O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Trajekt “Oliver” bi trebao zaploviti tijekom ovog mjeseca: Na remont potrošeno 2,7 milijuna eura

IZVORTportal

Trajekt star 27 godina Jadrolinija je platila 12 milijuna eura bez PDV-a. Na dva ugovora za remont nacionalni je brodar, što je javnosti do sada bilo nepoznato, potrošio dodatnih 2,7 milijuna eura ili gotovo četvrtinu vrijednosti broda. On je zbog problema još na vezu u brodogradilištu Viktor Lenac, a Tportal doznaje kada bi mogao isploviti.

Trajekt Oliver, star 27 godina, koji je prošle godine Jadrolinija kupila za 12 milijuna eura kako bi plovio na liniji Split – Vela Luka – Ubli, još je po nalogu inspektora Lučke kapetanije Rijeka privezan na remontu u brodogradilištu Viktor Lenac, a kako je za Tportal potvrđeno iz nacionalnog brodara, na plovidbu bi se trebao otisnuti tijekom svibnja.

Podsjetimo, Oliver, odnosno Hermes, kako se zvao u Grčkoj, gdje je kupljen, izazvao je posljednjih tjedana veliku pažnju javnosti jer osim što je imenovan po glazbeniku Dragojeviću, trebao se uključiti na plovidbu izuzetno opterećenom linijom. Otočani su se poveselili, na radiju je zasvirala Oliverova ‘Čovjek i brod’, Jadrolinija je pozvala brodice na ispraćaj, a onda je 9. travnja uslijedila zabrana Lučke kapetanije Rijeka, uz curenje detalja o problemima i optužbi Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije na račun Davida Sopte, šefa Jadrolinije, za ‘kupovinu starih i nesigurnih brodova’ te traženje njegove ostavke.

Poznato je to da je prije inspekcije Lučke kapetanije Rijeka Oliver upisan u Hrvatski registar brodova (HRB) i pregledan je u Lencu. Kako su tada rekli za Forbes Hrvatska, utvrdili su “određene manje nedostatke i potrebe za popravcima/doradama”. Nakon što su otklonjeni, HRB je brodu izdao plovidbene isprave. O kakvim nedostacima se radilo, nije navedeno. Nacional je pak još u veljači pisao o problemima s pramčanom i krmenom rampom jer navodno nisu imale dovoljno dosega za naša pristaništa te ih je bilo potrebno nadograditi, piše Tportal.

Kakvi su to točno problemi s Oliverom te koliko će koštati preinake, Tportal je poslao upit Jadroliniji, ali su na njihova pitanja odlučili ne odgovoriti.

Naveli su tek da je većina zahtjeva Luke kapetanije Rijeka ‘riješena u kratkom roku, dok je pri kraju uklanjanje preostalih zahtjeva’.

Također su dodali da očekuju da će Oliver priključiti državnoj liniji Split – Vela Luka u svibnju.

Dva ugovora za 2,7 milijuna eura bez PDV-a

Iako su se oglušili na upit o cijeni radova i što se sve obavljalo, Tportal je doznao da je Jadrolinija s Viktorom Lencem do sada sklopila dva ugovora za remont Olivera. Prvi u prosincu prošle godine za usluge hitnog dokovanja i podvodnih radova, u vrijednosti od 150 tisuća eura bez PDV-a, i drugi, sklopljen polovicom ožujka ove godine, za remont broda vrijedan 2,55 milijuna eura bez PDV-a.

Prvi ugovor nije bio na javnom tenderu zbog, kako je objašnjeno, ‘iznimne žurnosti izazvane događajima koje javni naručitelj nije mogao predvidjeti’. Za drugi je u sustavu nabave Jadrolinija uputila poziv u sedam domaćih brodogradilišta, ali je zaprimila samo spomenutu ponudu Lenca. Prema zahtjevima iz nabave, maksimalan rok za remont iznosio je 35 dana.

Lenac je dostavio specifikaciju za svaku od dvadeset grupa, a najskuplje stavke u poslu od 2,55 milijuna eura bez PDV-a bile su: stroj – glavni motor (657 tisuća eura), paluba – garaža (450 tisuća eura) te grupe ugostiteljstvo (298 tisuća eura) i elektro radovi (282 tisuće eura). Stavke koje su još premašile sto tisuća eura bile su: stroj – tankovi (189 tisuća eura), oplata vanjske palube (150 tisuća eura) i opći poslovi (188 tisuća eura).

Je li 2,7 milijuna eura bez PDV-a, koliko je dosad potrošeno na radove, i konačna svota, ostaje nam vidjeti, kao i to hoće li brod zaploviti u svibnju. Naime Nacional je u posljednjem broju objavio, pozivajući se na izvor blizak Uredu za sigurnost plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, da Oliver nema emergency diesel generator, što je ozbiljan propust zbog kojeg nije ni mogao dobiti dozvolu za plovidbu.

Pročitajte više: Razlog zabrane plovidbe trajekta “Oliver”: Nema generator koji u hitnim slučajevima strujom povezuje sve sustave na brodu

Od Tsurugija preko Hermesa do Olivera
Oliver je izgrađen u Japanu 1997. godine. Do 2020. godine bio u floti japanskog putničkog brodara Nankai Ferry pod imenom Tsurugi, a posljednje tri godine u Grčkoj je plovio kao Hermes. Kupljen je za 12 milijuna eura bez PDV-a od Horizon Shipping Company iz grčke Preveze. Riječ je o ro-ro brodu dugom 108 i širokom 17,5 metara, a može prevesti 680 putnika i stotinu vozila.

