O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Rijeka ide prema cilju da postane lučko središte za kontejnerski prijevoz na Jadranu

IZVORHRT

Velikim koracima i ulaganjima Rijeka ide prema cilju da postane lučko središte za kontejnerski prijevoz robe u Jadranu. Terminal Brajdica lani je ostvario rekordne rezultate, a u punom je zamahu i izgradnja terminala na Zagrebačkoj obali, piše HRT.

S radom bi trebao početi sredinom iduće godine, čime bi Rijeka, po prekrcanim kontejnerskim jedinicama, premašila i Kopar i Trst. 

Postavljaju se instalacije, obnavlja zgrada skladišta 22. Umjesto građevinskih strojeva, za godinu dana, ovdje će biti kontejneri.  

“Očekujemo 650 tisuća kontejnera s fazom I. i s fazom II. milijun kontejnera s time da bi nam to trebale biti donje granice. Očekujemo da ćemo biti i iznad tih brojeva u stvarnom opsegu aktivnosti”, rekao je Tomislav Žunić, član Uprave Rijeka Gateway.

Terminal će se i dodatno širiti, a investicija je vrijedna oko 400 milijuna eura. I dok se jedan gradi, na drugom terminalu obaraju se rekordi. Na Brajdici je lani prekrcano više od 380 tisuća kontejnerskih jedinica, navodi HRT.

“Još jedna rekordna godina u nizu bez obzira na sve poteškoće, ali mi procjenjujemo da je naš maksimalni kapacitet odnosno promet od 450 tisuća TEU jedinica”, ističe Željko Acinger, komercijalni direktor Jadranskih vrata.

Stoga tvrtka ulaže oko 30 milijuna eura u novu opremu i skladišne prostore. Da su pred Rijekom dobre godine ističe i ravnatelj Lučke uprave. 

“Investicijski ciklus se nastavlja. Razvijamo novi kontejnerski terminal na otoku Krku s 3,5 milijuna TEU-a, koji će biti gotov do 2035. i ulazimo u top 10 europskih kontejnerskih luka”, objašnjava Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

Kontejneri, dakle, nisu upitni, no jest dinamika radova na nizinskoj pruzi. 

Pojedine dionice, poput pruge kroz Rijeku, kasne

“Lučki odnosno prekrcajni dio ima dovoljno kapaciteta da ostvarimo rekordne i predviđene volumene međutim problem je u otpremi kontejnera. Dakle fokus sviju nas treba biti na kopnenoj strani, posebice na željeznici”, naglašava Acinger.

“Nema konkurentnog terminala ako nema konkurentne željeznice. U kontaktu smo s ključnim sudionicima željezničkog transporta, pokušavaju se definirati aktivnosti potrebne da se poveća protočnost i da se riješe uska grla. Vjerujemo da će se do otvaranja terminala uspjeti riješiti svi izazovi”, zaključuje Žunić.

U resornom Ministarstvu rokove dovršetka ne otkrivaju, ali u realizaciji projekta, oslanjaju se na europske fondove i sredstva NPPO-a. 

Velikim koracima i ulaganjima Rijeka ide prema cilju da postane lučko središte za kontejnerski prijevoz robe u Jadranu. Terminal Brajdica lani je ostvario rekordne rezultate, a u punom je zamahu i izgradnja terminala na Zagrebačkoj obali, piše HRT.

S radom bi trebao početi sredinom iduće godine, čime bi Rijeka, po prekrcanim kontejnerskim jedinicama, premašila i Kopar i Trst. 

Postavljaju se instalacije, obnavlja zgrada skladišta 22. Umjesto građevinskih strojeva, za godinu dana, ovdje će biti kontejneri.  

“Očekujemo 650 tisuća kontejnera s fazom I. i s fazom II. milijun kontejnera s time da bi nam to trebale biti donje granice. Očekujemo da ćemo biti i iznad tih brojeva u stvarnom opsegu aktivnosti”, rekao je Tomislav Žunić, član Uprave Rijeka Gateway.

Terminal će se i dodatno širiti, a investicija je vrijedna oko 400 milijuna eura. I dok se jedan gradi, na drugom terminalu obaraju se rekordi. Na Brajdici je lani prekrcano više od 380 tisuća kontejnerskih jedinica, navodi HRT.

“Još jedna rekordna godina u nizu bez obzira na sve poteškoće, ali mi procjenjujemo da je naš maksimalni kapacitet odnosno promet od 450 tisuća TEU jedinica”, ističe Željko Acinger, komercijalni direktor Jadranskih vrata.

Stoga tvrtka ulaže oko 30 milijuna eura u novu opremu i skladišne prostore. Da su pred Rijekom dobre godine ističe i ravnatelj Lučke uprave. 

“Investicijski ciklus se nastavlja. Razvijamo novi kontejnerski terminal na otoku Krku s 3,5 milijuna TEU-a, koji će biti gotov do 2035. i ulazimo u top 10 europskih kontejnerskih luka”, objašnjava Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

Kontejneri, dakle, nisu upitni, no jest dinamika radova na nizinskoj pruzi. 

Pojedine dionice, poput pruge kroz Rijeku, kasne

“Lučki odnosno prekrcajni dio ima dovoljno kapaciteta da ostvarimo rekordne i predviđene volumene međutim problem je u otpremi kontejnera. Dakle fokus sviju nas treba biti na kopnenoj strani, posebice na željeznici”, naglašava Acinger.

“Nema konkurentnog terminala ako nema konkurentne željeznice. U kontaktu smo s ključnim sudionicima željezničkog transporta, pokušavaju se definirati aktivnosti potrebne da se poveća protočnost i da se riješe uska grla. Vjerujemo da će se do otvaranja terminala uspjeti riješiti svi izazovi”, zaključuje Žunić.

U resornom Ministarstvu rokove dovršetka ne otkrivaju, ali u realizaciji projekta, oslanjaju se na europske fondove i sredstva NPPO-a. 

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video