O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Odvajanje od Maerska: Svitzer postaje samostalna kompanija nakon 45 godina

Nakon 45 godina u vlasništvu danskog brodara AP Moller-Maerska, Svitzer, jedan od vodećih globalnih pružatelja pomorskih usluga tegljenja, postat će samostalna kompanija pod imenom Svitzer Group, zajedno sa svojim podružnicama. Čelnici Svitzera kažu da je tvrtka spremna za novo poglavlje u svom poslovanju, dok iz Maerska kažu da je odvajanje korak u njihovoj strategiji Global Integrator, koja se fokusira na razvoj kompanije u integriranog pružatelja logističkih usluga.

„Nakon procjene različitih opcija za Svitzer, Maersk je zaključio da je najbolja opcija za kompaniju i dugoročno stvaranje vrijednosti za dioničare Maerska uvrštavanje Svitzera kao samostalnog subjekta,“ naveo je Maersk u priopćenju. Pričalo se i da Maersk razmatra moguću prodaju Svitzera.

Prema novom planu, koji će službeno biti predstavljen krajem ožujka, čelnici Maerska predlažu raspodjelu dionica Svitzera sadašnjim dioničarima AP Moller-Maersk, u omjeru raspodjele jedne dionice Svitzer Grupe za svakih 500 dionica Maerska. A.P. Moller Holding, obiteljska investicijska tvrtka, imat će oko 41,5 % vlasništva nad novom samostalnom tvrtkom, prenosi The Maritime Executive.

Svitzer je osnovan još davne 1833. godine kao spašavateljsko društvo, a 1870. počeli su pružati usluge tegljenja. Maersk je 1979. postao većinski dioničar, a kasnije je potpuno preuzeo vlasništvo nad tvrtkom.

Danas Svitzer ima flotu od 430 brodova te je prisutan u više od 30 zemalja i preko 140 luka, kao i preko 25 naftnih i plinskih terminala diljem svijeta. Kompanija je izvijestila da trenutno broji oko 4.400 zaposlenika, kao i da svake godine obavi više od 135.000 tegljenja u lukama i 50.000 tegljenja LNG tankera.

Svitzer je 2023. ostvario oko 839 milijuna dolara prihoda, što je preko 8 % više u odnosu na prethodnu godinu. U 2023. godini prijavljena je EBITDA dobit od 246 milijuna dolara, što je preko 7 % više u odnosu na 2022. godinu.

Kompanija će i dalje imati sjedište u Kopenhagenu, a na čelu tvrtke zadržat će se CEO Kasper Friis Nilaus te CFO Knud Winkler. Finalno odobrenje razdvajanja kompanija očekuje se u travnju, navodi Splash247.

Maersk je u međuvremenu u sklopu svoje logističke strategije dovršio velike akvizicije za operacije na kopnu, a također je prodavao sporedna poslovanja. Prošle godine Maersk je izišao iz energetskog sektora prodajom Maersk Supply Service svojoj matičnoj tvrtki A.P. Moller Holding. U periodu od 2017. do 2019. Maersk Tankers odvojio se od matične kompanije Tankers i postao samostalna tvrtka, potom je Maersk Oil prodan TotalEnergiesu, a konačno je prodan i Maersk Drilling, koji se lani spojio s Noble Corporation.

APM Terminals, Maersk Container Industry (MCI), Maersk Training i Maersk Line nastavljaju poslovati pod postojećim brendom.

Vijest o Svitzeru objavljena je nakon što je Maersk jučer objavio svoje rezultate za četvrti kvartal 2023., u kojem je ostvario gubitak od 456 milijuna dolara. Golem je to pad u odnosu na nevjerojatnu dobit od gotovo 5 milijardi dolara u istom razdoblju 2022. godine.

Pročitajte više: Kraj ere nenormalne zarade? Maersk u minusu, godinu ranije zaradili gotovo 5 milijardi dolara

Nakon 45 godina u vlasništvu danskog brodara AP Moller-Maerska, Svitzer, jedan od vodećih globalnih pružatelja pomorskih usluga tegljenja, postat će samostalna kompanija pod imenom Svitzer Group, zajedno sa svojim podružnicama. Čelnici Svitzera kažu da je tvrtka spremna za novo poglavlje u svom poslovanju, dok iz Maerska kažu da je odvajanje korak u njihovoj strategiji Global Integrator, koja se fokusira na razvoj kompanije u integriranog pružatelja logističkih usluga.

„Nakon procjene različitih opcija za Svitzer, Maersk je zaključio da je najbolja opcija za kompaniju i dugoročno stvaranje vrijednosti za dioničare Maerska uvrštavanje Svitzera kao samostalnog subjekta,“ naveo je Maersk u priopćenju. Pričalo se i da Maersk razmatra moguću prodaju Svitzera.

Prema novom planu, koji će službeno biti predstavljen krajem ožujka, čelnici Maerska predlažu raspodjelu dionica Svitzera sadašnjim dioničarima AP Moller-Maersk, u omjeru raspodjele jedne dionice Svitzer Grupe za svakih 500 dionica Maerska. A.P. Moller Holding, obiteljska investicijska tvrtka, imat će oko 41,5 % vlasništva nad novom samostalnom tvrtkom, prenosi The Maritime Executive.

Svitzer je osnovan još davne 1833. godine kao spašavateljsko društvo, a 1870. počeli su pružati usluge tegljenja. Maersk je 1979. postao većinski dioničar, a kasnije je potpuno preuzeo vlasništvo nad tvrtkom.

Danas Svitzer ima flotu od 430 brodova te je prisutan u više od 30 zemalja i preko 140 luka, kao i preko 25 naftnih i plinskih terminala diljem svijeta. Kompanija je izvijestila da trenutno broji oko 4.400 zaposlenika, kao i da svake godine obavi više od 135.000 tegljenja u lukama i 50.000 tegljenja LNG tankera.

Svitzer je 2023. ostvario oko 839 milijuna dolara prihoda, što je preko 8 % više u odnosu na prethodnu godinu. U 2023. godini prijavljena je EBITDA dobit od 246 milijuna dolara, što je preko 7 % više u odnosu na 2022. godinu.

Kompanija će i dalje imati sjedište u Kopenhagenu, a na čelu tvrtke zadržat će se CEO Kasper Friis Nilaus te CFO Knud Winkler. Finalno odobrenje razdvajanja kompanija očekuje se u travnju, navodi Splash247.

Maersk je u međuvremenu u sklopu svoje logističke strategije dovršio velike akvizicije za operacije na kopnu, a također je prodavao sporedna poslovanja. Prošle godine Maersk je izišao iz energetskog sektora prodajom Maersk Supply Service svojoj matičnoj tvrtki A.P. Moller Holding. U periodu od 2017. do 2019. Maersk Tankers odvojio se od matične kompanije Tankers i postao samostalna tvrtka, potom je Maersk Oil prodan TotalEnergiesu, a konačno je prodan i Maersk Drilling, koji se lani spojio s Noble Corporation.

APM Terminals, Maersk Container Industry (MCI), Maersk Training i Maersk Line nastavljaju poslovati pod postojećim brendom.

Vijest o Svitzeru objavljena je nakon što je Maersk jučer objavio svoje rezultate za četvrti kvartal 2023., u kojem je ostvario gubitak od 456 milijuna dolara. Golem je to pad u odnosu na nevjerojatnu dobit od gotovo 5 milijardi dolara u istom razdoblju 2022. godine.

Pročitajte više: Kraj ere nenormalne zarade? Maersk u minusu, godinu ranije zaradili gotovo 5 milijardi dolara

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video