Trajekt star 27 godina Jadrolinija je platila 12 milijuna eura bez PDV-a. Na dva ugovora za remont nacionalni je brodar, što je javnosti do sada bilo nepoznato, potrošio dodatnih 2,7 milijuna eura ili gotovo četvrtinu vrijednosti broda. On je zbog problema još na vezu u brodogradilištu Viktor Lenac, a Tportal doznaje kada bi mogao isploviti.

Trajekt Oliver, star 27 godina, koji je prošle godine Jadrolinija kupila za 12 milijuna eura kako bi plovio na liniji Split – Vela Luka – Ubli, još je po nalogu inspektora Lučke kapetanije Rijeka privezan na remontu u brodogradilištu Viktor Lenac, a kako je za Tportal potvrđeno iz nacionalnog brodara, na plovidbu bi se trebao otisnuti tijekom svibnja.

Podsjetimo, Oliver, odnosno Hermes, kako se zvao u Grčkoj, gdje je kupljen, izazvao je posljednjih tjedana veliku pažnju javnosti jer osim što je imenovan po glazbeniku Dragojeviću, trebao se uključiti na plovidbu izuzetno opterećenom linijom. Otočani su se poveselili, na radiju je zasvirala Oliverova ‘Čovjek i brod’, Jadrolinija je pozvala brodice na ispraćaj, a onda je 9. travnja uslijedila zabrana Lučke kapetanije Rijeka, uz curenje detalja o problemima i optužbi Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije na račun Davida Sopte, šefa Jadrolinije, za ‘kupovinu starih i nesigurnih brodova’ te traženje njegove ostavke.

Poznato je to da je prije inspekcije Lučke kapetanije Rijeka Oliver upisan u Hrvatski registar brodova (HRB) i pregledan je u Lencu. Kako su tada rekli za Forbes Hrvatska, utvrdili su “određene manje nedostatke i potrebe za popravcima/doradama”. Nakon što su otklonjeni, HRB je brodu izdao plovidbene isprave. O kakvim nedostacima se radilo, nije navedeno. Nacional je pak još u veljači pisao o problemima s pramčanom i krmenom rampom jer navodno nisu imale dovoljno dosega za naša pristaništa te ih je bilo potrebno nadograditi, piše Tportal.

Kakvi su to točno problemi s Oliverom te koliko će koštati preinake, Tportal je poslao upit Jadroliniji, ali su na njihova pitanja odlučili ne odgovoriti.

Naveli su tek da je većina zahtjeva Luke kapetanije Rijeka ‘riješena u kratkom roku, dok je pri kraju uklanjanje preostalih zahtjeva’.

Također su dodali da očekuju da će Oliver priključiti državnoj liniji Split – Vela Luka u svibnju.

Dva ugovora za 2,7 milijuna eura bez PDV-a

Iako su se oglušili na upit o cijeni radova i što se sve obavljalo, Tportal je doznao da je Jadrolinija s Viktorom Lencem do sada sklopila dva ugovora za remont Olivera. Prvi u prosincu prošle godine za usluge hitnog dokovanja i podvodnih radova, u vrijednosti od 150 tisuća eura bez PDV-a, i drugi, sklopljen polovicom ožujka ove godine, za remont broda vrijedan 2,55 milijuna eura bez PDV-a.

Prvi ugovor nije bio na javnom tenderu zbog, kako je objašnjeno, ‘iznimne žurnosti izazvane događajima koje javni naručitelj nije mogao predvidjeti’. Za drugi je u sustavu nabave Jadrolinija uputila poziv u sedam domaćih brodogradilišta, ali je zaprimila samo spomenutu ponudu Lenca. Prema zahtjevima iz nabave, maksimalan rok za remont iznosio je 35 dana.

Lenac je dostavio specifikaciju za svaku od dvadeset grupa, a najskuplje stavke u poslu od 2,55 milijuna eura bez PDV-a bile su: stroj – glavni motor (657 tisuća eura), paluba – garaža (450 tisuća eura) te grupe ugostiteljstvo (298 tisuća eura) i elektro radovi (282 tisuće eura). Stavke koje su još premašile sto tisuća eura bile su: stroj – tankovi (189 tisuća eura), oplata vanjske palube (150 tisuća eura) i opći poslovi (188 tisuća eura).

Je li 2,7 milijuna eura bez PDV-a, koliko je dosad potrošeno na radove, i konačna svota, ostaje nam vidjeti, kao i to hoće li brod zaploviti u svibnju. Naime Nacional je u posljednjem broju objavio, pozivajući se na izvor blizak Uredu za sigurnost plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, da Oliver nema emergency diesel generator, što je ozbiljan propust zbog kojeg nije ni mogao dobiti dozvolu za plovidbu.

Pročitajte više: Razlog zabrane plovidbe trajekta “Oliver”: Nema generator koji u hitnim slučajevima strujom povezuje sve sustave na brodu

Od Tsurugija preko Hermesa do Olivera
Oliver je izgrađen u Japanu 1997. godine. Do 2020. godine bio u floti japanskog putničkog brodara Nankai Ferry pod imenom Tsurugi, a posljednje tri godine u Grčkoj je plovio kao Hermes. Kupljen je za 12 milijuna eura bez PDV-a od Horizon Shipping Company iz grčke Preveze. Riječ je o ro-ro brodu dugom 108 i širokom 17,5 metara, a može prevesti 680 putnika i stotinu vozila.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video