O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Napuštanje posade i loši uvjeti rada: Operater tegljača iz Dubaija optužen kao najgori

Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) osudila je, kako tvrdi, najgori slučaj serijskog napuštanja pomoraca ikad viđen, piše Splash247.

Middle East Marine iz Dubaija, operater tegljača, optužen je za sustavno zlostavljanje i zanemarivanje više od 100 pomoraca.

Od studenog 2022. ITF je izvijestio o više od 17 slučajeva napuštanja posade na 18 plovila u Bangladešu, Indiji, Maldivima i Šri Lanki.

Pomorci iz Indije, Indonezije i Mijanmara ostavljeni su u teškim uvjetima, uključujući opskrbu prljavom pitkom vodom, nedostatak hrane, uskraćivanje putovnica i lijekova, odbijanje posjeta bolnici bolesnoj posadi i neisplaćene plaće.

Jedan pomorac iz Indonezije opisao je kako su on i njegovi kolege bili prisiljeni ići u ribolov kako bi preživjeli, dok su obitelji kod kuće zapale u ozbiljne dugove.

Prema međunarodnom pravu – Konvenciji o radu u pomorstvu iz 2006., s izmjenama i dopunama – pomorci bi trebali biti plaćeni najmanje jednom mjesečno. Smatra se da su posade kojima duguju plaću za dva ili više mjeseci ili koje nisu dobile dovoljno hrane, vode i goriva napuštene, što bi u ovom slučaju trebalo pokrenuti akciju osiguravatelja i države zastave broda – zemlje u kojoj je brod registriran – Palau.

ITF nije dobio niti jedan odgovor od pomorskih vlasti Palaua unatoč hitnosti situacije s kojom se pomorci i njihove obitelji suočavaju.

Steve Trowsdale, koordinator inspektorata ITF-a je kazao: “Izuzetno smo zabrinuti za dobrobit posada koje su pogođene lošim poslovanjem kompanije Middle East Marine i samim napuštanjem. Teško je shvatiti kako se tvrtka registrirana u UAE može tako ponašati i prolaziti nekažnjeno. Middle East Marine je mrlja globalne pomorske industrije.”

“Bilo je šokantno vidjeti pomorce koji se suočavaju s tako ekstremnim izrabljivanjem, opasnim radnim uvjetima i ograničenim pravima. Bez plaće, neadekvatni životni uvjeti, nedostatak pravne zaštite i ograničena sloboda kretanja – to je slično suvremenom ropstvu”, rekla je Sandra Bernal, ITF-ova mrežna koordinatorica za azijsko-pacifičku regiju.

Prošla je godina bila rekordna po broju slučajeva napuštanja posade, a IMO je prijavila 142 nova slučaja za 2023., što je više od prethodnog rekorda od 109 prijavljenih godinu prije. Prva četiri mjeseca 2024. sugeriraju da je na vidiku još jedna strašna godina za napuštanje.

“Mora se zaustaviti rast napuštanja pomoraca. Dobra djela brodarstva zasjenjena su ovim zlostavljanjem. Lažne zastave, mračne flote i nemiri stvaraju pogodno tlo za iskorištavanje. Ovo bi trebalo poslužiti kao uzbuna za cijelu našu industriju i potrebna nam je revizija sustava kako bismo zaštitili pomorce”, rekao je Steven Jones, osnivač Indeksa sreće pomoraca, prošlog mjeseca za Splash247.

Uz ožiljke iz dugog razdoblja na moru koje je donijela pandemija covida još uvijek svježe u sjećanju u kombinaciji s današnjom pomorskom krizom na Crvenom moru, povratkom somalijskog piratstva i izvanrednom statistikom da čak jedan od osam brodova koji danas trguju ne omogućiti pristup internetu posadi, brodarska se industrija mora suočiti s činjenicom da se sprema kriza s posadom.

“Tržište rada pomoraca postalo je posebno tijesno, s važnim implikacijama na zapošljavanje i zadržavanje, kao i na troškove posade”, primijetila je britanska konzultantska kuća Drewry u nedavnoj studiji, dok je najnovija anketa stručnjaka za posadu ukazala na opći nedostatak vrlo kompetentnih pomoraca.

Ian Beveridge, izvršni direktor Bernhard Schulte Shipmanagementa (BSM), rekao je za Splash247: “Privlačnost pomorske karijere smanjila se u mnogim tradicionalnim pomorskim zemljama, što je dovelo do izazova za pomorske akademije u popunjavanju razreda”.

Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) osudila je, kako tvrdi, najgori slučaj serijskog napuštanja pomoraca ikad viđen, piše Splash247.

Middle East Marine iz Dubaija, operater tegljača, optužen je za sustavno zlostavljanje i zanemarivanje više od 100 pomoraca.

Od studenog 2022. ITF je izvijestio o više od 17 slučajeva napuštanja posade na 18 plovila u Bangladešu, Indiji, Maldivima i Šri Lanki.

Pomorci iz Indije, Indonezije i Mijanmara ostavljeni su u teškim uvjetima, uključujući opskrbu prljavom pitkom vodom, nedostatak hrane, uskraćivanje putovnica i lijekova, odbijanje posjeta bolnici bolesnoj posadi i neisplaćene plaće.

Jedan pomorac iz Indonezije opisao je kako su on i njegovi kolege bili prisiljeni ići u ribolov kako bi preživjeli, dok su obitelji kod kuće zapale u ozbiljne dugove.

Prema međunarodnom pravu – Konvenciji o radu u pomorstvu iz 2006., s izmjenama i dopunama – pomorci bi trebali biti plaćeni najmanje jednom mjesečno. Smatra se da su posade kojima duguju plaću za dva ili više mjeseci ili koje nisu dobile dovoljno hrane, vode i goriva napuštene, što bi u ovom slučaju trebalo pokrenuti akciju osiguravatelja i države zastave broda – zemlje u kojoj je brod registriran – Palau.

ITF nije dobio niti jedan odgovor od pomorskih vlasti Palaua unatoč hitnosti situacije s kojom se pomorci i njihove obitelji suočavaju.

Steve Trowsdale, koordinator inspektorata ITF-a je kazao: “Izuzetno smo zabrinuti za dobrobit posada koje su pogođene lošim poslovanjem kompanije Middle East Marine i samim napuštanjem. Teško je shvatiti kako se tvrtka registrirana u UAE može tako ponašati i prolaziti nekažnjeno. Middle East Marine je mrlja globalne pomorske industrije.”

“Bilo je šokantno vidjeti pomorce koji se suočavaju s tako ekstremnim izrabljivanjem, opasnim radnim uvjetima i ograničenim pravima. Bez plaće, neadekvatni životni uvjeti, nedostatak pravne zaštite i ograničena sloboda kretanja – to je slično suvremenom ropstvu”, rekla je Sandra Bernal, ITF-ova mrežna koordinatorica za azijsko-pacifičku regiju.

Prošla je godina bila rekordna po broju slučajeva napuštanja posade, a IMO je prijavila 142 nova slučaja za 2023., što je više od prethodnog rekorda od 109 prijavljenih godinu prije. Prva četiri mjeseca 2024. sugeriraju da je na vidiku još jedna strašna godina za napuštanje.

“Mora se zaustaviti rast napuštanja pomoraca. Dobra djela brodarstva zasjenjena su ovim zlostavljanjem. Lažne zastave, mračne flote i nemiri stvaraju pogodno tlo za iskorištavanje. Ovo bi trebalo poslužiti kao uzbuna za cijelu našu industriju i potrebna nam je revizija sustava kako bismo zaštitili pomorce”, rekao je Steven Jones, osnivač Indeksa sreće pomoraca, prošlog mjeseca za Splash247.

Uz ožiljke iz dugog razdoblja na moru koje je donijela pandemija covida još uvijek svježe u sjećanju u kombinaciji s današnjom pomorskom krizom na Crvenom moru, povratkom somalijskog piratstva i izvanrednom statistikom da čak jedan od osam brodova koji danas trguju ne omogućiti pristup internetu posadi, brodarska se industrija mora suočiti s činjenicom da se sprema kriza s posadom.

“Tržište rada pomoraca postalo je posebno tijesno, s važnim implikacijama na zapošljavanje i zadržavanje, kao i na troškove posade”, primijetila je britanska konzultantska kuća Drewry u nedavnoj studiji, dok je najnovija anketa stručnjaka za posadu ukazala na opći nedostatak vrlo kompetentnih pomoraca.

Ian Beveridge, izvršni direktor Bernhard Schulte Shipmanagementa (BSM), rekao je za Splash247: “Privlačnost pomorske karijere smanjila se u mnogim tradicionalnim pomorskim zemljama, što je dovelo do izazova za pomorske akademije u popunjavanju razreda”.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video