O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Unatoč opasnoj situaciji, CMA CGM odlučila nastaviti s nekim tranzitima kroz Crveno more

Francuska brodarska kompanija CMA CGM izvijestila je da će ponovno uvesti neke tranzite kroz južno Crveno more nakon što su ih dvaput obustavili zbog sigurnosnih razloga u tom području, piše The Maritime Executive.

Obavijest je stigla malo prije nego što je vođa pobunjeničkog pokreta Huti ponovio svoje prijetnje brodarstvu, a druge velike brodarske tvrtke i dalje stoje pri svojoj namjeri da nastavljaju izbjegavati tu regiju.

“Kompanija CMA CGM ponovno je procijenila situaciju u južnom području Crvenog mora i promjenjivi uvjeti nam omogućuju nastavak tranzita, ovisno o slučaju”, napisali su u obavijesti prošlog četvrtka, 28. veljače.

Za ovaj su se potez odlučili nekoliko dana nakon što se francuska mornarica pridružila Europskoj uniji koja pokreće EUNAVFOR Aspides, obrambenu operaciju u Crvenom moru, Adenskom zaljevu i okolnoj regiji.

Francuski ratni brod u tom se području nalazi od prosinca prošle godine, a prethodno je CMA CGM izvijestila da su njezini brodovi Crvenim morem prolazili samo uz pratnju. Kazali su da čekanje na pratnju brodova i situacija u regiji remete njihove rasporede, a potom su obustavili sve plovidbe nakon što je napadnuto njihovo iznajmljeno plovilo, navodi The Maritime Executive.

Pročitajte više: CMA CGM obustavlja tranzit Crvenim morem

CMA CGM je napisao klijentima: “Situacija se pomno procjenjuje prije svakog tranzita za svako plovilo, stoga se izbor rute ne može predvidjeti. U protivnom, plovila se preusmjeravaju oko Rta Dobre Nade”.

Međutim, hutisti su ponovili svoju prijetnju pomorstvu, a analitičari navode da se napadi čine raširenijim od onih prvotnih. Otišli su dalje od izvorne tvrdnje da će napadati brodove povezane s Izraelom i kasnije povezane sa SAD-om i Velikom Britanijom, u znak odmazde za napade tih zemalja na Jemen.

“Naše operacije nastavit će se s većom učinkovitošću u Crvenom moru,” rekao je Abdul-Malik al-Houthi, samoproglašeni vođa jedne od najvećih frakcija. Govoreći u obraćanju, rekao je: “Imamo veliko iznenađenje koje neprijatelji ne očekuju i mi ćemo to zaista započeti”.

Ove stalne prijetnje i opća nestabilnost naveli su većinu kompanija da nastave preusmjeravati svoja plovila oko južne Afrike. Lars Barstad, glavni izvršni direktor Frontlinea, osvrnuo se na situaciju. Naveo je ono za što vjeruje da je nasumična priroda napada, napominjući da se sada čini da su mete čak i brodovi povezani s Rusijom.

“Ovo je pravi nered i stvara krajnje nesigurne uvjete”, rekao je Barstad. Istaknuli su da je tjesnac Bab El-Mandeb između Jemena i Džibutija nesiguran za prolaz za odgovorne vlasnike.

Barstad je ponovio da će Frontline nastaviti preusmjeravati sva svoja plovila iz regije, ističući da je promet tankera u Sueskom kanalu smanjen za 40 do 50 posto. Rekao je da će postotak biti i veći, osim izvoza iz regije kao što je Saudijska Arabija u sjevernim dijelovima Crvenog mora. Barstad vjeruje da trgovci još uvijek uzimaju u obzir troškove i utjecaj preusmjeravanja na cjelokupno tržište.

Saveznički napori u borbi protiv prijetnje hutista djeluju na kontinuiranoj osnovi, s preventivnim napadima i obaranjima koja se prijavljuju svakodnevno. Kasno u četvrtak, američke snage uništile su šest protubrodskih projektila Huta na zemlji i oborile jedan UAV. Svi su predstavljali “neposrednu prijetnju trgovačkim brodovima i brodovima američke mornarice u regiji”, prema Središnjem zapovjedništvu SAD-a.

