O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Brod za prijevoz stoke na kojemu radi 13 hrvatskih pomoraca vraćen u Australiju: Donosimo detalje

Brod za prijevoz stoke, pod hrvatskom brodarskom kompanijom i na kojem plovi čak 13 hrvatskih pomoraca, krenuo je prema Bliskom istoku, ali je vraćen u Australiju zbog sigurnosnih problema u Crvenom moru. Tako je glasilo objašnjenje stranih medija, no doznali smo da je brod zapravo vraćen zbog zabrinutosti za dobrobit stoke.

Australsko ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i šumarstva odlučilo je u subotu, 20. siječnja, prekinuti sagu i neizvjesnost nakon što su se pojavili medijski izvještaji da je brod natovaren s čak 8.000 ovaca i goveda krenuo na putovanje oko Afrike, navodi The Maritime Executive.

“Kako bismo osigurali zdravlje i dobrobit stoke na brodu MV Bahijah, ministarstvo je uputilo izvoznika da se pošiljka odmah vrati u Australiju”, rekle su australske vlasti u kratkom izvješću o situaciji na brodu koji je krenuo iz Fremantlea 5. siječnja.

Bahijah je relativno moderno plovilo od 7.900 DWT, izgrađeno 2010. godine i registrirano na Maršalovim otocima. Njime se upravlja iz Hrvatske, a brod je išao prema Jordanu s najnovijom pošiljkom životinja.

Kako su strani mediji naveli da brodom upravlja hrvatski brodar Korkyra Shipping, kontaktirali smo ih kako bi doznali više o situaciji. “Komercijalno ne operiramo brodom Bahijah već brodovlasniku pružamo tehničke i kadrovske usluge (Technical and Crew Managers), pa nismo upoznati sa svim detaljima vezanim uz donošenje odluke o vraćanju broda u Australiju”, objasnili su.

Zbog prvotne odluke promjene rute oko Afrike, oni su upozorili vlasnike (koji su i komercijalni operatori brodom) da je radi sigurnosti broda, posade i tereta potrebno osigurati dodatne količine goriva i hrane za stoku u Južnoj Africi.

“Vlasnik je odmah pristupio rješavanju tih problema, ali je u međuvremenu dobio nalog od australskih vlasti za povratak broda u Australiju, gdje će se odlučiti hoće li se i na koji način putovanje obaviti”, istaknuli su.

Vlasnik mora poštivati odluke australskih vlasti, a oni će poštivati odluke vlasnika, sve u skladu s pomorskim zakonima i pravilima koji reguliraju njihovo postupanje.

Kazali su nam da je stoka u sasvim dobrom stanju i da se za nju uredno brinu članovi posade koji rade kao stočari na brodu, kao i australski veterinar koji prati stoku.

Objasnili su da se radi o modernom brodu koji je namjenski izgrađen za prijevoz žive stoke, sa sofisticiranom opremom za hranjenje i piće, ventilaciju, čišćenje i svom ostalom opremom koja omogućava visoki standard prijevoza žive stoke.

Na pitanje ima li na brodu hrvatskih pomoraca, kažu da su svi časnici, uključujući zapovjednika broda i upravitelja stroja, te kadeti i glavni kuhar hrvatski državljani. Dakle ukupno 13 hrvatskih pomoraca, koji već godinama plove na tom brodu.

Neki brodovi Korkyre su već prošli Crvenim morem bez problema, te ističu činjenicu da svaki pomorac daje pristanak za ostanak na brodu koji plovi tom rutom, a ako to ne želi osigurana mu je zamjena.

“Posada na našim brodovima je osigurana kroz uobičajeno pomorsko osiguranje (P&I) koje uključuje i ratne rizike. Što se tiče fizičkog osiguranja, primjenjuju se sve raspoložive mjere propisane od strane zastave broda kao i procedura kompanije uz angažiranje profesionalne oružane pratnje”, poručuju iz Korkyre.

Naglašavaju da ne znaju koliko će sadašnja situacija utjecati na njihovo poslovanje, ali da “sigurno neće pomoći”. Prijevoz žive stoke je specifičan posao jer je trajanje putovanja ograničeno karakterom tereta pa svaka izmjena rute putovanja predstavlja problem, što se vidi i iz ovog slučaja.

“Daljnji razvoj situacije je teško predvidjeti s obzirom na to da se radi o vrlo nestabilnom dijelu Svijeta. Plovidba Crvenim morem i dijelom Indijskog oceana je i prije spadala u zonu visokog rizika, a dodatno ometanje prolaza kroz Crveno more od strane Huta sigurno stvara ogromne štete svjetskoj trgovini pa je za očekivati da će veliki svjetski igrači reagirati vojno na trenutačnu situaciju”, poručili su iz kompanije.

Hoće li to pomoći, tek je za vidjeti. Ali iz Korkyre navode da treba napomenuti kako do sada nije bilo ljudskih žrtava ni većih materijalnih šteta iako se u svakom trenutku, pa i sada, u Crvenom moru nalazi i plovi veliki broj brodova.

