O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MOL i Allianz tuže Volkswagen zbog požara i potonuća car carriera Felicity Ace

Japanski brodar Mitsui OSK Lines i osiguravajuće društvo Allianz podigli su tužbu protiv Volkswagen Grupe, tvrdeći da je njemački proizvođač automobila odgovoran za nesreću u kojoj je 2022. nakon požara potonuo brod za prijevoz automobila Felicity Ace. Kako je izvijestio Bloomberg, riječ je o dvije tužbe koje su zaprimili njemački sudovi.

Brod za prijevoz automobila Felicity Ace od 6.400 CEU i 17.700 dwt, izgrađen 2005. godine, plovio je iz Emdena u Njemačkoj za Davisville na Rhode Islandu, prevozeći otprilike 4.000 vozila. No, 16. veljače 2022. u plovidbi, oko 90 Nm južno-jugozapadno od Azora, na palubi za automobile je iznenada izbio požar, a svih 22 članova posade je prema naredbi zapovjednika ubrzo napustilo brod. Požar je na kraju zahvatio cijeli brod i trajao tjedan dana. Unatoč pokušaju da se odvuče u luku, Felicity Ace je nakon dva tjedna plutanja Atlantikom potonuo na 3.000 metara dubine. Ukupna šteta procjenjuje se na oko 400 do 500 milijuna dolara, navodi The Maritime Executive.

Pogledajte i: VIDEO: Car carrier Felicity Ace potonuo u Atlanskom oceanu

Mitsui OSK Lines i Allianz navodno su utvrdili da je požar uzrokovala neispravna baterija u električnom vozilu marke Porsche, navodi Splash247. Prva tužba podignuta je prije gotovo godinu dana na sudu u Stuttgartu, gdje se nalazi sjedište Porschea, dok je druga tužba podignuta u Braunschweigu protiv matične kompanije Volkswagen Group, koja je vlasnik Porschea. Od ukupno 3.965 automobila na brodu, najviše je bilo marke Porsche, Audi i VW, no na brodu je bio i značajan broj Bentleya i Lamborghinija.

Pročitajte i: Objavljen popis: Na dnu oceana završilo 846 Audija, 589 Porschea, 523 Volkswagena, 190 Bentleya…

“Tužitelji tvrde da je požar uzrokovala litij-ionska baterija modela Porsche te navode da ih VW nije obavijestio o opasnosti i potrebnim mjerama opreza potrebnim za prijevoz takvih vozila”, navodi Bloomberg. Izvještavaju da dosadašnji pokušaji nagodbe nisu bili uspješni.

Pročitajte i: Kompanije redom odbijaju prevoziti rabljena električna vozila nakon niza ozbiljnih požara

Kratko nakon nesreće, Russell grupa procijenila je da bi ukupni gubitak na 438 milijuna dolara. Procijenili su da vrijednost automobila na 400 milijuna dolara, pri čemu je Volkswagen izgubio daleko najveći broj automobila, ukupne vrijednosti od najmanje 155 milijuna dolara.

Allianz je objavio nekoliko izvješća u kojima navode da su požari jedan od primarnih uzroka pomorskih potraživanja tvrtke, a dodatno su istaknuli opasnost od požara na električnim vozilima.

Pročitajte i: Broj požara na brodovima značajno u porastu: Krivac su litij-ionske baterije?

“AGCS već dugo upozorava na potencijalnu opasnost koju za pomorsku i širu logističku industriju predstavljaju litij-ionske baterije, bilo da se one prevoze u električnim vozilima ili kao teret. Ako se ovim baterijama ne rukuje, ili ih se ne skladišti i prevozi ispravno, požari predstavljaju značajnu opasnost”, kaže kapetan Rahul Khanna iz Allianz Global Corporate & Specialty. “Baterije nisu samo potencijalni uzrok požara ako su oštećene, prepunjene ili izložene visokim temperaturama, one također mogu pogoršati požare koji izbiju iz drugih uzroka i teško ih je ugasiti jer potencijalno mogu ponovno planuti danima ili čak tjednima kasnije.”

