O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Luka Slavonski brod: U 2023. godini pretovareno 6.000 kontejnera, ove godine zabilježen rast od 15 posto

Slavonskobrodska luka jedina je međunarodna riječna luka na granici Europske unije, a željezničkom mrežom povezana je i s najvećim hrvatskim morskim lukama. U posljednjih nekoliko godina luka se razvila u transportno središte Slavonije. Pretovari tereta u njoj obavljaju se gotovo svakodnevno, o čemu najbolje govore brojke, kako piše Večernji list.

Prošle je godine u luci pretovareno oko 6.000 kontejnera robe, gotovo trostruko više nego u 2022. godini. U prva tri mjeseca ove godine pretovar kontejnera porastao je za 15 posto, a ostale robe sedam posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Očekivanja su da za tri godine pretovar naraste na više od 10 tisuća kontejnera godišnje, ako se u međuvremenu riješi plovnost Save. Trenutačno je rijeka plovna samo šest i pol do sedam mjeseci u godini, ali prema obećanjima iz Vlade, uskoro bi trebale biti sanirane dvije kritične točke na Savi u duljini od oko 6,5 kilometara. Tako bi 2026. godine Sava trebala biti plovna više od 10 mjeseci u godini, navodi Večernji list.

“Pitanje na kojem već dulje vrijeme inzistiram i na kojem ću inzistirati i pred novom Vladom koja će uskoro biti formirana je regulacija rijeke Save. Kada uspijemo riješiti pitanje kritičnih točaka kod Novog Grada i Slavonskog Šamca, imat ćemo deset mjeseci u godini povoljan vodostaj i jamčim da ćemo ubrzo doći do brojke od milijun tona pretovara, jer je velik interes za robu iz pravca Crnog mora prema Europskoj uniji”, kaže Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave u Slavonskom Brodu.

U međuvremenu, roba dolazi željeznicom iz Rijeke. U Slavonskom brodu obavlja se pretovar na kamione kojima se dalje distribuira prema Bosni i Hercegovini, Srbiji, Mađarskoj i drugim dijelovima Hrvatske. Isti kamioni iz suprotnog smjera u luku Brod dovoze robu koja se onda željeznicom transportira za Rijeku. Raspisan je natječaj za najam skladišnog prostora na koji su se pojavili potencijalni investitori, a zaposleno je i nekoliko novih radnika.

“Mi smo sada ograničeni na cestovni i željeznički promet, jer Sava još nije u cijelosti plovna. Naš je cilj da u iduće tri godine dostignemo brojku od famoznih 10 tisuća kontejnera, ali moramo osigurati plovnost rijeke. Uvjeren sam da ćemo to riješiti”, ističe Jurić. 

Slavonskobrodska luka jedina je međunarodna riječna luka na granici Europske unije, a željezničkom mrežom povezana je i s najvećim hrvatskim morskim lukama. U posljednjih nekoliko godina luka se razvila u transportno središte Slavonije. Pretovari tereta u njoj obavljaju se gotovo svakodnevno, o čemu najbolje govore brojke, kako piše Večernji list.

Prošle je godine u luci pretovareno oko 6.000 kontejnera robe, gotovo trostruko više nego u 2022. godini. U prva tri mjeseca ove godine pretovar kontejnera porastao je za 15 posto, a ostale robe sedam posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Očekivanja su da za tri godine pretovar naraste na više od 10 tisuća kontejnera godišnje, ako se u međuvremenu riješi plovnost Save. Trenutačno je rijeka plovna samo šest i pol do sedam mjeseci u godini, ali prema obećanjima iz Vlade, uskoro bi trebale biti sanirane dvije kritične točke na Savi u duljini od oko 6,5 kilometara. Tako bi 2026. godine Sava trebala biti plovna više od 10 mjeseci u godini, navodi Večernji list.

“Pitanje na kojem već dulje vrijeme inzistiram i na kojem ću inzistirati i pred novom Vladom koja će uskoro biti formirana je regulacija rijeke Save. Kada uspijemo riješiti pitanje kritičnih točaka kod Novog Grada i Slavonskog Šamca, imat ćemo deset mjeseci u godini povoljan vodostaj i jamčim da ćemo ubrzo doći do brojke od milijun tona pretovara, jer je velik interes za robu iz pravca Crnog mora prema Europskoj uniji”, kaže Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave u Slavonskom Brodu.

U međuvremenu, roba dolazi željeznicom iz Rijeke. U Slavonskom brodu obavlja se pretovar na kamione kojima se dalje distribuira prema Bosni i Hercegovini, Srbiji, Mađarskoj i drugim dijelovima Hrvatske. Isti kamioni iz suprotnog smjera u luku Brod dovoze robu koja se onda željeznicom transportira za Rijeku. Raspisan je natječaj za najam skladišnog prostora na koji su se pojavili potencijalni investitori, a zaposleno je i nekoliko novih radnika.

“Mi smo sada ograničeni na cestovni i željeznički promet, jer Sava još nije u cijelosti plovna. Naš je cilj da u iduće tri godine dostignemo brojku od famoznih 10 tisuća kontejnera, ali moramo osigurati plovnost rijeke. Uvjeren sam da ćemo to riješiti”, ističe Jurić. 

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video