O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

U Kraljevici krštena nova i najjača brodica u floti Rijeka plova: Nazvana po Anti Marasu

U Dalmontovom brodogradilištu u Kraljevici održana je svečanost krštenja nove brodice u floti Rijeka plova, tvrtke koja pruža usluge priveza i odvoza brodova za potrebe Janafovog i LNG terminala u Omišlju te u luci Bakar, piše Novi list.

Riječ je o 10,2 metara dugoj i blizu četiri metra širokoj brodici, koju pogone dva dizelska motora ukupne snage 560 kilovata odnosno oko 750 konjskih snaga, uz pomoć kojih će postizati brzinu od 12 čvorova, ali i raspolagati popriličnom silom poteza.

Nova i najjača brodica u floti Rijeka plova prozvana je Ante, u spomen na osnivača tvrtke i idejnog pokretača Antu Marasa koji je preminuo prošle jeseni.

Svečanost u kraljevičkom Dalmontu okupila je brojne predstavnike lučke zajednice, lokalne i regionalne uprave i samouprave, a nazočan je bio i predsjednik Međunarodnog udruženja privezivača brodova (IBLA-e) Marco Mandirola.

Foto: Sergej DRECHSLER / Novi list

Pozdravne riječi gostima uputila je vlasnica i direktorica Rijeka plova Gordana Maras koja je istaknula kako je izgradnja ove brodice svijetli primjer suradnje domaćih tvrtki te simbol zajedništva i inovativnosti ljudi i djelatnosti koji žive od mora. Podsjetila je da je ova četvrta brodica u floti Rijeka plova, no s daleko najboljim karakteristikama i manevarskim sposobnostima koji udovoljavaju zahtjevima razvoja riječkog prometnog pravca.

Ugovor za izgradnju ove brodice potpisan je u ljeto 2022., a riječ je o značajnom ulaganju Rijeka plova s obzirom na to da sama visina investicije, kako je kazala Gordana Maras, premašuje godišnji prihod tvrtke, ali ujedno je najavila i nastavak investicijskih aktivnosti. Kako Novi list doznaje, troškovi gradnje i opremanja nove brodice Rijeka plova iznose oko 450.000 eura.

Direktor Dalmonta Robert Miletić za brodicu Ante rekao je da zapravo riječ o mini remorkeru s obzirom na instaliranu snagu pogona, ali i privezivačke kuke uz pomoć koje ova brodica može “povući” 700 tona težak plovni objekt. Dodao je i kako brodicu odlikuje i pramčani bočni porivnik što joj osigurava bolje manevarske sposobnosti, a pohvalio se i činjenicom da je brodica Ante u cijelosti proizvod znanja, iskustva i sposobnosti kraljevičkog brodogradilišta, njegovih zaposlenika i kooperantskih tvrtki.

Foto: Sergej DRECHSLER / Novi list

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa osvrnuo se na činjenicu da na području šireg riječkog lučkog bazena, koje ova uprava pokriva, djeluje velik broj malih koncesionara, među kojima je i Rijeka plov, ali koji obavljanjem svojih djelatnosti predstavljaju vrlo važan kotač u pružanju kvalitetne usluge. Podsjetio je Vukorepa i da će u lipnju iduće godine biti stavljen u punu operativnu funkciju novi terminal na Zagrebačkoj obali, a potpunim oživljavanjem ovog strateškog državnog projekta, za kojeg je 50-godišnju koncesiju dobio konzorcij nizozemskog APM Terminalsa i domaćeg Enna Logica, gospodarske aktivnosti na ovom području sjevernog Jadrana i šireg riječkog bazena dodatno će se intenzivirati, ocijenio je Vukorepa dok je za suradnju Dalmonta i Rijeka plova kazao da je to još jedan primjer da se u Hrvatskoj može izgraditi i zaposliti brod.

Saborski zastupnik i gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić u prigodnom se obraćanju prisjetio svog ogorčenja kad je prije desetak godina donesena politička odluka da se kraljevičko brodogradilište zatvori i prepusti stečaju, ali i pozitivnog obrata koji je nedugo potom uslijedio kad je vlasnik Dalmonta Ivan Ivić odlučio ponovno pokrenuti brodogradilište koje otad uspješno posluje. Dotaknuo se Klarić i velikih promjena i investicijskog “booma” koji prati razvoj riječke luke, pa je tako spomenuo da je u ovom trenutku rezervirano oko 360.000 četvornih metara u Industrijskoj zoni u Kukuljanovu za izgradnju novih logističkih centara, navodi Novi list.

Nekadašnja zaposlenica Dalmonta, a danas pročelnica Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije Izabela Linčić Mužić u svom je obraćanju apelirala na zajedničke napore svih dionika u cilju da ovdašnja brodogradilišta opstanu i nastave poslovati dok je kraljevički gradonačelnik Dalibor Čandrlić ukazao na dugu tradiciju brodogradnje, a upravo zahvaljujući Dalmontu Kraljevica će za pet godina s još uvijek aktivnim brodogradilištem obilježiti punih 300 godina postojanja brodogradilišta.

Marco Mandirola iz IBLA-e poručio je kako svaki novi brod u moru znači vjeru u budućnost, u pomorski promet i trgovinu, a novoj prinovi u floti Rijeka plova poželio je dugu i uspješnu plovidbu dok je kuma brodici Ante bila Anja Maras Jugo.

