O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“ORIENT EXPRESS”: Bio je produžena tura legendarnog vlaka, a u Dubrovniku je bio rijedak, ali čuven gost

Zanimljiv, ali ipak nesvakidašnji posjetitelj Dubrovnika svakako je putnički trajekt Orient Express, izgrađen krajem 1975. kao Bore Star u francuskom brodogradilištu Chantier Dubigeon-Normandie s. a. u Nantesu. Imao je 16.546 bruto tona, bio je dug 153, širok 22,3 metra, a mogao je prevoziti 1.400 putnika i 290 vozila. Četiri 12- cilindarska L’Atlantique – Pielstick SRG dizel motora su mu preko dvije propele davale brzinu od 24 čvora. Imao je dvije ciminjere, jednu pored druge.

Godine 1972. finsko-švedski trajektni konzorcij Silja Line pokrenuo je cjelogodišnji trajektni promet između Helsinkija i Stockholma, glavnih gradova Finske i Švedske. Ruta se pokazala vrlo profitabilnom i nakon samo godinu dana prometa vlasnici Silja Line (Finland Steamship Company, Rederi AB Svea i Steamship Company Bore) odlučili su da će svaka kompanija od 1972. godine naručiti brod identičnog dizajna iz istog brodogradilišta. Bore Star bio je posljednji od novih brodova koji je isporučen u prosincu 1975. Međutim, pokazalo se da zapravo nije bilo dovoljno putnika za tri broda u cjelogodišnjem prometu na liniji Helsinki-Stockholm, a kao rezultat toga, Bore Star iznajmljen je Finnlinesu, piše Dubrovački dnevnik.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva / Dubrovački dnevnik

PRVI POSJET DUBROVNIKU

Odmah nakon isporuke sljedeće dvije godine plovio je oko Kanarskih otoka i zapadne afričke obale pod radnim imenom Finnpartner. Službeno ime na pramcu i krmi broda nije se promijenilo, što je u lukama gdje bi pristao moralo stvarati veliku zbrku. Kada je u okviru iste Silja grupacije Bore Star 1980. prebačen u sestrinsku Finsku kompaniju Effoa, promijenio je ime u Silja Star. Godine 1987. je prodan kompaniji Sea Containers koja ga preimenuje u Orient Express. Nekoliko godina plovi kao jedan od najvećih brodova koji mogu proći Korintskim kanalom te plovi na kružnim putovanjima između: Venecije, Pireja i Istanbula, kao svojevrsni nastavak putovanja čuvenog vlaka Orient Express. Tada povremeno uplovljava i u grušku luku.

Prvi put Orient Express dolazi u Dubrovnik 29. ožujka 1987. te ponovo 17. travnja iste godine. Sljedeće tri godine uplovljava samo jednom godišnje, i to 30. travnja 1988., 19. ožujka 1989. te posljednji put 22. listopada 1990. U međuvremenu, zimi 1986. nakratko mijenja ime u Club Sea, a 1989. u Eurosun, da bi se u ljetnim plovidbama opet vratio starom imenu.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva / Dubrovački dnevnik

POSLJEDNJI PUT KOD NAS 1991. GODINE

Kao Eurosun dolazi ponovo u Dubrovnik 30. travnja 1991. nakon čega zauvijek napušta naš grad. Prodan je Skandinavskom brodaru Silja Lineu, koji ga je 1991. preimenovao u Orient Sun i zaposlio u Singaporeu u četverodnevnim plovidbama do Jakarte u Indoneziji, ističe Dubrovački dnevnik.

Već sljedeće 1992. godine, očito zbog u to vrijeme malog zanimanja za kružna putovanja u vodama Dalekog Istoka, prebačen je na Baltik gdje pod imenom Wasa Queen i plovi između luka Vassa, Sundsvall i Umeå. Međutim, opet je u ožujku sljedeće godine prodan, ovaj put dalekoistočnoj kompaniji Star Cruises za koju šest godina pod istim imenom plovi na trajektnoj pruzi između Hong Konga i Xiamena. Nakon uspješno obavljenog posla u dalekoj Kìni Wasa Queen je u travnju 2009. ponovo promijenio vlasnika. Kupio ga je grčki brodar Ilion Lines, promijenio mu ime u Arberia i doveo ga 23. svibnja u luku Pirej. Preuređen u jednom lokalnom suhom doku krajem lipnja započeo je održavati redovne trajektne pruge između albanskoga Drača i talijanskih luka Trst i Bari. Već 2011. je ponovo prodan, ovaj put u Indiju, gdje je iz luke Chenai pod imenom Amet Majesty poduzimao očito loše organizirane plovidbe pa je nakon dvije godine u svibnju 2013. prodan u rezalište brodova u Alangu- Indija.

