Tijekom svog prvog pristajanja u luci Antwerpen-Bruges u Belgiji, kontejnerski brod na metanol Ane Maersk dovršio je svoju prvu operaciju opskrbljivanja gorivom u europskim vodama, piše Offshore Energy.
U ponedjeljak, 1. travnja, prvi svjetski veliki brod na metanol pristao je na europski terminal MSC PSA (MPET).
Brod od 16.592 TEU opskrbio se s 4.300 tona zelenog metanola i 1.375 tona biodizela tijekom boravka u luci. Za luku je to bilo prvo bunkeriranje metanola koje je uključivalo oceansko plovilo.
Kako Offshore Energy navodi, TankMatch je poslao dvije teglenice za pretovar 4.300 tona metanola na Ane Maersk. Naknadno je teglenica VT Grupe isporučila 1.375 tona biodizela. Proces opskrbe gorivom integriran je u pristanište brodova u luci, kombinirajući istovremeno opskrbljivanje gorivom te ukrcaj i iskrcaj tereta. Takozvane simultane operacije (SIMOPS) povećale su učinkovitost boravka u luci smanjivanjem dodatnog vremena za bunkeriranje.
Pristajanje u Antwerpenu dio je prvog putovanja Ane Maersk iz Južne Koreje u Kinu. Izgradio ga je Hyundai Heavy Industries u Južnoj Koreji, a opremljen je dual fuel motorom koji omogućuje rad na metanol, kao i na biodizel i konvencionalno gorivo.
Pročitajte više: Održana svečanost imenovanja prvog velikog Maerskovog kontejnerskog broda na metanol
Ultra veliki kontejnerski brod (ULCV) prvi je od Maerskovih 18 velikih brodova s metanolom koji će biti isporučeni između 2024. i 2025. i drugi kontejnerski brod na svijetu s metanolom, nakon porinuća Laure Maersk 2023. godine.
Dana 4. travnja Maersk je održao svečanost krštenja Astrid Maersk, drugog velikog plovila na metanol koje se pridružilo njegovoj floti. Ceremonija je održana u Yokohami u Japanu.
Pročitajte više: Kršten drugi veliki Maerskov kontejnerski brod na metanol
Uspješna operacija bunkeriranja smatra se novom prekretnicom u cilju luke Antwerpen-Bruges da postane luka u kojoj su različita klimatski neutralna goriva poput vodika, amonijaka, metana i metanola dostupna za bunkeriranje, uz niz biogoriva – i već dostupna konvencionalna goriva za bunkere.
„Kao peta najveća luka za opskrbu gorivom u svijetu, predani smo igranju pionirske uloge u integraciji klimatski neutralnih goriva na tržište opskrbe gorivom. Luka Antwerpen-Bruges će osigurati objekte gdje god je to moguće, učiniti obje platforme spremnima za više goriva i predani smo tome da svoju flotu učinimo zelenijom korištenjem alternativnih goriva,” kazao je Jacques Vandermeiren, izvršni direktor luke Antwerpen-Bruges.
“Uspješno bunkeriranje ovog plovila nove generacije dokazuje da poduzimamo prave korake za daljnju transformaciju naše luke u kojoj se, uz tradicionalna goriva, nude održivija alternativna goriva poput metanola. Kao ambiciozna pionirska luka, luka Antwerpen-Bruges teži biti inspiracija za cijeli pomorski sektor,” rekla je Annick De Ridder, predsjednica upravnog odbora luke Antwerpen-Bruges.
“Uzbuđeni smo što smo partneri s lukom Antwerpen-Bruges na prvom putovanju broda Ane Maersk. Ovo je važan korak u našim nastojanjima da postignemo net zero emisiju stakleničkih plinova do 2040. godine. Cijenimo sve naše partnere koji doprinose dekarbonizaciji brodarstva i logistike, i drago nam je vidjeti kako zelena goriva i infrastruktura za bunkeriranje obećavaju razvoj“, istaknula je Emma Mazhari, voditeljica energetskih tržišta A.P. Moller – Maersk.