Foto: Sergej DRECHSLER / Novi list

U Dalmontovom brodogradilištu u Kraljevici održana je svečanost krštenja nove brodice u floti Rijeka plova, tvrtke koja pruža usluge priveza i odvoza brodova za potrebe Janafovog i LNG terminala u Omišlju te u luci Bakar, piše Novi list.

Riječ je o 10,2 metara dugoj i blizu četiri metra širokoj brodici, koju pogone dva dizelska motora ukupne snage 560 kilovata odnosno oko 750 konjskih snaga, uz pomoć kojih će postizati brzinu od 12 čvorova, ali i raspolagati popriličnom silom poteza.

Nova i najjača brodica u floti Rijeka plova prozvana je Ante, u spomen na osnivača tvrtke i idejnog pokretača Antu Marasa koji je preminuo prošle jeseni.

Svečanost u kraljevičkom Dalmontu okupila je brojne predstavnike lučke zajednice, lokalne i regionalne uprave i samouprave, a nazočan je bio i predsjednik Međunarodnog udruženja privezivača brodova (IBLA-e) Marco Mandirola.

Foto: Sergej DRECHSLER / Novi list

Pozdravne riječi gostima uputila je vlasnica i direktorica Rijeka plova Gordana Maras koja je istaknula kako je izgradnja ove brodice svijetli primjer suradnje domaćih tvrtki te simbol zajedništva i inovativnosti ljudi i djelatnosti koji žive od mora. Podsjetila je da je ova četvrta brodica u floti Rijeka plova, no s daleko najboljim karakteristikama i manevarskim sposobnostima koji udovoljavaju zahtjevima razvoja riječkog prometnog pravca.

Ugovor za izgradnju ove brodice potpisan je u ljeto 2022., a riječ je o značajnom ulaganju Rijeka plova s obzirom na to da sama visina investicije, kako je kazala Gordana Maras, premašuje godišnji prihod tvrtke, ali ujedno je najavila i nastavak investicijskih aktivnosti. Kako Novi list doznaje, troškovi gradnje i opremanja nove brodice Rijeka plova iznose oko 450.000 eura.

Direktor Dalmonta Robert Miletić za brodicu Ante rekao je da zapravo riječ o mini remorkeru s obzirom na instaliranu snagu pogona, ali i privezivačke kuke uz pomoć koje ova brodica može “povući” 700 tona težak plovni objekt. Dodao je i kako brodicu odlikuje i pramčani bočni porivnik što joj osigurava bolje manevarske sposobnosti, a pohvalio se i činjenicom da je brodica Ante u cijelosti proizvod znanja, iskustva i sposobnosti kraljevičkog brodogradilišta, njegovih zaposlenika i kooperantskih tvrtki.

Foto: Sergej DRECHSLER / Novi list

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa osvrnuo se na činjenicu da na području šireg riječkog lučkog bazena, koje ova uprava pokriva, djeluje velik broj malih koncesionara, među kojima je i Rijeka plov, ali koji obavljanjem svojih djelatnosti predstavljaju vrlo važan kotač u pružanju kvalitetne usluge. Podsjetio je Vukorepa i da će u lipnju iduće godine biti stavljen u punu operativnu funkciju novi terminal na Zagrebačkoj obali, a potpunim oživljavanjem ovog strateškog državnog projekta, za kojeg je 50-godišnju koncesiju dobio konzorcij nizozemskog APM Terminalsa i domaćeg Enna Logica, gospodarske aktivnosti na ovom području sjevernog Jadrana i šireg riječkog bazena dodatno će se intenzivirati, ocijenio je Vukorepa dok je za suradnju Dalmonta i Rijeka plova kazao da je to još jedan primjer da se u Hrvatskoj može izgraditi i zaposliti brod.

Saborski zastupnik i gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić u prigodnom se obraćanju prisjetio svog ogorčenja kad je prije desetak godina donesena politička odluka da se kraljevičko brodogradilište zatvori i prepusti stečaju, ali i pozitivnog obrata koji je nedugo potom uslijedio kad je vlasnik Dalmonta Ivan Ivić odlučio ponovno pokrenuti brodogradilište koje otad uspješno posluje. Dotaknuo se Klarić i velikih promjena i investicijskog “booma” koji prati razvoj riječke luke, pa je tako spomenuo da je u ovom trenutku rezervirano oko 360.000 četvornih metara u Industrijskoj zoni u Kukuljanovu za izgradnju novih logističkih centara, navodi Novi list.

Nekadašnja zaposlenica Dalmonta, a danas pročelnica Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije Izabela Linčić Mužić u svom je obraćanju apelirala na zajedničke napore svih dionika u cilju da ovdašnja brodogradilišta opstanu i nastave poslovati dok je kraljevički gradonačelnik Dalibor Čandrlić ukazao na dugu tradiciju brodogradnje, a upravo zahvaljujući Dalmontu Kraljevica će za pet godina s još uvijek aktivnim brodogradilištem obilježiti punih 300 godina postojanja brodogradilišta.

Marco Mandirola iz IBLA-e poručio je kako svaki novi brod u moru znači vjeru u budućnost, u pomorski promet i trgovinu, a novoj prinovi u floti Rijeka plova poželio je dugu i uspješnu plovidbu dok je kuma brodici Ante bila Anja Maras Jugo.

Foto: Sergej DRECHSLER / Novi list

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video