O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Seaspan i Hapag-Lloyd: Dogovorena pretvorba pet kontejnerskih brodova na metanol

Seaspan Corporation u suradnji s Hapag-Lloydom, jednim od najvećih svjetskih brodara, izrađuje detaljne planove za pretvorbu prvih pet kontejnerskih brodova kako bi se mogli pogoniti na metanol.

Ukupna investicija procjenjuje se na oko 120 milijuna dolara za pet brodova.

Preinake bi trebale započeti u prvom tromjesečju 2026. godine i očekuje se da će trajati između 80 i 90 dana po plovilu. Svi brodovi odabrani za projekt izgrađeni su u Kini 2014. godine i svaki je dug 337 metara i nosivosti 115.000 DWT s kapacitetom od 10.100 TEU. Posluju pod dugoročnim čarterom Hapaga. Brodovi su Seaspan Amazon, Seaspan Ganges, Seaspan Thames, Seaspan Yangtze i Seaspan Zambezi, navodi The Maritime Executive.

Pet kontejnerskih brodova trenutno pokreću konvencionalni S90 motori, a bit će naknadno opremljeni dual fuel motorima. Nakon preinake, bit će iznajmljeni Hapag-Lloydu na dugoročnoj osnovi.

MAN Energy Solutions je spreman izvršiti naknadne ugradnje. Svaka pretvorba mogla bi rezultirati smanjenjem CO2 od 50.000 do 70.000 tona godišnje kada bi bili pogonjeni na metanol, piše gCaptain.

Njemački brodar ističe da je u svojoj novoj strategiji predan smanjenju emisija stakleničkih plinova za otprilike jednu trećinu do 2030. i postizanju operacija flote s net zero vrijednosti do 2045. godine.

Današnja objava slijedi sporazum između Hapag-Lloyda i Seaspana najavljenog prošlog srpnja za naknadnu ugradnju 15 pojedinačnih motora MAN B&W tipa S90 na loživo ulje u dual fuel motore ME-LGIM koji mogu raditi na metanol. Ugovor uključuje opciju za još 45 naknadnih ugradnja motora.

Seaspan je rekao da naknadno opremanje predstavlja “nužnu i glavnu komponentu smanjenja emisija” i da je “učinkovit način za produljenje operativnog vijeka postojeće flote uz istovremeno pružanje fleksibilnosti goriva kupcima”.

„Naknadno opremanje postojećih plovila kritična je poluga u globalnim naporima za dekarbonizaciju. Ne samo da prelazimo na zelenija goriva, već štedimo dodatne resurse potrebne za izgradnju novih plovila”, rekao je Torsten Holst Pedersen, glavni operativni direktor Seaspana. “Ovaj je ugovor još jedan dokaz Seaspanove predanosti pronalaženju kreativnih rješenja s našim partnerima i osiguravanju optimizacije naših postojećih aktivnih plovila dok nastavljamo širiti našu flotu za budućnost”.

Do kraja 2023. Seaspanova operativna flota sastojala se od 153 broda, s još 36 u izgradnji, s planiranom isporukom do prosinca 2024. To će povećati ukupni kapacitet flote na približno 1,9 milijuna TEU, navodi gCaptain.

Industrija će pozorno pratiti napredak na ovim preinakama jer se očekuje da će zeleni metanol biti jedno od budućih goriva u brodarstvu. Hapag je bio pionir prve pretvorbe velikog kontejnerskog broda u rad na LNG 2021. godine. Dok je tvrtka navela visoku cijenu projekta čak i na brodu koji je dizajniran za pretvorbu, druge brodarske tvrtke, uključujući Matson i TOTE, slijedile su je također poduzimajući pretvorbu konvencionalnih brodova na LNG.

DNV izvješćuje da trenutno postoji 165 kontejnerskih brodova koji imaju pogon na metanol. Tijekom sljedećih pet godina, izvijestili su da će flota brodova s pogonom na metanol porasti na gotovo 270 brodova, ističe The Maritime Executive.

