O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

CESMA traži širenje područja ratnih zona u Crvenom moru i Adenskom zaljevu: “Stanje je zabrinjavajuće”

Organizacija Confederation of European ShipsMasters’ Association (CESMA) u petak je uputila pismo Europskoj komisiji za promet, tražeći proširenje definirane ratne zone u Crvenom moru i Adenskom zaljevu zbog konstantne opasnosti po živote pomoraca.

“Kao što znate, stanje plovidbe u Crvenom moru i Adenskom zaljevu vrlo je zabrinjavajuće s trgovačke, ali i s ljudske strane. Nekoliko trgovačkih brodova napadnuto je posljednjih dana dronovima i/ili projektilima. Srećom, do danas nije bilo žrtava među pomorcima na tim brodovima. No, iako žrtava nema, negativan utjecaj na psihičko zdravlje pomoraca je itekako prisutan za sve pomorce koji i dalje plove tim područjem”, istaknuli su predstavnici CESMA-e u pismu kojeg potpisuju predsjednik udruge CESMA Kap. Dimitar Dimitrov i glavni tajnik Kap. Hubert Ardillon.

“Nezadovoljni smo činjenicom da je južno Crveno more podijeljeno u dvije zone: ratna zona koje se proteže do 12 nautičkih milja od jemenske obale (tj. zona teritorijalnog mora) i visokorizično područje koje pokriva ostatak zemljopisnog područja do eritrejske obale i tjesnaca Bab el Mandeb. U Adenskom zaljevu ratna zona se proteže 12 milja od jemenske obale, a vrlo malo visokorizično područje obuhvaća prostor južno od tjesnaca Bab el Mandeb”, poručili su.

“Naravno, uvjeti osiguravajućeg pokrića za brodove i članove posade nisu isti ovisno o tome nalazi li se brod u ratnom području ili području visokog rizika. No, problem je u tome što su u nedavnim napadima targetirani brodovi koji su bili na udaljenosti većoj od 12 milja od jemenske obale, bilo u Crvenom moru ili Adenskom zaljevu”, navode iz CESMA-e.

Podsjetimo, u prosincu smo izvijestili o izmjeni IBF-ovih i ITF-ovih popisa ratnih i visokorizičnih područja koji uključuju tri nove oznake. Prava pomoraca se razlikuju ovisno o području, stoga, ako primjerice brod uđe u ratno operativno područje, vi:

  • Imate pravo ne ići u takvo područje i imate pravo na repatrijaciju o trošku kompanije.
  • Imate pravo na dvostruku naknadu za invalidnost i smrt.
  • Imate pravo na isplatu bonusa u iznosu od 100 % dnevne osnovne plaće za vrijeme boravka na brodu – uz minimalnu plaću od 5 dana.
  • Imate pravo prihvatiti ili odbiti zadatak u području visokog rizika bez opasnosti od gubitka zaposlenja ili trpljenja bilo kakvih drugih štetnih učinaka.

Razlika u slučaju da brod uđe u visokorizično područje je u tome da imate pravo na bonus jednak osnovnoj plaći, isplativ za stvarno trajanje boravka/tranzita, da nemate pravo odbiti ići u takvo područje i da nema repatrijacije o trošku kompanije..

Pročitajte više: IBF-ovi i ITF-ovi popisi ratnih i visokorizičnih uključuju 3 nove oznake

Članovi CESMA-e stoga su odlučili Europskoj komisiji za promet uputiti pismo zamolbe da se granice ratnih zona prošire, odnosno da se u zonu uključi dio Crvenog mora južno od granice Saudijske Arabije/Jemena, kao i dio u Adenskom zaljevu zapadno od granice Oman/Jemen (isključujući teritorijalna mora Eritreje, Džibutija i Somalije).

CESMA, sa sjedištem u Amsterdamu, osnovana je 1995. godine i predstavlja dvadeset i jednu udrugu brodskih kapetana, kao i nekoliko pojedinačnih članova, u šesnaest zemalja Europske unije i budućih zemalja EU. Svrha udruge je predstavljati kapetane brodova EU-a u Europskoj komisiji i da se njihovo mišljenje čuje u Europskom parlamentu.

