O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Primošten je nekoć bio važna pomorska luka: Jedan brod ostao je u nezaboravnom sjećanju

Jedno od najrazvijenijih turističkih središta Dalmacije, Primošten, bio je od sedamdesetih do kraja osamdesetih godina prošloga stoljeća i značajna luka za međunarodni pomorski promet, piše Šibenski.hr.

Izgradnjom luksuznih hotela, „Raduča“,„Zora“,„Slava“ i „Marina lučica“, nakon što se pročuo po svom centru esperantista na poluotoku Raduča, gdje se goste dočekivalo natpisom na „svjetskom jeziku“: „Primošten vokas vin“ („Primošten vas zove“), to se mjesto orijentira i na brodski promet našom obalom i susjednim zemljama.

Primošten je otad krenuo ka brzom turističkom usponu s klijentelom iz brojnih zemalja Europe.

U to vrijeme, krajem šezdesetih, talijanska kompanija „Adriatica“ otvorila je iz Pescare stalnu brodsku liniju s luksuznim brodom Tiziano, imenom slavnog umjetnika, s kojim su u Primošten dolazili turisti ne samo iz te susjedne zemlje. Velika zasluga u tome pripada, pored ostalih, Marku Skorinu, legendi primoštenskog turizma, na početku kao direktor turističkog društva, kasnije i glavnom direktoru hotelskog kompleksa „Adriatic“.

Do Pescare su se znali „otisnuti“ i Primoštenci, radi kakve kupovine ili izleta, a uplovljavanje Tiziana u trajektnu luku uvijek je bio događaj.

Foto: Joško Čelar / Šibenski.hr

A onda se dogodio obrat. Talijani su prodali Tiziana domaćoj Jadroliniji za koju je zaplovio pod novim imenom hrvatskog velikana skladatelja kao Ivan Zajc. I koji će također po mnogome postati brodom – legendom, navodi Šibenski.hr.

Sjećamo se toga doba kad je Zajc prvi put uplovio u Primošten i kad su ga dočekale stotine mještana, pa je upriličena i velika fešta.

Ali Zajc nije bio velike sreće. Na dan 24. studenoga 1995. godine nasukao se ranog jutra na otočiću u trogirskim vodama. Obnovljen je i kasnije, 2009. godine, prodan jednoj turskoj kompaniji.

Nestali su i drugi brodovi za prekomorski jadranski promet, poput blizanaca, također s imenima slikara Andrea Mantegne i Gentile da Fabriano. Potom Vukcania, Calpurnia i drugi, koji su doticali i Šibenik nekoliko puta u tjednu na relaciji Venecija-Dubrovnik. Uvijek puni putnika i domaćih i stranih.

A u ovo današnje vrijeme, turisti našom obalom plove uglavnom golemim brodovima za krstarenje-kruzerima, dok se domaći svijet šlepa manjim trajektima. I tko će danas reći:“Idem ti večeras brodom u Split“. Nema majci.

Jedno od najrazvijenijih turističkih središta Dalmacije, Primošten, bio je od sedamdesetih do kraja osamdesetih godina prošloga stoljeća i značajna luka za međunarodni pomorski promet, piše Šibenski.hr.

Izgradnjom luksuznih hotela, „Raduča“,„Zora“,„Slava“ i „Marina lučica“, nakon što se pročuo po svom centru esperantista na poluotoku Raduča, gdje se goste dočekivalo natpisom na „svjetskom jeziku“: „Primošten vokas vin“ („Primošten vas zove“), to se mjesto orijentira i na brodski promet našom obalom i susjednim zemljama.

Primošten je otad krenuo ka brzom turističkom usponu s klijentelom iz brojnih zemalja Europe.

U to vrijeme, krajem šezdesetih, talijanska kompanija „Adriatica“ otvorila je iz Pescare stalnu brodsku liniju s luksuznim brodom Tiziano, imenom slavnog umjetnika, s kojim su u Primošten dolazili turisti ne samo iz te susjedne zemlje. Velika zasluga u tome pripada, pored ostalih, Marku Skorinu, legendi primoštenskog turizma, na početku kao direktor turističkog društva, kasnije i glavnom direktoru hotelskog kompleksa „Adriatic“.

Do Pescare su se znali „otisnuti“ i Primoštenci, radi kakve kupovine ili izleta, a uplovljavanje Tiziana u trajektnu luku uvijek je bio događaj.

Foto: Joško Čelar / Šibenski.hr

A onda se dogodio obrat. Talijani su prodali Tiziana domaćoj Jadroliniji za koju je zaplovio pod novim imenom hrvatskog velikana skladatelja kao Ivan Zajc. I koji će također po mnogome postati brodom – legendom, navodi Šibenski.hr.

Sjećamo se toga doba kad je Zajc prvi put uplovio u Primošten i kad su ga dočekale stotine mještana, pa je upriličena i velika fešta.

Ali Zajc nije bio velike sreće. Na dan 24. studenoga 1995. godine nasukao se ranog jutra na otočiću u trogirskim vodama. Obnovljen je i kasnije, 2009. godine, prodan jednoj turskoj kompaniji.

Nestali su i drugi brodovi za prekomorski jadranski promet, poput blizanaca, također s imenima slikara Andrea Mantegne i Gentile da Fabriano. Potom Vukcania, Calpurnia i drugi, koji su doticali i Šibenik nekoliko puta u tjednu na relaciji Venecija-Dubrovnik. Uvijek puni putnika i domaćih i stranih.

A u ovo današnje vrijeme, turisti našom obalom plove uglavnom golemim brodovima za krstarenje-kruzerima, dok se domaći svijet šlepa manjim trajektima. I tko će danas reći:“Idem ti večeras brodom u Split“. Nema majci.

Promo

Trendovi

Foto / video