podrtinom. Nekoliko pomorskih baza podataka navodi da je status osiguranja broda “povučen”.

Podsjetimo, Lloyd’s List izvijestio je da je brod u posljednje četiri godine od nesreće promijenio četiri različita vlasnika, imena i zastave. U bazi podataka Equasis od 2018. navedeno je sedam vlasnika i imena broda te različitih zastava, poput Kameruna, Cookovih otoka, Tanzanije i konačno, od travnja prošle godine, Gabona.

“Tanker Pablo je osumnjičen za prijevoz iranske nafte u najmanje 10 različitih slučajeva otkako su 2019. uvedene sankcije. Brod je plovio bez poznate klasifikacije ili osiguranja”, kazala je Claire Jungman iz skupine Ujedinjeni protiv nuklearnog Irana (UANI) tijekom incidenta prošle godine.

Foto: Splash247

Analitičari kažu da je Pablo, nakon promjene identiteta u 2022., u siječnju 2023. isporučio iransku naftu u Kinu. Kapetan je rekao da je brod bio na putu za Singapur te da je trebao ukrcati teret. Nije bilo poznato porijeklo tereta ili jesu li se pripremali za prijenos s broda na brod koji je uobičajen u nastojanjima da se izbjegnu sankcije. Tanker Trackers nagađa da je Pablo tada trebao preuzeti iransku naftu s obližnjeg VLCC-a.

Međutim, sedam mjeseci nakon nesreće, malezijske vlasti konačno su odlučile ukloniti podrtinu, a analitičari Tanker Trackersa prošli su mjesec iscrtali posljednje putovanje broda. Brod se sada nalazi u rezalištu brodova zapadno od Jakarte, a Planet Labs je Splashu247 poslao satelitsku sliku uništenog broda.

Foto: Planet Labs PBC / Splash247

Najnoviji podaci BRS brokera pokazuju da postoji ukupno 675 tankera u sjeni, što predstavlja 7,4 % ukupne globalne tankerske flote.

Tanker iz jedne od prošlogodišnjih najistaknutijih nesreća dotegljen je u Indoneziju gdje je odveden na rezalište, piše Splash247.

Eksplozija na aframax tankeru Pablo dogodila se 1. svibnja 2023. u malezijskim vodama, a u nesreći su poginula tri člana posade.

Pročitajte više: VIDEO: U požaru na tankeru nestala tri člana posade

Nagoreni ostaci broda izgrađenog 1997. godine bili su jedna od loših slika iz svijeta pomorstva koje su obilježile 2023., jasan podsjetnik na rizike povezane s flotom u sjeni. Od 2018., Tanker Trackers zabilježio je da je ovaj brod prevezao 16 milijuna barela iranske nafte u 29 navrata.

Pročitajte više: VIDEO: Snažna eksplozija raznijela gotovo cijelu palubu tankera

Bez ikakvog potvrđenog osiguranja i nemogućeg kontakta s vlasnicima, malezijske vlasti bile su u nedoumici što učiniti s podrtinom. Nekoliko pomorskih baza podataka navodi da je status osiguranja broda “povučen”.

Podsjetimo, Lloyd’s List izvijestio je da je brod u posljednje četiri godine od nesreće promijenio četiri različita vlasnika, imena i zastave. U bazi podataka Equasis od 2018. navedeno je sedam vlasnika i imena broda te različitih zastava, poput Kameruna, Cookovih otoka, Tanzanije i konačno, od travnja prošle godine, Gabona.

“Tanker Pablo je osumnjičen za prijevoz iranske nafte u najmanje 10 različitih slučajeva otkako su 2019. uvedene sankcije. Brod je plovio bez poznate klasifikacije ili osiguranja”, kazala je Claire Jungman iz skupine Ujedinjeni protiv nuklearnog Irana (UANI) tijekom incidenta prošle godine.

Foto: Splash247

Analitičari kažu da je Pablo, nakon promjene identiteta u 2022., u siječnju 2023. isporučio iransku naftu u Kinu. Kapetan je rekao da je brod bio na putu za Singapur te da je trebao ukrcati teret. Nije bilo poznato porijeklo tereta ili jesu li se pripremali za prijenos s broda na brod koji je uobičajen u nastojanjima da se izbjegnu sankcije. Tanker Trackers nagađa da je Pablo tada trebao preuzeti iransku naftu s obližnjeg VLCC-a.

Međutim, sedam mjeseci nakon nesreće, malezijske vlasti konačno su odlučile ukloniti podrtinu, a analitičari Tanker Trackersa prošli su mjesec iscrtali posljednje putovanje broda. Brod se sada nalazi u rezalištu brodova zapadno od Jakarte, a Planet Labs je Splashu247 poslao satelitsku sliku uništenog broda.

Foto: Planet Labs PBC / Splash247

Najnoviji podaci BRS brokera pokazuju da postoji ukupno 675 tankera u sjeni, što predstavlja 7,4 % ukupne globalne tankerske flote.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here