Brod za prijevoz stoke, pod hrvatskom brodarskom kompanijom i na kojem plovi čak 13 hrvatskih pomoraca, krenuo je prema Bliskom istoku, ali je vraćen u Australiju zbog sigurnosnih problema u Crvenom moru. Tako je glasilo objašnjenje stranih medija, no doznali smo da je brod zapravo vraćen zbog zabrinutosti za dobrobit stoke.

Australsko ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i šumarstva odlučilo je u subotu, 20. siječnja, prekinuti sagu i neizvjesnost nakon što su se pojavili medijski izvještaji da je brod natovaren s čak 8.000 ovaca i goveda krenuo na putovanje oko Afrike, navodi The Maritime Executive.

“Kako bismo osigurali zdravlje i dobrobit stoke na brodu MV Bahijah, ministarstvo je uputilo izvoznika da se pošiljka odmah vrati u Australiju”, rekle su australske vlasti u kratkom izvješću o situaciji na brodu koji je krenuo iz Fremantlea 5. siječnja.

Bahijah je relativno moderno plovilo od 7.900 DWT, izgrađeno 2010. godine i registrirano na Maršalovim otocima. Njime se upravlja iz Hrvatske, a brod je išao prema Jordanu s najnovijom pošiljkom životinja.

Kako su strani mediji naveli da brodom upravlja hrvatski brodar Korkyra Shipping, kontaktirali smo ih kako bi doznali više o situaciji. “Komercijalno ne operiramo brodom Bahijah već brodovlasniku pružamo tehničke i kadrovske usluge (Technical and Crew Managers), pa nismo upoznati sa svim detaljima vezanim uz donošenje odluke o vraćanju broda u Australiju”, objasnili su.

Zbog prvotne odluke promjene rute oko Afrike, oni su upozorili vlasnike (koji su i komercijalni operatori brodom) da je radi sigurnosti broda, posade i tereta potrebno osigurati dodatne količine goriva i hrane za stoku u Južnoj Africi.

“Vlasnik je odmah pristupio rješavanju tih problema, ali je u međuvremenu dobio nalog od australskih vlasti za povratak broda u Australiju, gdje će se odlučiti hoće li se i na koji način putovanje obaviti”, istaknuli su.

Vlasnik mora poštivati odluke australskih vlasti, a oni će poštivati odluke vlasnika, sve u skladu s pomorskim zakonima i pravilima koji reguliraju njihovo postupanje.

Kazali su nam da je stoka u sasvim dobrom stanju i da se za nju uredno brinu članovi posade koji rade kao stočari na brodu, kao i australski veterinar koji prati stoku.

Objasnili su da se radi o modernom brodu koji je namjenski izgrađen za prijevoz žive stoke, sa sofisticiranom opremom za hranjenje i piće, ventilaciju, čišćenje i svom ostalom opremom koja omogućava visoki standard prijevoza žive stoke.

Na pitanje ima li na brodu hrvatskih pomoraca, kažu da su svi časnici, uključujući zapovjednika broda i upravitelja stroja, te kadeti i glavni kuhar hrvatski državljani. Dakle ukupno 13 hrvatskih pomoraca, koji već godinama plove na tom brodu.

Neki brodovi Korkyre su već prošli Crvenim morem bez problema, te ističu činjenicu da svaki pomorac daje pristanak za ostanak na brodu koji plovi tom rutom, a ako to ne želi osigurana mu je zamjena.

“Posada na našim brodovima je osigurana kroz uobičajeno pomorsko osiguranje (P&I) koje uključuje i ratne rizike. Što se tiče fizičkog osiguranja, primjenjuju se sve raspoložive mjere propisane od strane zastave broda kao i procedura kompanije uz angažiranje profesionalne oružane pratnje”, poručuju iz Korkyre.

Naglašavaju da ne znaju koliko će sadašnja situacija utjecati na njihovo poslovanje, ali da “sigurno neće pomoći”. Prijevoz žive stoke je specifičan posao jer je trajanje putovanja ograničeno karakterom tereta pa svaka izmjena rute putovanja predstavlja problem, što se vidi i iz ovog slučaja.

“Daljnji razvoj situacije je teško predvidjeti s obzirom na to da se radi o vrlo nestabilnom dijelu Svijeta. Plovidba Crvenim morem i dijelom Indijskog oceana je i prije spadala u zonu visokog rizika, a dodatno ometanje prolaza kroz Crveno more od strane Huta sigurno stvara ogromne štete svjetskoj trgovini pa je za očekivati da će veliki svjetski igrači reagirati vojno na trenutačnu situaciju”, poručili su iz kompanije.

Hoće li to pomoći, tek je za vidjeti. Ali iz Korkyre navode da treba napomenuti kako do sada nije bilo ljudskih žrtava ni većih materijalnih šteta iako se u svakom trenutku, pa i sada, u Crvenom moru nalazi i plovi veliki broj brodova.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video