O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“Romantica”: Bila je ratni brod, ali i kraljevska jahta, a u Dubrovnik je navraćala kao luksuzni kruzer

U brodogradilištu Blythswood Shipbuilding Co. Ltd u Glasgowu izgrađen je 1936. godine za brodarsku kompaniju Furness, Whithy & Co Ltd. putničko-teretni brod Fort Townshend od 3.488 bruto tona. Bio je dug 99,5 i širok 13,6 metara, a parni stroj D Rowan & Co. trostruke ekspanzije mu je preko jedne propele omogućavao brzinu od 13,5 čvorova. Mogao je prihvatiti 85 putnika u prvom i 26 u drugom putničkom razredu, a u svojim skladištima je prevozio generalni teret.

U floti sestrinskog brodara Red Cross Linea i u paru s blizancem Fort Amherst održavao je redovne putničko-teretne pruge između luka Newfoundlanda, Nove Škotske, New Yorka i otočja Britanske Zapadne Indije. Istovremeno su oba broda u okviru redovnih plovidbi poduzimala i svoja prva turistička kružna putovanja, piše Dubrovački dnevnik.

Foto: Dubrovački dnevnik

POSJEDOVAO GA JE I KRALJ SAUDA

Za vrijeme Drugog svjetskog rata Fort Townshend i Fort Amherst plove u savezničkim ratnim konvojima. Završetkom uspješne vojne službe ponovo su se nakon rata vratili na svoje stare pruge, ali je nagli razvoj civilnog zrakoplovstva primorao njihovog brodara da ih već 1951. silom prilika raspremi. I dok se Fort Amherst vratio u vojnu službu i u njoj skončao svoje plovidbe 1964. u rezalištima belgijskog Antwerpena, Fort Townshend je 1952. prodan saudijskom poduzetniku Mohammedu Abdullahu Alirezi koji ga je preuredio za prijevoz hodočasnika prema saudijskoj luci Jeddah pod imenom El Amir Saud.

Od 1956., preuređen je u Zapadnoj Njemačkoj u luksuznu jahtu te je plovio u floti obitelji kralja Sauda pod imenom Mansour da bi već 1960. bio ponuđen na prodaju. Kupac se brzo našao u Grčkoj, u kojoj je obitelj Chandris odlučila započeti svoj streloviti poslovni uzlet u svijetu prekooceanskih emigrantskih putovanja, ali i prvih turističkih krstarenja. Chandris Line je 1960. kupio rijetko upotrebljavanu i zato izvrsno očuvanu saudijsku kraljevsku jahtu Mansour i dodatno je preuredio u putnički kruzer od 3.743 bruto tona s prihvatom 203 putnika u 99 kabina od kojih su 82 imala sanitarni čvor.

JEDAN OD NAJBOLJIH MALIH KRSTAŠA NA SREDOZEMLJU

Prva krstarenja Sredozemljem, lijepo ušminkani luksuzni brod pod novim imenom Romantica započinje od proljeća 1961. s tjednim polascima iz Venecije prema grčkim lukama prilikom kojih je često navraćao i u Dubrovnik. U knjigama dolaska i odlaska brodova za luku Gruž je ostala zabilježena njezina prva sezona dvotjednih kružnih putovanja iz 1962. kada je u vremenu između 14. travnja i 13. listopada plovio itinererom: Venecija, Krf, Pirej, Iraklion, Rodos, Kos, Patmos, Mikonos, Itea, Dubrovnik, Venecija. Nakon tih kružnih putovanja je poduzeo još tri trotjedna u kojima je uz ove luke posjetio još i Aleksandriju Bejrut.                                                                                                   

Romantica je proglašena jednim od najboljim malih putničkih krstaša na Sredozemlju i tako odmah u startu Chandrisu omogućila lijepu zaradu koja mu je dala poticaja za još intenzivnije investiranje u nabavci novih brodova. Kada su 1965. Chandrisova kružna putovanja iz Venecije pojačana većim brodovima Fiesta i Fantasia, a od 1966. i trećim brodom Regina, manja Romantica je prebačena u Pirej odakle je poduzimala kraća krstarenja prema grčkim otocima. Nakon niza uspješnih godina Chandris Line je 1971. odlučio raspremiti i prodati brodove Romantica, Carina, Fiesta i Fantasia, ali kako za njih nije našao kupce. opet ih je angažirao i sljedeće sezone. Iako je zajedno s brodom Carina ponovo ponuđena na prodaju, Romantica se i 1973. vratila u nove plovidbe, navodi Dubrovački dnevnik.

NASUKALA SE, A ONDA SU JE ZAROBILI SIRIJSKI ČAMCI

U prvoj plovidbi sredinom ožujka nasukala se nedaleko Smirne (Izmira). Spašavanje broda je potrajalo cijeli tjedan i kada se detaljnim pregledom ustanovilo da nije doživjela veća oštećenja, ubrzo je ponovo vraćena na krstarenja Sredozemljem. Bez poteškoća je nastavila dalje ploviti, ali ipak samo do listopada 1973. kada su je napali i zarobili sirijski torpedni čamci. Bilo je to vrijeme jednog od brojnih arapsko-izraelskih ratova kada se brod s 200 uglavnom američkih turista neoprezno našao u ratnoj zoni. Nasreću, problem se diplomatskim putem brzo riješio i Romantica je uskoro oslobođena.

Romantica je iz Pireja i dalje poduzimala kraća, trodnevna i četverodnevna krstarenja između egejskih otoka. Nakon još nekolicine sve kraćih sezona Romantica je krajem 1977. raspremljena na sidrište Eleusis pored Atene u Grčkoj. Nakon dvije godine raspreme je prodana u staro željezo te je 1979. završila u rezalište brodova Keratzini pored luke Pirej gdje je završila u hrpi sekundarnih sirovina.

