O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Smrt dvojice radnika u pakistanskom rezalištu: Konvencija Hong Konga obećavala poboljšanje sigurnosnih standarda

Smrt dvojice radnika u pakistanskom rezalištu brodova prošlog tjedna koristi se kao prilika da se skrene pozornost na potrebu provođenja sigurnosti u brodogradilištima i reformi za industriju, piše The Maritime Executive.

Nesreća je uslijedila manje od dva mjeseca nakon što je Pakistan konačno prihvatio Konvenciju iz Hong Konga za sigurno i okolišno prihvatljivo recikliranje brodova, koja poziva na strože sigurnosne standarde.

Nevladina organizacija Shipbreaking Platform koja se dugo zalagala za poboljšanu sigurnost izvijestila je o tragičnoj nesreći u Dewan Shipbreaking PVT u Gadaniju, Pakistan. Izvještavaju da je teška željezna ploča pala na dva radnika 16. siječnja tijekom operacije rezanja bulkera Catherine Bright. Brod od 77.800 DWT izgrađen 1998. godine, zadnji je put bio registriran u Panami. Prodan je posredniku Maritime International Transport & Trading sa sjedištem u Omanu, a u Pakistan je stigao početkom prosinca.

Sindikat traži istragu ove nesreće, te optužuje vlasti za nemar, rekavši da i dalje postoji nepoštivanje standarda zdravlja i sigurnosti na radu u sektoru recikliranja brodova. Prema NTUF-u, nepostojanje sigurnosnih mjera prisiljava radnike da obavljaju svoje dužnosti pod izuzetno opasnim uvjetima, što svjesno dovodi njihove živote u opasnost, navodi The Maritime Executive.

“Više od dva desetljeća ustrajno potičemo južnoazijske vlasti da premjeste industriju rezanja brodova u određena područja s boljim objektima, osiguravajući sigurnost radnika i sprječavajući zagađenje. Ignoriranje ove hitne potrebe riskira još tragičnije gubitke života. Vrijeme je da vlasti shvate da profiti koje stječu vlasnici brodogradilišta i brodarske tvrtke se ostvaruju na štetu ljudi i okoliša,” rekla je Sara Rita da Costa, projektna službenica za NGO Shipbreaking Platform.

Pakistan je postao posljednja nacija koja je službeno usvojila Konvenciju iz Hong Konga u prosincu 2023. godine. Slijedili su Bangladeš koji je službeno usvojio pravila o recikliranju brodova u lipnju 2023., nakon Turske i Indije. To znači da su sve velike zemlje koje predstavljaju 95 posto tonaže poslane u otpad, prihvatile konvenciju koja službeno stupa na snagu krajem lipnja 2025., 16 godina nakon što je prvi put predstavljena.

Konvencija je osmišljena kako bi se osigurala veća sigurnost u procesu, kao i pozornost na zabrinutost za okoliš. Stavlja veću odgovornost na vlasnika broda, pa čak i na graditelja, kao i na postrojenja za recikliranje brodova, države zastave, države luke i države recikliranja, prema IMO-u. Od vlada će se tražiti da osiguraju da postrojenja za recikliranje pod njihovom jurisdikcijom budu u skladu sa zahtjevima konvencije, koja uključuje poseban plan za svaki brod, ističe The Maritime Executive.

Prošlotjedne nesreće ponovno naglašavaju opasnu prirodu posla. Međutim, čelnici industrije pozdravili su potez da se počne provoditi konvencija u nadi da će ona nastaviti poboljšavati globalne standarde za posao rezanja brodova.

Smrt dvojice radnika u pakistanskom rezalištu brodova prošlog tjedna koristi se kao prilika da se skrene pozornost na potrebu provođenja sigurnosti u brodogradilištima i reformi za industriju, piše The Maritime Executive.

Nesreća je uslijedila manje od dva mjeseca nakon što je Pakistan konačno prihvatio Konvenciju iz Hong Konga za sigurno i okolišno prihvatljivo recikliranje brodova, koja poziva na strože sigurnosne standarde.

Nevladina organizacija Shipbreaking Platform koja se dugo zalagala za poboljšanu sigurnost izvijestila je o tragičnoj nesreći u Dewan Shipbreaking PVT u Gadaniju, Pakistan. Izvještavaju da je teška željezna ploča pala na dva radnika 16. siječnja tijekom operacije rezanja bulkera Catherine Bright. Brod od 77.800 DWT izgrađen 1998. godine, zadnji je put bio registriran u Panami. Prodan je posredniku Maritime International Transport & Trading sa sjedištem u Omanu, a u Pakistan je stigao početkom prosinca.

Sindikat traži istragu ove nesreće, te optužuje vlasti za nemar, rekavši da i dalje postoji nepoštivanje standarda zdravlja i sigurnosti na radu u sektoru recikliranja brodova. Prema NTUF-u, nepostojanje sigurnosnih mjera prisiljava radnike da obavljaju svoje dužnosti pod izuzetno opasnim uvjetima, što svjesno dovodi njihove živote u opasnost, navodi The Maritime Executive.

“Više od dva desetljeća ustrajno potičemo južnoazijske vlasti da premjeste industriju rezanja brodova u određena područja s boljim objektima, osiguravajući sigurnost radnika i sprječavajući zagađenje. Ignoriranje ove hitne potrebe riskira još tragičnije gubitke života. Vrijeme je da vlasti shvate da profiti koje stječu vlasnici brodogradilišta i brodarske tvrtke se ostvaruju na štetu ljudi i okoliša,” rekla je Sara Rita da Costa, projektna službenica za NGO Shipbreaking Platform.

Pakistan je postao posljednja nacija koja je službeno usvojila Konvenciju iz Hong Konga u prosincu 2023. godine. Slijedili su Bangladeš koji je službeno usvojio pravila o recikliranju brodova u lipnju 2023., nakon Turske i Indije. To znači da su sve velike zemlje koje predstavljaju 95 posto tonaže poslane u otpad, prihvatile konvenciju koja službeno stupa na snagu krajem lipnja 2025., 16 godina nakon što je prvi put predstavljena.

Konvencija je osmišljena kako bi se osigurala veća sigurnost u procesu, kao i pozornost na zabrinutost za okoliš. Stavlja veću odgovornost na vlasnika broda, pa čak i na graditelja, kao i na postrojenja za recikliranje brodova, države zastave, države luke i države recikliranja, prema IMO-u. Od vlada će se tražiti da osiguraju da postrojenja za recikliranje pod njihovom jurisdikcijom budu u skladu sa zahtjevima konvencije, koja uključuje poseban plan za svaki brod, ističe The Maritime Executive.

Prošlotjedne nesreće ponovno naglašavaju opasnu prirodu posla. Međutim, čelnici industrije pozdravili su potez da se počne provoditi konvencija u nadi da će ona nastaviti poboljšavati globalne standarde za posao rezanja brodova.

Što nas pokreće