O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tri novogradnje u floti JPS-a: “Moretto” je već u Rijeci, do rujna stižu još dva nova tegljača

Prinova u floti Jadranskog pomorskog servisa (JPS), lučki tegljač Moretto, izgrađen i porinut u turskom brodogradilištu Sanmar u rujnu prošle godine, uplovio je u riječku luku, a kao trenutno najsnažniji brod JPS-a s operativnim bi poslovanjem trebao započeti tijekom idućeg mjeseca, piše Novi list.

Krajem ovog mjeseca u Rijeku će doploviti još jedan tegljač JPS-a, Gea, a u kolovozu se, prema riječima Nedjeljka Kapetanovića, izvršnog direktora JPS-a, očekuje i dolazak trećeg novoizgrađenog tegljača u Rijeku, čime će biti zaokružen veliki investicijski ciklus ove kompanije u obnovu flote tegljača.

Kapetanović ističe da će s ove tri novogradnje, po broju brodova i njihovoj snazi, JPS postati vodeća tegljačka flota u sjevernojadranskim lukama.

Novi članovi posade

Tegljač Moretto je dug 24 metra, širok 12 metara, s gazom od 5,8 metara, tipa ASD (Azimuth Stern Drive), s 80 tona potezne sile, što ga čini trenutno najjačim tegljačem u sastavu JPS-a.

Pogonjen je s dva Caterpillar motora 3516 C, ukupne snage 7.000 konjskih snaga, a opremljen je za pružanje protupožarne zaštite FIFI-1 za vanjske objekte.

Postiže brzinu od 14 čvorova, a na njemu se u prostorima visokog standarda može smjestiti šest članova posade.

Ima notaciju escort tegljača što, objašnjava Kapetanović, znači da može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima prilikom dolaska i odlaska na lučke terminale i u plovidbi kada je pratnja potrebna.

“Na brodu će, u lučkom području, raditi četiri člana posade, a ako bude angažiran u nacionalnoj ili međunarodnoj plovidbi, na njemu će biti šest članova posade, sukladno propisima.

Uskoro očekujemo i dolazak još jednog novog tegljača, a s dva nova broda zaposlit ćemo ukupno dvanaest novih članova posade. Od toga su osmorica već zaposlena, a uskoro ćemo zaposliti još četvoricu”, ističe Kapetanović.

Nabava tri novogradnje u ovoj godini, dodaje, bila je strateška odluka JPS-a da bi se pomladila flota, ali i da bi se zadovoljile očekivane potrebe riječke luke u nadolazećem razdoblju, budući da je u iduće dvije godine planiran početak operativnog rada na novom kontejnerskom terminalu Rijeka Gatewaya, na Zagrebačkoj obali, kao i udvostručenje kapaciteta Terminala za ukapljeni prirodni plin (LNG) na otoku Krku.

Riječka tradicija

“Dolaskom tegljača Moretto i Gea, čija je potezna snaga nešto manja, 70 tona, te dolaskom trećeg koji je brod-blizanac Moretta, krajem kolovoza ili početkom rujna ove godine, postigli bismo naš strateški cilj, točnije formirat ćemo brojčano i po snazi najjaču aktivnu tegljačku flotu u lukama Sjevernog Jadrana, pogotovo u odnosu na najbližu konkurenciju, luke Kopar i Trst.

Time bi dugoročno pridonijeli razvoju riječke luke i konkurentnosti riječkog pomorskog pravca, te se pravovremeno pripremili za nove izazove”, ističe Kapetanović.

Prilikom imenovanja novih brodova, dodaje, u JPS-u su vodili računa o riječkoj tradiciji, kao i povijesti riječke luke, navodi Novi list.

“Prilikom odabira imena novih tegljača nastojali smo naglasiti njihovu pripadnost Rijeci, Kvarneru i općenito primorskim krajevima.

Tako Moretto znači Morčić, hrvatski autohtoni pučki nakit, vidljivi znak identiteta i jedan od najpoznatijih simbola Rijeke i Kvarnera.

Ime Gea asocira na tegljač koji je polovinom sedamdesetih godina došao u riječku luku i koji je u to vrijeme bio tehnološki iznimno napredan, kao što i naši novi tegljači donose nove tehnologije.

Izborom simboličnih imena željeli smo naglasiti povezanost Jadranskog pomorskog servisa s riječkom lukom, naš lokalni identitet i dugogodišnju pomorsku tradiciju”, kaže Kapetanović.

