Francuska brodarska kompanija CMA CGM posljednja je koja planira nadogradnje primjenom niza tehnologija kako bi poboljšala učinkovitost svojih brodova. Damen Shipyards Group izvijestio je da su postigli dogovor o dugoročnoj suradnji koja će rezultirati značajnim modifikacijama oko 100 plovila CMA CGM-a, uključujući nekoliko najnovijih u floti, piše The Maritime Executive.
Suočeni sa sve većim ekološkim propisima i financijskim pritiscima, brodovlasnici traže kratkoročne nadogradnje dizajna svojih brodova kako bi bili uspješniji u ispunjavanju industrijskih ciljeva za smanjenje emisija ispušnih plinova. Analitičari vjeruju da će poboljšanjem brodova i novijom tehnologijom, brodarska industrija moći ispuniti ciljeve IMO-a za 30-postotno smanjenje emisija CO2 do 2030. godine.
Damen naglašava da je do sada CMA CGM koristio brodogradilišta u Kini i povremeno na Bliskom istoku. Ovaj projekt zahtijeva da se nadogradnje izvrše u tvrtkama Damen Shiprepair Dunkerque i Damen Shiprepair Amsterdam, označavajući prvi put da će CMA CGM koristiti europska brodogradilišta za složene modifikacije plovila.
Ključni dio projekta bit će krmeni bulb s kojim, kako Damen izvješćuje, bi se trebalo postići između 5 do 10 posto uštede u potrošnji goriva za CMA CGM.
Damen izvješćuje da će ukupno devet brodova biti nadograđeno ove godine, pet u Dunkerqueu i četiri u Amsterdamu. Također, tri plovila bit će opremljena za napajanje električnom energijom s obale.
CMA CGM razmatra druge nadogradnje koje mogu dodatno doprinijeti učinkovitosti plovila. Damen izvještava da nudi pakete koji uključuju i nadogradnju propelera, modifikacije mlaznice propelera i silikonsku boju. Svaka od tih nadogradnji omogućuje dodatnu uštedu goriva između dva i pet posto.
Drugi veliki brodari također su najavili planove za nadogradnju plovila, poput Hapag-Lloyda koji je 2022. pokrenuo petogodišnji program nadogradnje do 150 plovila.
Čini se da je globalni sektor popravka brodova spreman za snažan rast prihoda u nadolazećim godinama budući da su nedavno usvojeni zeleni ciljevi do 2030. koje je postavila Međunarodna pomorska organizacija (IMO) u sukobu sa sve starijom trgovačkom flotom, piše Splash247.
Nedavni podaci Clarksons Researcha pokazuju da je 35 % globalne trgovačke flote rangirano kao D i E u smislu IMO-ovog pokazatelja intenziteta ugljika, nešto što će zahtijevati promjene. Prema Clarksonsu, 31 % globalne trgovačke flote sada je starije od 15 godina.
Nedavno izvješće britanske konzultantske tvrtke Thetius sugerira da će globalno tržište popravaka brodova narasti s 46 milijardi dolara ove godine na 83 milijarde dolara do 2029. godine.