Seaspan Corporation u suradnji s Hapag-Lloydom, jednim od najvećih svjetskih brodara, izrađuje detaljne planove za pretvorbu prvih pet kontejnerskih brodova kako bi se mogli pogoniti na metanol.

Ukupna investicija procjenjuje se na oko 120 milijuna dolara za pet brodova.

Preinake bi trebale započeti u prvom tromjesečju 2026. godine i očekuje se da će trajati između 80 i 90 dana po plovilu. Svi brodovi odabrani za projekt izgrađeni su u Kini 2014. godine i svaki je dug 337 metara i nosivosti 115.000 DWT s kapacitetom od 10.100 TEU. Posluju pod dugoročnim čarterom Hapaga. Brodovi su Seaspan Amazon, Seaspan Ganges, Seaspan Thames, Seaspan Yangtze i Seaspan Zambezi, navodi The Maritime Executive.

Pet kontejnerskih brodova trenutno pokreću konvencionalni S90 motori, a bit će naknadno opremljeni dual fuel motorima. Nakon preinake, bit će iznajmljeni Hapag-Lloydu na dugoročnoj osnovi.

MAN Energy Solutions je spreman izvršiti naknadne ugradnje. Svaka pretvorba mogla bi rezultirati smanjenjem CO2 od 50.000 do 70.000 tona godišnje kada bi bili pogonjeni na metanol, piše gCaptain.

Njemački brodar ističe da je u svojoj novoj strategiji predan smanjenju emisija stakleničkih plinova za otprilike jednu trećinu do 2030. i postizanju operacija flote s net zero vrijednosti do 2045. godine.

Današnja objava slijedi sporazum između Hapag-Lloyda i Seaspana najavljenog prošlog srpnja za naknadnu ugradnju 15 pojedinačnih motora MAN B&W tipa S90 na loživo ulje u dual fuel motore ME-LGIM koji mogu raditi na metanol. Ugovor uključuje opciju za još 45 naknadnih ugradnja motora.

Seaspan je rekao da naknadno opremanje predstavlja “nužnu i glavnu komponentu smanjenja emisija” i da je “učinkovit način za produljenje operativnog vijeka postojeće flote uz istovremeno pružanje fleksibilnosti goriva kupcima”.

„Naknadno opremanje postojećih plovila kritična je poluga u globalnim naporima za dekarbonizaciju. Ne samo da prelazimo na zelenija goriva, već štedimo dodatne resurse potrebne za izgradnju novih plovila”, rekao je Torsten Holst Pedersen, glavni operativni direktor Seaspana. “Ovaj je ugovor još jedan dokaz Seaspanove predanosti pronalaženju kreativnih rješenja s našim partnerima i osiguravanju optimizacije naših postojećih aktivnih plovila dok nastavljamo širiti našu flotu za budućnost”.

Do kraja 2023. Seaspanova operativna flota sastojala se od 153 broda, s još 36 u izgradnji, s planiranom isporukom do prosinca 2024. To će povećati ukupni kapacitet flote na približno 1,9 milijuna TEU, navodi gCaptain.

Industrija će pozorno pratiti napredak na ovim preinakama jer se očekuje da će zeleni metanol biti jedno od budućih goriva u brodarstvu. Hapag je bio pionir prve pretvorbe velikog kontejnerskog broda u rad na LNG 2021. godine. Dok je tvrtka navela visoku cijenu projekta čak i na brodu koji je dizajniran za pretvorbu, druge brodarske tvrtke, uključujući Matson i TOTE, slijedile su je također poduzimajući pretvorbu konvencionalnih brodova na LNG.

DNV izvješćuje da trenutno postoji 165 kontejnerskih brodova koji imaju pogon na metanol. Tijekom sljedećih pet godina, izvijestili su da će flota brodova s pogonom na metanol porasti na gotovo 270 brodova, ističe The Maritime Executive.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video