Francuska brodarska kompanija CMA CGM izvijestila je da će ponovno uvesti neke tranzite kroz južno Crveno more nakon što su ih dvaput obustavili zbog sigurnosnih razloga u tom području, piše The Maritime Executive.

Obavijest je stigla malo prije nego što je vođa pobunjeničkog pokreta Huti ponovio svoje prijetnje brodarstvu, a druge velike brodarske tvrtke i dalje stoje pri svojoj namjeri da nastavljaju izbjegavati tu regiju.

“Kompanija CMA CGM ponovno je procijenila situaciju u južnom području Crvenog mora i promjenjivi uvjeti nam omogućuju nastavak tranzita, ovisno o slučaju”, napisali su u obavijesti prošlog četvrtka, 28. veljače.

Za ovaj su se potez odlučili nekoliko dana nakon što se francuska mornarica pridružila Europskoj uniji koja pokreće EUNAVFOR Aspides, obrambenu operaciju u Crvenom moru, Adenskom zaljevu i okolnoj regiji.

Francuski ratni brod u tom se području nalazi od prosinca prošle godine, a prethodno je CMA CGM izvijestila da su njezini brodovi Crvenim morem prolazili samo uz pratnju. Kazali su da čekanje na pratnju brodova i situacija u regiji remete njihove rasporede, a potom su obustavili sve plovidbe nakon što je napadnuto njihovo iznajmljeno plovilo, navodi The Maritime Executive.

Pročitajte više: CMA CGM obustavlja tranzit Crvenim morem

CMA CGM je napisao klijentima: “Situacija se pomno procjenjuje prije svakog tranzita za svako plovilo, stoga se izbor rute ne može predvidjeti. U protivnom, plovila se preusmjeravaju oko Rta Dobre Nade”.

Međutim, hutisti su ponovili svoju prijetnju pomorstvu, a analitičari navode da se napadi čine raširenijim od onih prvotnih. Otišli su dalje od izvorne tvrdnje da će napadati brodove povezane s Izraelom i kasnije povezane sa SAD-om i Velikom Britanijom, u znak odmazde za napade tih zemalja na Jemen.

“Naše operacije nastavit će se s većom učinkovitošću u Crvenom moru,” rekao je Abdul-Malik al-Houthi, samoproglašeni vođa jedne od najvećih frakcija. Govoreći u obraćanju, rekao je: “Imamo veliko iznenađenje koje neprijatelji ne očekuju i mi ćemo to zaista započeti”.

Ove stalne prijetnje i opća nestabilnost naveli su većinu kompanija da nastave preusmjeravati svoja plovila oko južne Afrike. Lars Barstad, glavni izvršni direktor Frontlinea, osvrnuo se na situaciju. Naveo je ono za što vjeruje da je nasumična priroda napada, napominjući da se sada čini da su mete čak i brodovi povezani s Rusijom.

“Ovo je pravi nered i stvara krajnje nesigurne uvjete”, rekao je Barstad. Istaknuli su da je tjesnac Bab El-Mandeb između Jemena i Džibutija nesiguran za prolaz za odgovorne vlasnike.

Barstad je ponovio da će Frontline nastaviti preusmjeravati sva svoja plovila iz regije, ističući da je promet tankera u Sueskom kanalu smanjen za 40 do 50 posto. Rekao je da će postotak biti i veći, osim izvoza iz regije kao što je Saudijska Arabija u sjevernim dijelovima Crvenog mora. Barstad vjeruje da trgovci još uvijek uzimaju u obzir troškove i utjecaj preusmjeravanja na cjelokupno tržište.

Saveznički napori u borbi protiv prijetnje hutista djeluju na kontinuiranoj osnovi, s preventivnim napadima i obaranjima koja se prijavljuju svakodnevno. Kasno u četvrtak, američke snage uništile su šest protubrodskih projektila Huta na zemlji i oborile jedan UAV. Svi su predstavljali “neposrednu prijetnju trgovačkim brodovima i brodovima američke mornarice u regiji”, prema Središnjem zapovjedništvu SAD-a.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video