U brodogradilištu Blythswood Shipbuilding Co. Ltd u Glasgowu izgrađen je 1936. godine za brodarsku kompaniju Furness, Whithy & Co Ltd. putničko-teretni brod Fort Townshend od 3.488 bruto tona. Bio je dug 99,5 i širok 13,6 metara, a parni stroj D Rowan & Co. trostruke ekspanzije mu je preko jedne propele omogućavao brzinu od 13,5 čvorova. Mogao je prihvatiti 85 putnika u prvom i 26 u drugom putničkom razredu, a u svojim skladištima je prevozio generalni teret.

U floti sestrinskog brodara Red Cross Linea i u paru s blizancem Fort Amherst održavao je redovne putničko-teretne pruge između luka Newfoundlanda, Nove Škotske, New Yorka i otočja Britanske Zapadne Indije. Istovremeno su oba broda u okviru redovnih plovidbi poduzimala i svoja prva turistička kružna putovanja, piše Dubrovački dnevnik.

Foto: Dubrovački dnevnik

POSJEDOVAO GA JE I KRALJ SAUDA

Za vrijeme Drugog svjetskog rata Fort Townshend i Fort Amherst plove u savezničkim ratnim konvojima. Završetkom uspješne vojne službe ponovo su se nakon rata vratili na svoje stare pruge, ali je nagli razvoj civilnog zrakoplovstva primorao njihovog brodara da ih već 1951. silom prilika raspremi. I dok se Fort Amherst vratio u vojnu službu i u njoj skončao svoje plovidbe 1964. u rezalištima belgijskog Antwerpena, Fort Townshend je 1952. prodan saudijskom poduzetniku Mohammedu Abdullahu Alirezi koji ga je preuredio za prijevoz hodočasnika prema saudijskoj luci Jeddah pod imenom El Amir Saud.

Od 1956., preuređen je u Zapadnoj Njemačkoj u luksuznu jahtu te je plovio u floti obitelji kralja Sauda pod imenom Mansour da bi već 1960. bio ponuđen na prodaju. Kupac se brzo našao u Grčkoj, u kojoj je obitelj Chandris odlučila započeti svoj streloviti poslovni uzlet u svijetu prekooceanskih emigrantskih putovanja, ali i prvih turističkih krstarenja. Chandris Line je 1960. kupio rijetko upotrebljavanu i zato izvrsno očuvanu saudijsku kraljevsku jahtu Mansour i dodatno je preuredio u putnički kruzer od 3.743 bruto tona s prihvatom 203 putnika u 99 kabina od kojih su 82 imala sanitarni čvor.

JEDAN OD NAJBOLJIH MALIH KRSTAŠA NA SREDOZEMLJU

Prva krstarenja Sredozemljem, lijepo ušminkani luksuzni brod pod novim imenom Romantica započinje od proljeća 1961. s tjednim polascima iz Venecije prema grčkim lukama prilikom kojih je često navraćao i u Dubrovnik. U knjigama dolaska i odlaska brodova za luku Gruž je ostala zabilježena njezina prva sezona dvotjednih kružnih putovanja iz 1962. kada je u vremenu između 14. travnja i 13. listopada plovio itinererom: Venecija, Krf, Pirej, Iraklion, Rodos, Kos, Patmos, Mikonos, Itea, Dubrovnik, Venecija. Nakon tih kružnih putovanja je poduzeo još tri trotjedna u kojima je uz ove luke posjetio još i Aleksandriju Bejrut.                                                                                                   

Romantica je proglašena jednim od najboljim malih putničkih krstaša na Sredozemlju i tako odmah u startu Chandrisu omogućila lijepu zaradu koja mu je dala poticaja za još intenzivnije investiranje u nabavci novih brodova. Kada su 1965. Chandrisova kružna putovanja iz Venecije pojačana većim brodovima Fiesta i Fantasia, a od 1966. i trećim brodom Regina, manja Romantica je prebačena u Pirej odakle je poduzimala kraća krstarenja prema grčkim otocima. Nakon niza uspješnih godina Chandris Line je 1971. odlučio raspremiti i prodati brodove Romantica, Carina, Fiesta i Fantasia, ali kako za njih nije našao kupce. opet ih je angažirao i sljedeće sezone. Iako je zajedno s brodom Carina ponovo ponuđena na prodaju, Romantica se i 1973. vratila u nove plovidbe, navodi Dubrovački dnevnik.

NASUKALA SE, A ONDA SU JE ZAROBILI SIRIJSKI ČAMCI

U prvoj plovidbi sredinom ožujka nasukala se nedaleko Smirne (Izmira). Spašavanje broda je potrajalo cijeli tjedan i kada se detaljnim pregledom ustanovilo da nije doživjela veća oštećenja, ubrzo je ponovo vraćena na krstarenja Sredozemljem. Bez poteškoća je nastavila dalje ploviti, ali ipak samo do listopada 1973. kada su je napali i zarobili sirijski torpedni čamci. Bilo je to vrijeme jednog od brojnih arapsko-izraelskih ratova kada se brod s 200 uglavnom američkih turista neoprezno našao u ratnoj zoni. Nasreću, problem se diplomatskim putem brzo riješio i Romantica je uskoro oslobođena.

Romantica je iz Pireja i dalje poduzimala kraća, trodnevna i četverodnevna krstarenja između egejskih otoka. Nakon još nekolicine sve kraćih sezona Romantica je krajem 1977. raspremljena na sidrište Eleusis pored Atene u Grčkoj. Nakon dvije godine raspreme je prodana u staro željezo te je 1979. završila u rezalište brodova Keratzini pored luke Pirej gdje je završila u hrpi sekundarnih sirovina.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here