Organizacija Confederation of European ShipsMasters’ Association (CESMA) u petak je uputila pismo Europskoj komisiji za promet, tražeći proširenje definirane ratne zone u Crvenom moru i Adenskom zaljevu zbog konstantne opasnosti po živote pomoraca.

“Kao što znate, stanje plovidbe u Crvenom moru i Adenskom zaljevu vrlo je zabrinjavajuće s trgovačke, ali i s ljudske strane. Nekoliko trgovačkih brodova napadnuto je posljednjih dana dronovima i/ili projektilima. Srećom, do danas nije bilo žrtava među pomorcima na tim brodovima. No, iako žrtava nema, negativan utjecaj na psihičko zdravlje pomoraca je itekako prisutan za sve pomorce koji i dalje plove tim područjem”, istaknuli su predstavnici CESMA-e u pismu kojeg potpisuju predsjednik udruge CESMA Kap. Dimitar Dimitrov i glavni tajnik Kap. Hubert Ardillon.

“Nezadovoljni smo činjenicom da je južno Crveno more podijeljeno u dvije zone: ratna zona koje se proteže do 12 nautičkih milja od jemenske obale (tj. zona teritorijalnog mora) i visokorizično područje koje pokriva ostatak zemljopisnog područja do eritrejske obale i tjesnaca Bab el Mandeb. U Adenskom zaljevu ratna zona se proteže 12 milja od jemenske obale, a vrlo malo visokorizično područje obuhvaća prostor južno od tjesnaca Bab el Mandeb”, poručili su.

“Naravno, uvjeti osiguravajućeg pokrića za brodove i članove posade nisu isti ovisno o tome nalazi li se brod u ratnom području ili području visokog rizika. No, problem je u tome što su u nedavnim napadima targetirani brodovi koji su bili na udaljenosti većoj od 12 milja od jemenske obale, bilo u Crvenom moru ili Adenskom zaljevu”, navode iz CESMA-e.

Podsjetimo, u prosincu smo izvijestili o izmjeni IBF-ovih i ITF-ovih popisa ratnih i visokorizičnih područja koji uključuju tri nove oznake. Prava pomoraca se razlikuju ovisno o području, stoga, ako primjerice brod uđe u ratno operativno područje, vi:

  • Imate pravo ne ići u takvo područje i imate pravo na repatrijaciju o trošku kompanije.
  • Imate pravo na dvostruku naknadu za invalidnost i smrt.
  • Imate pravo na isplatu bonusa u iznosu od 100 % dnevne osnovne plaće za vrijeme boravka na brodu – uz minimalnu plaću od 5 dana.
  • Imate pravo prihvatiti ili odbiti zadatak u području visokog rizika bez opasnosti od gubitka zaposlenja ili trpljenja bilo kakvih drugih štetnih učinaka.

Razlika u slučaju da brod uđe u visokorizično područje je u tome da imate pravo na bonus jednak osnovnoj plaći, isplativ za stvarno trajanje boravka/tranzita, da nemate pravo odbiti ići u takvo područje i da nema repatrijacije o trošku kompanije..

Pročitajte više: IBF-ovi i ITF-ovi popisi ratnih i visokorizičnih uključuju 3 nove oznake

Članovi CESMA-e stoga su odlučili Europskoj komisiji za promet uputiti pismo zamolbe da se granice ratnih zona prošire, odnosno da se u zonu uključi dio Crvenog mora južno od granice Saudijske Arabije/Jemena, kao i dio u Adenskom zaljevu zapadno od granice Oman/Jemen (isključujući teritorijalna mora Eritreje, Džibutija i Somalije).

CESMA, sa sjedištem u Amsterdamu, osnovana je 1995. godine i predstavlja dvadeset i jednu udrugu brodskih kapetana, kao i nekoliko pojedinačnih članova, u šesnaest zemalja Europske unije i budućih zemalja EU. Svrha udruge je predstavljati kapetane brodova EU-a u Europskoj komisiji i da se njihovo mišljenje čuje u Europskom parlamentu.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video