O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

RMS “Ormuz”: Dubrovnik je prvi put posjetio prije 115 godina, a 10 godina nakon toga je u Gružu iskrcao ratne izbjeglice

Na navozima brodogradilišta Farfield Shipbuilding & Enginnering Co. Ltd. u Glasgowu kao novogradnja broj 317 je 1886. godine za brodara Orient Steam Navigation Company (Orient Line) izgrađen putničko-teretni parobrod Ormuz od 6.031 bruto tona. Bio je dug 147 i širok 16 metara, a parni stroj trostruke ekspanzije i ukupne snage 8.000 KS omogućavao mu je preko jedne propele plovidbu brzinom od 18 čvorova.

Također, u svojim plovidbama za vrijeme povoljnog vjetra se pomagao i jedrima. Mogao je primiti 196 putnika u prvom, 170 u drugom i 120 putnika u trećem razredu. Imao je pet teretnih skladišta te je dio tereta mogao hladiti, a u njima su prevozili voće, meso i ostale prehrambene proizvode iz Australije u Veliku Britaniju, piše Dubrovački dnevnik.

VEĆ 1909. PRVI PUT U DUBROVNIKU

Zaplovio je 3. veljače 1887. iz Londona preko Gibraltara, Napulja, Port Saida, Sueza i Colomba do australskih luka Adelaide, Melbourne i Sydney. Na ovoj je pruzi neumorno plovio preko dvadeset godina. Ormuz je povremeno poduzimao i kružna putovanja Sredozemljem pa je tako 15. travnja 1909. godine s 94 putnika doplovio i do Dubrovnika.

To mu je pod ovim imenom bio jedini posjet, a unikatnu fotografiju usidrenog parobroda pored otoka Dakse postavljena je uz tekst. Također, i današnja fotografija na kupalištu Copacabana na Babinom Kuku koja prikazuje i stijenu s koje se prije skakalo u more sve do izgradnje kompleksa hotela Dubrava – Babin Kuk 1976. godine, a danas je tu betonizirani dio kupališta. Razlika u godinama između slike s brodom Ormuz i današnje je 115 godina.

RATNI VETERAN

Parobrod Ormuz u kolovozu 1911. poduzima svoje posljednje putovanje da bi potom bio prodan francuskom brodaru  Compagnie de Navigation Sud Atlantique (CSA) sa sjedištem kompanije u Bordeauxu. Potpuno preuređen mogao je primiti 108 putnika u prvom, 143 u drugom i 300 putnika u trećem emigrantskom razredu. Pod novim imenom Divona, s 208 članova posade, plovi na redovnoj poštanskoj pruzi iz Bordeauxa prema Argentini, navodi Dubrovački dnevnik.

Godine 1915. u prosincu je rekviriran za potrebe francuske vojske te je u Toulonu u Francuskoj preuređen u brod bolnicu za prihvat 600 ranjenika. Divona je uglavnom plovila između balkanskih ratišta i Toulona. Završetkom rata sudjeluje u vojnim konvojima Sredozemljem kao naoružani transportni brod pa je tako u svibnju 1919. još jednom doplovila do gruške luke kao repatrijacijski brod gdje je u plovidbi iz Krfa iskrcala veliku skupinu ratnih izbjeglica.

U ožujku 1920. već ostarjeli ratni veteran je u luci Bordeaux u Francuskoj raspremljen i djelomično do 1922. izrezan u staro željezo. Ostatak olupine broda otegljen je u Savonu u Italiji gdje je do konca iste godine potpuno nestao u hrpi sekundarnih sirovina.

Na navozima brodogradilišta Farfield Shipbuilding & Enginnering Co. Ltd. u Glasgowu kao novogradnja broj 317 je 1886. godine za brodara Orient Steam Navigation Company (Orient Line) izgrađen putničko-teretni parobrod Ormuz od 6.031 bruto tona. Bio je dug 147 i širok 16 metara, a parni stroj trostruke ekspanzije i ukupne snage 8.000 KS omogućavao mu je preko jedne propele plovidbu brzinom od 18 čvorova.

Također, u svojim plovidbama za vrijeme povoljnog vjetra se pomagao i jedrima. Mogao je primiti 196 putnika u prvom, 170 u drugom i 120 putnika u trećem razredu. Imao je pet teretnih skladišta te je dio tereta mogao hladiti, a u njima su prevozili voće, meso i ostale prehrambene proizvode iz Australije u Veliku Britaniju, piše Dubrovački dnevnik.

VEĆ 1909. PRVI PUT U DUBROVNIKU

Zaplovio je 3. veljače 1887. iz Londona preko Gibraltara, Napulja, Port Saida, Sueza i Colomba do australskih luka Adelaide, Melbourne i Sydney. Na ovoj je pruzi neumorno plovio preko dvadeset godina. Ormuz je povremeno poduzimao i kružna putovanja Sredozemljem pa je tako 15. travnja 1909. godine s 94 putnika doplovio i do Dubrovnika.

To mu je pod ovim imenom bio jedini posjet, a unikatnu fotografiju usidrenog parobroda pored otoka Dakse postavljena je uz tekst. Također, i današnja fotografija na kupalištu Copacabana na Babinom Kuku koja prikazuje i stijenu s koje se prije skakalo u more sve do izgradnje kompleksa hotela Dubrava – Babin Kuk 1976. godine, a danas je tu betonizirani dio kupališta. Razlika u godinama između slike s brodom Ormuz i današnje je 115 godina.

RATNI VETERAN

Parobrod Ormuz u kolovozu 1911. poduzima svoje posljednje putovanje da bi potom bio prodan francuskom brodaru  Compagnie de Navigation Sud Atlantique (CSA) sa sjedištem kompanije u Bordeauxu. Potpuno preuređen mogao je primiti 108 putnika u prvom, 143 u drugom i 300 putnika u trećem emigrantskom razredu. Pod novim imenom Divona, s 208 članova posade, plovi na redovnoj poštanskoj pruzi iz Bordeauxa prema Argentini, navodi Dubrovački dnevnik.

Godine 1915. u prosincu je rekviriran za potrebe francuske vojske te je u Toulonu u Francuskoj preuređen u brod bolnicu za prihvat 600 ranjenika. Divona je uglavnom plovila između balkanskih ratišta i Toulona. Završetkom rata sudjeluje u vojnim konvojima Sredozemljem kao naoružani transportni brod pa je tako u svibnju 1919. još jednom doplovila do gruške luke kao repatrijacijski brod gdje je u plovidbi iz Krfa iskrcala veliku skupinu ratnih izbjeglica.

U ožujku 1920. već ostarjeli ratni veteran je u luci Bordeaux u Francuskoj raspremljen i djelomično do 1922. izrezan u staro željezo. Ostatak olupine broda otegljen je u Savonu u Italiji gdje je do konca iste godine potpuno nestao u hrpi sekundarnih sirovina.

Promo

Trendovi

Foto / video