Prinova u floti Jadranskog pomorskog servisa (JPS), lučki tegljač Moretto, izgrađen i porinut u turskom brodogradilištu Sanmar u rujnu prošle godine, uplovio je u riječku luku, a kao trenutno najsnažniji brod JPS-a s operativnim bi poslovanjem trebao započeti tijekom idućeg mjeseca, piše Novi list.

Krajem ovog mjeseca u Rijeku će doploviti još jedan tegljač JPS-a, Gea, a u kolovozu se, prema riječima Nedjeljka Kapetanovića, izvršnog direktora JPS-a, očekuje i dolazak trećeg novoizgrađenog tegljača u Rijeku, čime će biti zaokružen veliki investicijski ciklus ove kompanije u obnovu flote tegljača.

Kapetanović ističe da će s ove tri novogradnje, po broju brodova i njihovoj snazi, JPS postati vodeća tegljačka flota u sjevernojadranskim lukama.

Novi članovi posade

Tegljač Moretto je dug 24 metra, širok 12 metara, s gazom od 5,8 metara, tipa ASD (Azimuth Stern Drive), s 80 tona potezne sile, što ga čini trenutno najjačim tegljačem u sastavu JPS-a.

Pogonjen je s dva Caterpillar motora 3516 C, ukupne snage 7.000 konjskih snaga, a opremljen je za pružanje protupožarne zaštite FIFI-1 za vanjske objekte.

Postiže brzinu od 14 čvorova, a na njemu se u prostorima visokog standarda može smjestiti šest članova posade.

Ima notaciju escort tegljača što, objašnjava Kapetanović, znači da može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima prilikom dolaska i odlaska na lučke terminale i u plovidbi kada je pratnja potrebna.

“Na brodu će, u lučkom području, raditi četiri člana posade, a ako bude angažiran u nacionalnoj ili međunarodnoj plovidbi, na njemu će biti šest članova posade, sukladno propisima.

Uskoro očekujemo i dolazak još jednog novog tegljača, a s dva nova broda zaposlit ćemo ukupno dvanaest novih članova posade. Od toga su osmorica već zaposlena, a uskoro ćemo zaposliti još četvoricu”, ističe Kapetanović.

Nabava tri novogradnje u ovoj godini, dodaje, bila je strateška odluka JPS-a da bi se pomladila flota, ali i da bi se zadovoljile očekivane potrebe riječke luke u nadolazećem razdoblju, budući da je u iduće dvije godine planiran početak operativnog rada na novom kontejnerskom terminalu Rijeka Gatewaya, na Zagrebačkoj obali, kao i udvostručenje kapaciteta Terminala za ukapljeni prirodni plin (LNG) na otoku Krku.

Riječka tradicija

“Dolaskom tegljača Moretto i Gea, čija je potezna snaga nešto manja, 70 tona, te dolaskom trećeg koji je brod-blizanac Moretta, krajem kolovoza ili početkom rujna ove godine, postigli bismo naš strateški cilj, točnije formirat ćemo brojčano i po snazi najjaču aktivnu tegljačku flotu u lukama Sjevernog Jadrana, pogotovo u odnosu na najbližu konkurenciju, luke Kopar i Trst.

Time bi dugoročno pridonijeli razvoju riječke luke i konkurentnosti riječkog pomorskog pravca, te se pravovremeno pripremili za nove izazove”, ističe Kapetanović.

Prilikom imenovanja novih brodova, dodaje, u JPS-u su vodili računa o riječkoj tradiciji, kao i povijesti riječke luke, navodi Novi list.

“Prilikom odabira imena novih tegljača nastojali smo naglasiti njihovu pripadnost Rijeci, Kvarneru i općenito primorskim krajevima.

Tako Moretto znači Morčić, hrvatski autohtoni pučki nakit, vidljivi znak identiteta i jedan od najpoznatijih simbola Rijeke i Kvarnera.

Ime Gea asocira na tegljač koji je polovinom sedamdesetih godina došao u riječku luku i koji je u to vrijeme bio tehnološki iznimno napredan, kao što i naši novi tegljači donose nove tehnologije.

Izborom simboličnih imena željeli smo naglasiti povezanost Jadranskog pomorskog servisa s riječkom lukom, naš lokalni identitet i dugogodišnju pomorsku tradiciju”, kaže Kapetanović.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video