O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Na more dolaze dva plug-in hibrida: S tehnologijom koja omogućuje punjenje električnom energijom s obale

Najveći projekt konverzije konvencionalnih RoRo trajekata u plug-in hibridne trajekte započet će u drugoj polovici 2025. godine. Danski Scandlines, koji radi s Wärtsiläom pretvorit će dva plovila stara 27 godina u hibridne brodove s mogućnošću obavljanja 80 posto putovanja na električni pogon.

Deutschland i Schleswig-Holstein izgrađeni su 1997. i putuju 45 minuta između Puttgardena u Njemačkoj i Rodbyja u Danskoj. Plovila, koja su dugačka 142 metra imaju kapacitet za prijevoz do 1.200 putnika i 364 automobila. Plovila plove brzinom od 18,5 čvorova. Nakon natječaja koji je pokrenut 2023. Scandlines je izabrao Wärtsiläu za isporuku električnog sustava, navodi Revija HAK.

Plovila trenutno rade s motorima MAK, a prethodno su 2013./2014. opremljeni sustavom za pohranu energije, jedan kapaciteta 1.600 kWh, a drugi 2.600 kWh. Novi projekt uključuje zamjenu motora i dizel generatora novim električnim sustavom s kopnenim napajanjem, uključujući veliki sustav za pohranu energije kapaciteta 5 MWh. Wärtsilä će projektirati i isporučiti hibridne pretvarače, sustav za pohranu energije (ESS) i sustav upravljanja energijom (EMS), kao i razvodne uređaje, transformatore, ugrađeni port punjač i zamjenske komponente u postojećoj opremi centrale. Osim toga, Wärtsilä će nadzirati instalacije, izvršiti puštanje u pogon i pružiti usluge podrške održavanja.

Iz tvrtke ističu da je elektrifikacija brodova jedno od rješenja za dekarbonizaciju pomorskog prometa. Ključni dio projekta je mogućnost punjenja električnom energijom s obale. Prošle godine Scandlines je odabrao norvešku tvrtku NES da isporuči kopneni sustav naplate za trajektni vez u Puttgardenu i poveže opremu s električnom mrežom kojom upravlja regionalni mrežni operater Schleswig-Holstein Netz. Potrebne komponente na kopnu uključuju mrežni transformator od 30 MVA, transformatore srednjeg i niskog napona i sklopnu opremu, kao i sustav upravljanja i prikupljanja podataka. To će omogućiti da se plovila napune za 12 minuta dok se operacije utovara odvijaju u luci.

Električni pogon postaje sve atraktivnija opcija, pogotovo u trajektnom prometu na kratkim linijama.

Najveći projekt konverzije konvencionalnih RoRo trajekata u plug-in hibridne trajekte započet će u drugoj polovici 2025. godine. Danski Scandlines, koji radi s Wärtsiläom pretvorit će dva plovila stara 27 godina u hibridne brodove s mogućnošću obavljanja 80 posto putovanja na električni pogon.

Deutschland i Schleswig-Holstein izgrađeni su 1997. i putuju 45 minuta između Puttgardena u Njemačkoj i Rodbyja u Danskoj. Plovila, koja su dugačka 142 metra imaju kapacitet za prijevoz do 1.200 putnika i 364 automobila. Plovila plove brzinom od 18,5 čvorova. Nakon natječaja koji je pokrenut 2023. Scandlines je izabrao Wärtsiläu za isporuku električnog sustava, navodi Revija HAK.

Plovila trenutno rade s motorima MAK, a prethodno su 2013./2014. opremljeni sustavom za pohranu energije, jedan kapaciteta 1.600 kWh, a drugi 2.600 kWh. Novi projekt uključuje zamjenu motora i dizel generatora novim električnim sustavom s kopnenim napajanjem, uključujući veliki sustav za pohranu energije kapaciteta 5 MWh. Wärtsilä će projektirati i isporučiti hibridne pretvarače, sustav za pohranu energije (ESS) i sustav upravljanja energijom (EMS), kao i razvodne uređaje, transformatore, ugrađeni port punjač i zamjenske komponente u postojećoj opremi centrale. Osim toga, Wärtsilä će nadzirati instalacije, izvršiti puštanje u pogon i pružiti usluge podrške održavanja.

Iz tvrtke ističu da je elektrifikacija brodova jedno od rješenja za dekarbonizaciju pomorskog prometa. Ključni dio projekta je mogućnost punjenja električnom energijom s obale. Prošle godine Scandlines je odabrao norvešku tvrtku NES da isporuči kopneni sustav naplate za trajektni vez u Puttgardenu i poveže opremu s električnom mrežom kojom upravlja regionalni mrežni operater Schleswig-Holstein Netz. Potrebne komponente na kopnu uključuju mrežni transformator od 30 MVA, transformatore srednjeg i niskog napona i sklopnu opremu, kao i sustav upravljanja i prikupljanja podataka. To će omogućiti da se plovila napune za 12 minuta dok se operacije utovara odvijaju u luci.

Električni pogon postaje sve atraktivnija opcija, pogotovo u trajektnom prometu na kratkim linijama.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video