O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Najbrže rastući registar brodova udvostručio flotu u samo mjesec dana

Najbrže rastući registar brodova na svijetu udvostručio je flotu u samo mjesec dana.

Gabon, mala srednjoafrička država na obali Atlantika, prošle godine bio je najbrže rastući registar brodova. Rast je dodatno potaknula promjena zastave dijela flote Sovcomflota u prvim tjednima ove godine.

Podaci iz Clarksons Research pokazuju da je u dvije godine od početka rata u Ukrajini, registar brodova Gabona porastao za nevjerojatnih 675%, na ukupno 6,2 milijuna bruto tona. Time je Gabon postao drugi najveći registar u Africi, odmah nakon Liberije, navodi Splash247.

Između siječnja i veljače, registar Gabona se udvostručio. Razlog je to što se oko 50 tankera povezanih sa Sovcomflotom pridružilo registru Gabona, nakon što su plovili pod zastavom Liberije, registra koji ima sjedište u SAD-u. Naime, liberijski registar našao se pod pritiskom Ureda za kontrolu strane imovine američkog Ministarstva financija.

Zastava Gabona je sastoji se od tri vodoravne trake zelene, žute i plave boje, pri čemu plava predstavlja more, odnosno južni Atlantski ocean.

Među brodovima pod zastavom Gabona bio je i Pablo (na slici), aframax izgrađen 1997. godine, koji je u svibnju prošle godine eksplodirao u malezijskim vodama, pri čemu su poginula tri člana posade. Uništeni brod povezan s prijevozom iranske nafte, naravno bez osiguranja, mračan je podsjetnik na rizike koje predstavlja tzv. flota iz sjene.

I drugi registri povezuju se s flotom iz sjene – brodovima koji prevoze venezuelanski, iranski, sjevernokorejski i ruski teret. Ova flota je u dvije godine od početka rata u Ukrajini porasla s oko 400 na više od 700 brodova, prema podacima BRS-a.

U međuvremenu, diljem svijeta pojavljuju se registri zemalja koje nemaju izlaz na more, pa je tako krajem prošle godine u Singapuru kao privatna tvrtka osnovan Eswatini Maritime Affairs and International Ship Registry, registar brodova južnoafričkog kraljevstva koje je do 2018. godine nosilo ime Swaziland. Također se vode rasprave o formiranju registra brodova Laosa, azijske države bez izlaza na more.

Ni Eswatini ni Laos nisu države članice Međunarodne pomorske organizacije.

Već godinama su vijesti o formiranjima registara brodova drugih država bez izlaza na more punile medijske stupce, uključujući Mongoliju i Boliviju. Posljednji u nizu je San Marino, s registrom koji je osnovan 2021. godine.

Najbrže rastući registar brodova na svijetu udvostručio je flotu u samo mjesec dana.

Gabon, mala srednjoafrička država na obali Atlantika, prošle godine bio je najbrže rastući registar brodova. Rast je dodatno potaknula promjena zastave dijela flote Sovcomflota u prvim tjednima ove godine.

Podaci iz Clarksons Research pokazuju da je u dvije godine od početka rata u Ukrajini, registar brodova Gabona porastao za nevjerojatnih 675%, na ukupno 6,2 milijuna bruto tona. Time je Gabon postao drugi najveći registar u Africi, odmah nakon Liberije, navodi Splash247.

Između siječnja i veljače, registar Gabona se udvostručio. Razlog je to što se oko 50 tankera povezanih sa Sovcomflotom pridružilo registru Gabona, nakon što su plovili pod zastavom Liberije, registra koji ima sjedište u SAD-u. Naime, liberijski registar našao se pod pritiskom Ureda za kontrolu strane imovine američkog Ministarstva financija.

Zastava Gabona je sastoji se od tri vodoravne trake zelene, žute i plave boje, pri čemu plava predstavlja more, odnosno južni Atlantski ocean.

Među brodovima pod zastavom Gabona bio je i Pablo (na slici), aframax izgrađen 1997. godine, koji je u svibnju prošle godine eksplodirao u malezijskim vodama, pri čemu su poginula tri člana posade. Uništeni brod povezan s prijevozom iranske nafte, naravno bez osiguranja, mračan je podsjetnik na rizike koje predstavlja tzv. flota iz sjene.

I drugi registri povezuju se s flotom iz sjene – brodovima koji prevoze venezuelanski, iranski, sjevernokorejski i ruski teret. Ova flota je u dvije godine od početka rata u Ukrajini porasla s oko 400 na više od 700 brodova, prema podacima BRS-a.

U međuvremenu, diljem svijeta pojavljuju se registri zemalja koje nemaju izlaz na more, pa je tako krajem prošle godine u Singapuru kao privatna tvrtka osnovan Eswatini Maritime Affairs and International Ship Registry, registar brodova južnoafričkog kraljevstva koje je do 2018. godine nosilo ime Swaziland. Također se vode rasprave o formiranju registra brodova Laosa, azijske države bez izlaza na more.

Ni Eswatini ni Laos nisu države članice Međunarodne pomorske organizacije.

Već godinama su vijesti o formiranjima registara brodova drugih država bez izlaza na more punile medijske stupce, uključujući Mongoliju i Boliviju. Posljednji u nizu je San Marino, s registrom koji je osnovan 2021. godine.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video