O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Drvo, plastika ili pak čelik: Ovaj je brod napravljen od betona

Od kojih se materijala može napraviti brod? Logičan je odgovor drvo, plastika, čelik…. No, ima li ih još?

Vratimo se najprije u daleku 1848. godinu. Francuz Joseph Louis Lambot tada je izumio pojačani beton – ferocement koji se sastoji od armature i sloja betona, piše HRT Magazin.

On je prvi započeo malu industriju izgradnje brodica s betonskim trupovima. Beton – potpuno nelogičan izbor za plovilo, no postao je popularan tijekom Drugog svjetskog rata jer je čelik bio skup i nedostupan. 

Također, betonski su brodovi bili otporni na mine koje nisu imale funkciju pri dodiru o betonsko korito. U nacističkoj Njemačkoj, naredbom Adolfa Hitlera napravljeno je 50 takvih brodova koji su opskrbljivali mornaricu u Baltičkom i Sjevernom moru. 

Danas su preživjela samo dva – Capella koji se nalazi u Njemačkoj i Sip koji se nalazi u Beogradu. Kod nas je pak, izrada betonskih brodova bila popularna 80ih i 90ih godina. U premanturskoj lučici pronašli smo jedan betonski ribarski brod. 

Roberte, ovo je brod od betona? Brod iz miješalice?

“Ja sam ga kupio već gotovog, ne bi to nikad radio, to je rad. Armatura je bitna”, rekao je Robert Giotta, ribar, Premantura.

Armatura i elastičnost. Zvuči ludo – elastični beton koji plovi. 

“On ima rebra od žice napravljena. Onda ide armatura 8 mm, ovisno o konstrukciji. i onda ide žica…onda se navlači beton, nisam nikad bio na gradnji, ali s jedne i druge strane idu majstori i navlače ga koliko je debljina 3 centimetra, i onda se moči mjesec dana da dobije elastičnost”, govori.

Brod je napravljen ’91. Ima puno prednosti u odnosu na plastiku ili drvo. Gotovo ga ne treba farbati, navodi HRT Magazin.

“Ja ga nisam 7 godina vadio van…neki brod drveni da sedam godina ne izvadiš van, nećeš ga više ni izvadit, pojeli bi sve crvi”, govori.

Motor mu ima idealnu snagu za vući koću, kaže Robert i poručuje – betonski brod je poput radnog džipa i ne može se usporediti s jahticama. Njime će kaže, ribariti do penzije. A poslije?

“Poslije ću ga staviti negdje na njivu, bit će glamping za turiste. Ovaj brod more na njivu, drveni bi se raspao”, rekao je Robert.

Kakva multifunkcionalnost! Pa vi sad probajte reći da betonski brodovi nisu praktični!

Od kojih se materijala može napraviti brod? Logičan je odgovor drvo, plastika, čelik…. No, ima li ih još?

Vratimo se najprije u daleku 1848. godinu. Francuz Joseph Louis Lambot tada je izumio pojačani beton – ferocement koji se sastoji od armature i sloja betona, piše HRT Magazin.

On je prvi započeo malu industriju izgradnje brodica s betonskim trupovima. Beton – potpuno nelogičan izbor za plovilo, no postao je popularan tijekom Drugog svjetskog rata jer je čelik bio skup i nedostupan. 

Također, betonski su brodovi bili otporni na mine koje nisu imale funkciju pri dodiru o betonsko korito. U nacističkoj Njemačkoj, naredbom Adolfa Hitlera napravljeno je 50 takvih brodova koji su opskrbljivali mornaricu u Baltičkom i Sjevernom moru. 

Danas su preživjela samo dva – Capella koji se nalazi u Njemačkoj i Sip koji se nalazi u Beogradu. Kod nas je pak, izrada betonskih brodova bila popularna 80ih i 90ih godina. U premanturskoj lučici pronašli smo jedan betonski ribarski brod. 

Roberte, ovo je brod od betona? Brod iz miješalice?

“Ja sam ga kupio već gotovog, ne bi to nikad radio, to je rad. Armatura je bitna”, rekao je Robert Giotta, ribar, Premantura.

Armatura i elastičnost. Zvuči ludo – elastični beton koji plovi. 

“On ima rebra od žice napravljena. Onda ide armatura 8 mm, ovisno o konstrukciji. i onda ide žica…onda se navlači beton, nisam nikad bio na gradnji, ali s jedne i druge strane idu majstori i navlače ga koliko je debljina 3 centimetra, i onda se moči mjesec dana da dobije elastičnost”, govori.

Brod je napravljen ’91. Ima puno prednosti u odnosu na plastiku ili drvo. Gotovo ga ne treba farbati, navodi HRT Magazin.

“Ja ga nisam 7 godina vadio van…neki brod drveni da sedam godina ne izvadiš van, nećeš ga više ni izvadit, pojeli bi sve crvi”, govori.

Motor mu ima idealnu snagu za vući koću, kaže Robert i poručuje – betonski brod je poput radnog džipa i ne može se usporediti s jahticama. Njime će kaže, ribariti do penzije. A poslije?

“Poslije ću ga staviti negdje na njivu, bit će glamping za turiste. Ovaj brod more na njivu, drveni bi se raspao”, rekao je Robert.

Kakva multifunkcionalnost! Pa vi sad probajte reći da betonski brodovi nisu praktični!

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video