O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

NTSB: Brod Dali nekoliko puta ostao bez pogona prije nego što se zabio u most u Baltimoreu

Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) u SAD-u objavio je jučer preliminarno izvješće o kobnom sudaru kontejnerskog broda Dali s mostom Francis Scott Key u Baltimoreu.

Teretni brod Dali ostao je bez pogona nekoliko puta prije nego što se u ožujku zabio u most Francis Scott Key, usmrtivši tako šestero ljudi i paralizirajući glavnu prometnicu za SAD, kazali su savezni istražitelji u utorak, prenosi gCaptain.

Plovilo, kojim upravlja Synergy Group i koje je iznajmio Maersk, doživjelo je nestanak pogona oko 10 sati prije isplovljavanja iz luke Baltimore i ponovno malo prije nego što je udarilo u most, rekli su savezni istražitelji.

Prvi nestanak pogona dogodio se zbog pogreške člana posade tijekom održavanja, zbog čega je došlo do zastoja jednog od brodskih dizelskih motora, navode istražitelji. Ubrzo nakon isplovljavanja iz Baltimorea rano 26. ožujka, brod se zabio u jedan od nosećih stupova mosta jer je još jedan nestanak pogona, jasno zabilježen na video snimci, prouzročio gubitak upravljanja brodom, piše Splash247.

Odbor je rekao da je do kobnog prekida došlo oko četiri minute prije nesreće kada su se električni prekidači neočekivano aktivirali uzrokujući gubitak pogona za svu brodsku rasvjetu i većinu opreme, u trenutku kada se brod nalazio jedan km od mosta. Razlozi su nepoznati i istražuju se uz pomoć proizvođača.

Posada Dalija uspjela je vratiti pogon, ali se još jedan gubitak dogodio oko 320 metara od mosta, što je zaustavilo sve tri pumpe za upravljanje. Posada stoga nije mogla pomaknuti kormilo.

NTSB je rekao da “još uvijek istražuje električnu konfiguraciju nakon prvog nestanka pogona u luci i potencijalne utjecaje na događaje tijekom nesretnog putovanja”. Nastavit će ocjenjivati Dalijev sustav distribucije električne energije, a ispitivanje štete na plovilu nastavit će se kada se brod očisti od krhotina i premjesti na obalu.

U izvješću se navodi da nisu pronađeni problemi s kvalitetom goriva u brodu, navodi gCaptain.

FBI je u travnju pokrenuo kaznenu istragu. Sigurnosni istražitelji otkrili su brodsku “crnu kutiju”, koja daje podatke o položaju, brzini, smjeru, radaru i audio i radio komunikaciji, kao i alarme.

Jučer je luka Baltimore objavila da je pristupni kanal Fort McHenry službeno otvoren na dostupnu dubinu od 13,7 m za promet brodova svaki dan od 20:00 do 6:00 ujutro. Ostala tri plitka privremena kanala ostat će otvorena.

Očekuje se da će glavni kanal luke dubok 15 metara biti otvoren do kraja svibnja.

Razmjeri uklanjanja olupina koje su u tijeku – potencijalno najveća šteta pomorskog osiguranja u povijesti – ilustrirana je u ovoj nedavno objavljenoj infografici u nastavku.

Foto: Splash247

 U tijeku su operacije izvlačenja broda Dali, a sudski spor oko odgovornosti za katastrofu tek počinje, ističe The Maritime Executive.

Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) u SAD-u objavio je jučer preliminarno izvješće o kobnom sudaru kontejnerskog broda Dali s mostom Francis Scott Key u Baltimoreu.

Teretni brod Dali ostao je bez pogona nekoliko puta prije nego što se u ožujku zabio u most Francis Scott Key, usmrtivši tako šestero ljudi i paralizirajući glavnu prometnicu za SAD, kazali su savezni istražitelji u utorak, prenosi gCaptain.

Plovilo, kojim upravlja Synergy Group i koje je iznajmio Maersk, doživjelo je nestanak pogona oko 10 sati prije isplovljavanja iz luke Baltimore i ponovno malo prije nego što je udarilo u most, rekli su savezni istražitelji.

Prvi nestanak pogona dogodio se zbog pogreške člana posade tijekom održavanja, zbog čega je došlo do zastoja jednog od brodskih dizelskih motora, navode istražitelji. Ubrzo nakon isplovljavanja iz Baltimorea rano 26. ožujka, brod se zabio u jedan od nosećih stupova mosta jer je još jedan nestanak pogona, jasno zabilježen na video snimci, prouzročio gubitak upravljanja brodom, piše Splash247.

Odbor je rekao da je do kobnog prekida došlo oko četiri minute prije nesreće kada su se električni prekidači neočekivano aktivirali uzrokujući gubitak pogona za svu brodsku rasvjetu i većinu opreme, u trenutku kada se brod nalazio jedan km od mosta. Razlozi su nepoznati i istražuju se uz pomoć proizvođača.

Posada Dalija uspjela je vratiti pogon, ali se još jedan gubitak dogodio oko 320 metara od mosta, što je zaustavilo sve tri pumpe za upravljanje. Posada stoga nije mogla pomaknuti kormilo.

NTSB je rekao da “još uvijek istražuje električnu konfiguraciju nakon prvog nestanka pogona u luci i potencijalne utjecaje na događaje tijekom nesretnog putovanja”. Nastavit će ocjenjivati Dalijev sustav distribucije električne energije, a ispitivanje štete na plovilu nastavit će se kada se brod očisti od krhotina i premjesti na obalu.

U izvješću se navodi da nisu pronađeni problemi s kvalitetom goriva u brodu, navodi gCaptain.

FBI je u travnju pokrenuo kaznenu istragu. Sigurnosni istražitelji otkrili su brodsku “crnu kutiju”, koja daje podatke o položaju, brzini, smjeru, radaru i audio i radio komunikaciji, kao i alarme.

Jučer je luka Baltimore objavila da je pristupni kanal Fort McHenry službeno otvoren na dostupnu dubinu od 13,7 m za promet brodova svaki dan od 20:00 do 6:00 ujutro. Ostala tri plitka privremena kanala ostat će otvorena.

Očekuje se da će glavni kanal luke dubok 15 metara biti otvoren do kraja svibnja.

Razmjeri uklanjanja olupina koje su u tijeku – potencijalno najveća šteta pomorskog osiguranja u povijesti – ilustrirana je u ovoj nedavno objavljenoj infografici u nastavku.

Foto: Splash247

 U tijeku su operacije izvlačenja broda Dali, a sudski spor oko odgovornosti za katastrofu tek počinje, ističe The Maritime Executive.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video