O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kina naručila rekordan broj novih brodova za prijevoz automobila

Podatci pokazuju da su rekordan broj brodova za prijevoz automobila naručili kineski proizvođači automobila i špediteri kako bi podržali procvat izvoza električnih vozila, stavljajući tako Kinu na put da stvori četvrtu najveću svjetsku flotu do 2028. godine, piše gCaptain.

Prema tvrtki Veson Nautical, Kina trenutno ima osmu najveću svjetsku flotu s 33 broda za prijevoz automobila. Japan ima najveću flotu na svijetu s 283 broda, a slijede ga Norveška sa 102, Južnokorejska 72 i Otok Man sa 61 brodom.

Ali kineske tvrtke imaju 47 naručenih brodova, što predstavlja četvrtinu svih narudžbi na globalnoj razini. Među kupcima su SAIC Motor, Chery Automobile i EV div BYD, kao i primjerice COSCO i China Merchants u ime kineskih proizvođača automobila.

“Nakon što se ova količina brodova isporuči Kini, njihova flota prijevoznika automobila skočit će sa sadašnjih 2,4 % na 8,7 %”, rekao je analitičar Vesona Andrea de Luca. “Očekujemo da će se uspostaviti nove trgovačke rute isključivo za kineske OEM-ove (proizvođače automobila)”.

Skok narudžbi najviše je pogodovao kineskim brodogradilištima, koja su primila 82 % narudžbi na globalnoj razini.

S konkurencijom koja diže cijene, potrošačima koji vode računa o troškovima i usporenim gospodarstvom, proizvođači automobila ubrzali su širenje na tržišta na kojima njihova vozila imaju više cijene nego kod kuće. Prošle godine, Kina je pretekla Japan kao najveći izvoznik automobila, ističe gCaptain.

Samo je BYD izvezao preko 240.000 automobila u 2023., oko 8 % svoje globalne prodaje, a ove godine planira izvesti do 400.000.

Rastući troškovi dostave i podrška lokalnih vlasti uvjerili su proizvođače automobila da sami kupuju brodove. Do kraja 2023. dnevna cijena najma broda s kapacitetom 6.500 vozila dosegla je 115.000 dolara, preko sedam puta više od prosjeka 2019., pokazali su podaci konzultantske tvrtke Clarkson.

No porast izvoza potaknuo je SAD i EU da optuže Kinu da se pokušava nositi s viškom industrijskih kapaciteta preplavljujući njihova tržišta proizvodima niske cijene.

Američka ministrica financija Janet Yellen, tijekom svog putovanja u Kinu, izrazila je zabrinutost zbog prekomjernog kapaciteta. U međuvremenu, kineski ministar trgovine Wang Wentao posjećuje Europu, gdje će vjerojatno razgovarati o istrazi Europske komisije o tome imaju li kineska električna vozila nepravedne koristi od subvencija.

Podatci pokazuju da su rekordan broj brodova za prijevoz automobila naručili kineski proizvođači automobila i špediteri kako bi podržali procvat izvoza električnih vozila, stavljajući tako Kinu na put da stvori četvrtu najveću svjetsku flotu do 2028. godine, piše gCaptain.

Prema tvrtki Veson Nautical, Kina trenutno ima osmu najveću svjetsku flotu s 33 broda za prijevoz automobila. Japan ima najveću flotu na svijetu s 283 broda, a slijede ga Norveška sa 102, Južnokorejska 72 i Otok Man sa 61 brodom.

Ali kineske tvrtke imaju 47 naručenih brodova, što predstavlja četvrtinu svih narudžbi na globalnoj razini. Među kupcima su SAIC Motor, Chery Automobile i EV div BYD, kao i primjerice COSCO i China Merchants u ime kineskih proizvođača automobila.

“Nakon što se ova količina brodova isporuči Kini, njihova flota prijevoznika automobila skočit će sa sadašnjih 2,4 % na 8,7 %”, rekao je analitičar Vesona Andrea de Luca. “Očekujemo da će se uspostaviti nove trgovačke rute isključivo za kineske OEM-ove (proizvođače automobila)”.

Skok narudžbi najviše je pogodovao kineskim brodogradilištima, koja su primila 82 % narudžbi na globalnoj razini.

S konkurencijom koja diže cijene, potrošačima koji vode računa o troškovima i usporenim gospodarstvom, proizvođači automobila ubrzali su širenje na tržišta na kojima njihova vozila imaju više cijene nego kod kuće. Prošle godine, Kina je pretekla Japan kao najveći izvoznik automobila, ističe gCaptain.

Samo je BYD izvezao preko 240.000 automobila u 2023., oko 8 % svoje globalne prodaje, a ove godine planira izvesti do 400.000.

Rastući troškovi dostave i podrška lokalnih vlasti uvjerili su proizvođače automobila da sami kupuju brodove. Do kraja 2023. dnevna cijena najma broda s kapacitetom 6.500 vozila dosegla je 115.000 dolara, preko sedam puta više od prosjeka 2019., pokazali su podaci konzultantske tvrtke Clarkson.

No porast izvoza potaknuo je SAD i EU da optuže Kinu da se pokušava nositi s viškom industrijskih kapaciteta preplavljujući njihova tržišta proizvodima niske cijene.

Američka ministrica financija Janet Yellen, tijekom svog putovanja u Kinu, izrazila je zabrinutost zbog prekomjernog kapaciteta. U međuvremenu, kineski ministar trgovine Wang Wentao posjećuje Europu, gdje će vjerojatno razgovarati o istrazi Europske komisije o tome imaju li kineska električna vozila nepravedne koristi od subvencija.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video