Pročitajte i: MOL na svoje brodove za prijevoz automobila uvodi AI sustav za ranu detekciju požara

Japanski brodar Mitsui OSK Lines i osiguravajuće društvo Allianz podigli su tužbu protiv Volkswagen Grupe, tvrdeći da je njemački proizvođač automobila odgovoran za nesreću u kojoj je 2022. nakon požara potonuo brod za prijevoz automobila Felicity Ace. Kako je izvijestio Bloomberg, riječ je o dvije tužbe koje su zaprimili njemački sudovi.

Brod za prijevoz automobila Felicity Ace od 6.400 CEU i 17.700 dwt, izgrađen 2005. godine, plovio je iz Emdena u Njemačkoj za Davisville na Rhode Islandu, prevozeći otprilike 4.000 vozila. No, 16. veljače 2022. u plovidbi, oko 90 Nm južno-jugozapadno od Azora, na palubi za automobile je iznenada izbio požar, a svih 22 članova posade je prema naredbi zapovjednika ubrzo napustilo brod. Požar je na kraju zahvatio cijeli brod i trajao tjedan dana. Unatoč pokušaju da se odvuče u luku, Felicity Ace je nakon dva tjedna plutanja Atlantikom potonuo na 3.000 metara dubine. Ukupna šteta procjenjuje se na oko 400 do 500 milijuna dolara, navodi The Maritime Executive.

Pogledajte i: VIDEO: Car carrier Felicity Ace potonuo u Atlanskom oceanu

Mitsui OSK Lines i Allianz navodno su utvrdili da je požar uzrokovala neispravna baterija u električnom vozilu marke Porsche, navodi Splash247. Prva tužba podignuta je prije gotovo godinu dana na sudu u Stuttgartu, gdje se nalazi sjedište Porschea, dok je druga tužba podignuta u Braunschweigu protiv matične kompanije Volkswagen Group, koja je vlasnik Porschea. Od ukupno 3.965 automobila na brodu, najviše je bilo marke Porsche, Audi i VW, no na brodu je bio i značajan broj Bentleya i Lamborghinija.

Pročitajte i: Objavljen popis: Na dnu oceana završilo 846 Audija, 589 Porschea, 523 Volkswagena, 190 Bentleya…

“Tužitelji tvrde da je požar uzrokovala litij-ionska baterija modela Porsche te navode da ih VW nije obavijestio o opasnosti i potrebnim mjerama opreza potrebnim za prijevoz takvih vozila”, navodi Bloomberg. Izvještavaju da dosadašnji pokušaji nagodbe nisu bili uspješni.

Pročitajte i: Kompanije redom odbijaju prevoziti rabljena električna vozila nakon niza ozbiljnih požara

Kratko nakon nesreće, Russell grupa procijenila je da bi ukupni gubitak na 438 milijuna dolara. Procijenili su da vrijednost automobila na 400 milijuna dolara, pri čemu je Volkswagen izgubio daleko najveći broj automobila, ukupne vrijednosti od najmanje 155 milijuna dolara.

Allianz je objavio nekoliko izvješća u kojima navode da su požari jedan od primarnih uzroka pomorskih potraživanja tvrtke, a dodatno su istaknuli opasnost od požara na električnim vozilima.

Pročitajte i: Broj požara na brodovima značajno u porastu: Krivac su litij-ionske baterije?

“AGCS već dugo upozorava na potencijalnu opasnost koju za pomorsku i širu logističku industriju predstavljaju litij-ionske baterije, bilo da se one prevoze u električnim vozilima ili kao teret. Ako se ovim baterijama ne rukuje, ili ih se ne skladišti i prevozi ispravno, požari predstavljaju značajnu opasnost”, kaže kapetan Rahul Khanna iz Allianz Global Corporate & Specialty. “Baterije nisu samo potencijalni uzrok požara ako su oštećene, prepunjene ili izložene visokim temperaturama, one također mogu pogoršati požare koji izbiju iz drugih uzroka i teško ih je ugasiti jer potencijalno mogu ponovno planuti danima ili čak tjednima kasnije.”

Pročitajte i: MOL na svoje brodove za prijevoz automobila uvodi AI sustav za ranu detekciju požara

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video