CMA CGM Arctic, divovski kontejnerski brod od 15.264 TEU, na svoje je prvo putovanje iz dokova brodogradilišta Hyundai Samho u Južnoj Koreji krenuo tek u lipnju 2022., a već je spreman za suhi dok, piše Splash247.
Brod dug 366 metara jedan je od prvih među 100-tinjak brodova koje je francuski brodar CMA CGM ugovorio s brodogradilištima Damen za modifikaciju kako bi se povećala njihova učinkovitost goriva.
“Činjenica da je ovo plovilo staro jedva dvije godine pokazuje da je industrija u cjelini podcijenila koliko bi, sada trajno usporena plovidba, promijenila linijski krajolik”, izjavili su analitičari Alphalinera u svom posljednjem izvješću, dodajući: “Mnogi veliki glavni brodovi su preopterećeni i stoga nisu učinkoviti koliko bi mogli biti”.
Ne slažući se sa stajalištem Alphalinera, Lars Jensen, izvršni direktor Vespucci Maritime, rekao je za Splash247: “Ne vidim ovo kao nedostatak predviđanja od strane prijevoznika – umjesto toga, ovo bi se trebalo promatrati kao visok stupanj spremnosti od strane prijevoznika da nastave ulagati u nadogradnju svojih plovila kako novije i bolje tehnologije budu postajale dostupne”.
Posljednjih godina brodari su napravili promjene na brodovima u smislu pramčanih bulbova, postavili golema vjetrobranska stakla i eksperimentirali s nizom tehničkih poboljšanja u pokušaju da smanje troškove goriva.
Usporena plovidba brodova nije nova vijest. Prije globalne financijske krize, kontejnerski brodovi općenito su bili dizajnirani da imaju maksimalnu brzinu od 25 čvorova, s pro forma rasporedom obično postavljenim na oko 19 čvorova, a tada su s kašnjenjima brzine od oko 21 čvora bile prilično uobičajene.
Godine 2009. Maersk, a za njim i druge kompanije, smanjili su sve brzine brodova na 17 čvorova kako bi uštedjeli gorivo i novac. U osnovi, 17 čvorova je ono što proizvođači motora preporučuju kao najsporiju stalnu brzinu, bez da se ošteti motor.
Maersk je također testirao nekoliko brodova u Atlantiku pri brzini od 15 čvorova tijekom dugotrajnih razdoblja, i nije primijećeno oštećenje motora, te je uskoro industrija u cjelini prešla na brzine od oko 14 do 15 čvorova od otprilike 2010. godine, navodi Splash247.
Kada su 2011. i 2012. izgrađeni brodovi Maersk EEE, s kapacitetom 18.000 TEU, maksimalna brzina im nije bila veća od 22 čvora. Motori su smanjeni, a ovi su brodovi bili dizajnirani za usporenu plovidbu.
Mnoštvo globalnih brodara kao što su Maersk i Hapag-Lloyd nedavno su namijenili dio svojih flota za nadogradnje za smanjenje emisija stakleničkih plinova.
Čini se da je globalni sektor popravka brodova spreman za snažan rast prihoda u nadolazećim godinama budući da su nedavno usvojeni zeleni ciljevi do 2030. godine koje je postavila Međunarodna pomorska organizacija (IMO).
Nedavni podaci Clarksons Researcha pokazuju da je 35 % globalne trgovačke flote rangirano kao D i E u smislu IMO-ovog pokazatelja intenziteta ispuštanja ugljika, nešto što će zahtijevati promjene. Sada je 31 % globalne trgovačke flote starije od 15 godina, prema Clarksonsu.
Nedavno izvješće britanske konzultantske tvrtke Thetius sugerira da će globalno tržište popravaka brodova narasti s veličine tržišta od 46 milijardi dolara ove godine na 83 milijarde dolara do 2029. godine.