O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Start-up u Velikoj Britaniji razvio izum koji emisije štetnih plinova iz brodskih motora pretvara u – vapnenac

Mehanizam je ovo koji doslovno “hvata” štetan ugljik i to koristeći kamenčiće kalcijevog oksida, a razvio ga je jedan start-up u Velikoj Britaniji, prenosi Morski HR.

Kako djeluje ovaj mehanizam? Prema pisanju Metroa i The Maritime Executivea, štetni su plinovi iz motora velikih brodova prvo izloženi kamenčićima kalcijevog oksida. Nakon toga spojevi ugljika reagiraju s kalcijevim oksidom i stvaraju kalijev karbonat, poznatiji kao vapnenac.

Stvar je zapravo vrlo jednostavna, štetni ugljikovi spojevi se doslovno “zarobe” u vapnenačke kamenčiće. Start-up koji je smislio ovu ideju posebno se ponosi jednostavnošću cijelog procesa.

“Postrojenja koja smo izgradili kako bi zarobili ugljične spojeve moguće je naravno instalirati na samim brodovima, no nakon toga se naknadno procesiranje ovog vapnenca događa na kopnu u za to posebno stvorenim postrojenjima”, rekla je suosnivačica tvrtke Seabound Alisha Fredriksson.

Jednostavno, sigurno, no koliko učinkovito?

Osim jednostavnosti, cijeli je proces vrlo siguran jer ništa što se stvara nije otrovno ili eksplozivno – najgore što se može dogoditi je da “zaglavite” s hrpom kamenja. Koja doduše u sebi imaju “zarobljene” ugljikove spojeve, navodi Morski HR.

Postavlja se pitanje je li ovo dovoljno snažan mehanizam da ozbiljnije reducira emisije štetnih ugljika, tj. predstavlja li dovoljno revolucionaran mehanizam zbog kojeg neće svi veliki brodovi u budućnosti morati – ili napustiti dosadašnji pogon ili prestati ploviti?

Drugim riječima, ovaj start-up sa svojim izumom želi poručiti kako su pronašli alternativu tome da vlasnici brodova moraju kupovati potpuno novu flotu koja za pogon koristi zelene tehnologije poput primjerice metanola. Jasno je kako je prelazak na drugačiji, zeleniji tip pogona strašno skup jer podrazumijeva potpuno drugačije motore i gorivo, no može li se izmjeriti cijena spašavanja jedinog planeta koji imamo?

Ovaj zelenija “ugljična” alternativa, da se tako izrazimo, kao da namjerava vratiti stvari korak unatrag kako bi ih potom prebacila dva koraka unaprijed? Svakako je jasno da rezultate svojeg istraživanja namjeravaju “prodati” onima koji zbog mnogih razloga nisu spremni ove sekunde potpuno prijeći na zelenije tehnologije koje potpuno odbacuju fosilna goriva.

Bez sumnje pohvalna ideja jer je ipak usmjerena ka redukciji štetnih emisija, a vrijeme će pokazati koliko je uspješna u praksi!

Mehanizam je ovo koji doslovno “hvata” štetan ugljik i to koristeći kamenčiće kalcijevog oksida, a razvio ga je jedan start-up u Velikoj Britaniji, prenosi Morski HR.

Kako djeluje ovaj mehanizam? Prema pisanju Metroa i The Maritime Executivea, štetni su plinovi iz motora velikih brodova prvo izloženi kamenčićima kalcijevog oksida. Nakon toga spojevi ugljika reagiraju s kalcijevim oksidom i stvaraju kalijev karbonat, poznatiji kao vapnenac.

Stvar je zapravo vrlo jednostavna, štetni ugljikovi spojevi se doslovno “zarobe” u vapnenačke kamenčiće. Start-up koji je smislio ovu ideju posebno se ponosi jednostavnošću cijelog procesa.

“Postrojenja koja smo izgradili kako bi zarobili ugljične spojeve moguće je naravno instalirati na samim brodovima, no nakon toga se naknadno procesiranje ovog vapnenca događa na kopnu u za to posebno stvorenim postrojenjima”, rekla je suosnivačica tvrtke Seabound Alisha Fredriksson.

Jednostavno, sigurno, no koliko učinkovito?

Osim jednostavnosti, cijeli je proces vrlo siguran jer ništa što se stvara nije otrovno ili eksplozivno – najgore što se može dogoditi je da “zaglavite” s hrpom kamenja. Koja doduše u sebi imaju “zarobljene” ugljikove spojeve, navodi Morski HR.

Postavlja se pitanje je li ovo dovoljno snažan mehanizam da ozbiljnije reducira emisije štetnih ugljika, tj. predstavlja li dovoljno revolucionaran mehanizam zbog kojeg neće svi veliki brodovi u budućnosti morati – ili napustiti dosadašnji pogon ili prestati ploviti?

Drugim riječima, ovaj start-up sa svojim izumom želi poručiti kako su pronašli alternativu tome da vlasnici brodova moraju kupovati potpuno novu flotu koja za pogon koristi zelene tehnologije poput primjerice metanola. Jasno je kako je prelazak na drugačiji, zeleniji tip pogona strašno skup jer podrazumijeva potpuno drugačije motore i gorivo, no može li se izmjeriti cijena spašavanja jedinog planeta koji imamo?

Ovaj zelenija “ugljična” alternativa, da se tako izrazimo, kao da namjerava vratiti stvari korak unatrag kako bi ih potom prebacila dva koraka unaprijed? Svakako je jasno da rezultate svojeg istraživanja namjeravaju “prodati” onima koji zbog mnogih razloga nisu spremni ove sekunde potpuno prijeći na zelenije tehnologije koje potpuno odbacuju fosilna goriva.

Bez sumnje pohvalna ideja jer je ipak usmjerena ka redukciji štetnih emisija, a vrijeme će pokazati koliko je uspješna u praksi!

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video