Orient Express je u Dubrovniku ostao zabilježen kao doista rijedak gost, a priložena je fotografija iz 1988. tako i postala raritet medu njegovim brojnim snimkama. Dokaz je velike popularnosti Dubrovnika, kojega niti jedan imalo značajniji brod za kružna putovanja u svijetu nije zaobilazio pa makar se našao i izvan redovitih mu plovidbenih ruta.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva / Dubrovački dnevnik

Zanimljiv, ali ipak nesvakidašnji posjetitelj Dubrovnika svakako je putnički trajekt Orient Express, izgrađen krajem 1975. kao Bore Star u francuskom brodogradilištu Chantier Dubigeon-Normandie s. a. u Nantesu. Imao je 16.546 bruto tona, bio je dug 153, širok 22,3 metra, a mogao je prevoziti 1.400 putnika i 290 vozila. Četiri 12- cilindarska L’Atlantique – Pielstick SRG dizel motora su mu preko dvije propele davale brzinu od 24 čvora. Imao je dvije ciminjere, jednu pored druge.

Godine 1972. finsko-švedski trajektni konzorcij Silja Line pokrenuo je cjelogodišnji trajektni promet između Helsinkija i Stockholma, glavnih gradova Finske i Švedske. Ruta se pokazala vrlo profitabilnom i nakon samo godinu dana prometa vlasnici Silja Line (Finland Steamship Company, Rederi AB Svea i Steamship Company Bore) odlučili su da će svaka kompanija od 1972. godine naručiti brod identičnog dizajna iz istog brodogradilišta. Bore Star bio je posljednji od novih brodova koji je isporučen u prosincu 1975. Međutim, pokazalo se da zapravo nije bilo dovoljno putnika za tri broda u cjelogodišnjem prometu na liniji Helsinki-Stockholm, a kao rezultat toga, Bore Star iznajmljen je Finnlinesu, piše Dubrovački dnevnik.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva / Dubrovački dnevnik

PRVI POSJET DUBROVNIKU

Odmah nakon isporuke sljedeće dvije godine plovio je oko Kanarskih otoka i zapadne afričke obale pod radnim imenom Finnpartner. Službeno ime na pramcu i krmi broda nije se promijenilo, što je u lukama gdje bi pristao moralo stvarati veliku zbrku. Kada je u okviru iste Silja grupacije Bore Star 1980. prebačen u sestrinsku Finsku kompaniju Effoa, promijenio je ime u Silja Star. Godine 1987. je prodan kompaniji Sea Containers koja ga preimenuje u Orient Express. Nekoliko godina plovi kao jedan od najvećih brodova koji mogu proći Korintskim kanalom te plovi na kružnim putovanjima između: Venecije, Pireja i Istanbula, kao svojevrsni nastavak putovanja čuvenog vlaka Orient Express. Tada povremeno uplovljava i u grušku luku.

Prvi put Orient Express dolazi u Dubrovnik 29. ožujka 1987. te ponovo 17. travnja iste godine. Sljedeće tri godine uplovljava samo jednom godišnje, i to 30. travnja 1988., 19. ožujka 1989. te posljednji put 22. listopada 1990. U međuvremenu, zimi 1986. nakratko mijenja ime u Club Sea, a 1989. u Eurosun, da bi se u ljetnim plovidbama opet vratio starom imenu.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva / Dubrovački dnevnik

POSLJEDNJI PUT KOD NAS 1991. GODINE

Kao Eurosun dolazi ponovo u Dubrovnik 30. travnja 1991. nakon čega zauvijek napušta naš grad. Prodan je Skandinavskom brodaru Silja Lineu, koji ga je 1991. preimenovao u Orient Sun i zaposlio u Singaporeu u četverodnevnim plovidbama do Jakarte u Indoneziji, ističe Dubrovački dnevnik.

Već sljedeće 1992. godine, očito zbog u to vrijeme malog zanimanja za kružna putovanja u vodama Dalekog Istoka, prebačen je na Baltik gdje pod imenom Wasa Queen i plovi između luka Vassa, Sundsvall i Umeå. Međutim, opet je u ožujku sljedeće godine prodan, ovaj put dalekoistočnoj kompaniji Star Cruises za koju šest godina pod istim imenom plovi na trajektnoj pruzi između Hong Konga i Xiamena. Nakon uspješno obavljenog posla u dalekoj Kìni Wasa Queen je u travnju 2009. ponovo promijenio vlasnika. Kupio ga je grčki brodar Ilion Lines, promijenio mu ime u Arberia i doveo ga 23. svibnja u luku Pirej. Preuređen u jednom lokalnom suhom doku krajem lipnja započeo je održavati redovne trajektne pruge između albanskoga Drača i talijanskih luka Trst i Bari. Već 2011. je ponovo prodan, ovaj put u Indiju, gdje je iz luke Chenai pod imenom Amet Majesty poduzimao očito loše organizirane plovidbe pa je nakon dvije godine u svibnju 2013. prodan u rezalište brodova u Alangu- Indija.

Orient Express je u Dubrovniku ostao zabilježen kao doista rijedak gost, a priložena je fotografija iz 1988. tako i postala raritet medu njegovim brojnim snimkama. Dokaz je velike popularnosti Dubrovnika, kojega niti jedan imalo značajniji brod za kružna putovanja u svijetu nije zaobilazio pa makar se našao i izvan redovitih mu plovidbenih ruta.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva / Dubrovački dnevnik

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video