O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Luka Rijeka d.d. traži trećeg člana uprave, za nekoliko dana bit će raspisan javni natječaj

Luka Rijeka je bez trećeg člana uprave već više od godinu i pol dana, kada je istekao mandat Batolomieju Pastwi, kojeg je na to mjesto postavila poljska tvrtka OTL piše Novi List.

Luka Rijeka d.d., najdugovječniji koncesionar na riječkom lučkom području, uskoro će, prema odluci Nadzornog odbora tvrtke, raspisati natječaj za trećeg člana uprave, zaduženog za komercijalne i operativne poslove, potvrdio je za Novi List predsjednik Nadzornog odbora Alen Jugović.

Prema njegovim riječima, natječaj će biti raspisan zbog toga što Statut trgovačkog društva Luke Rijeka predviđa da uprava ima tri člana – predsjednika, člana zaduženog za financije i člana zaduženog za komercijalu i operativu. Uprava Luke Rijeka već godinu i pol dana broji samo dva člana, predsjednika Duška Grabovca i članicu Marinu Cesarac Dorčić.

Vlasnička struktura

– Nadzorni odbor je odlučio provesti natječaj za trećeg člana uprave koji će biti raspisan u idućih nekoliko dana. Kandidati će morati zadovoljiti sve uvjete propisane natječajem i proći psihološko testiranje te razgovor s komisijom za odabir najboljeg kandidata, rekao je za Novi List Jugović.

Luka Rijeka je bez trećeg člana uprave već više od godinu i pol dana, kada je istekao mandat Batolomieju Pastwi, kojeg je na to mjesto postavila poljska tvrtka OTL, nekadašnji najveći pojedinačni suvlasnik Luke Rijeka koji je svoje vlasničke udjele prodao češkom Port Aquisitionsu. Natječaj za novog člana uprave bio je raspisan lani, ali je bio i poništen, upravo zbog promjena vlasničke strukture u društvu.

Na pitanje hoće li treći član uprave doći iz redova Port Aquisitionsa, tvrtke u vlasništvu konzorcija CE Industries, tamošnjeg poduzetnika Jaroslava Strnada, inače većinskog vlasnika »Đure Đakovića«, koja je trenutno najveći pojedinačni suvlasnik Luke Rijeka d.d. s 34,34 posto vlasničkog udjela, Jugović je odgovorio da će kandidat biti odabran na javnom natječaju, osim ako ne postoji drugačiji dogovor među suvlasnicima.

– Kada je poljski OTL kupio vlasnički udio u Luci Rijeka, prije nekoliko godina, tada je sklopio međudioničarski ugovor s dijelom ostalih suvlasnika pa su i članovi uprave bili imenovani sukladno odredbama tog ugovora. Takvog ugovora između Port Aquisitionsa i ostalih dioničara zasad nema, barem prema onome što znam, tako da ne može biti ni imenovanja članova uprave bez provedbe javnog natječaja, rekao je za Novi List Jugović.

Drugi najveći pojedinačni suvlasnik Luke Rijeka je hrvatska država, koja putem Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP), drži 25 posto dionica. Mali dioničari drže 6,84 posto dionica, dok je ostatak od 33,8 posto u vlasništvu banaka ili mirovinskih fondova čiji su vlasnici mahom banke koje posluju u Hrvatskoj.

Katastrofa s Poljacima

CE Industries je preko svoje tvrtke Port Aquisition u ožujku prošle godine stekao 33,75 posto vlasničkog udjela u Luci Rijeka, otkupivši 24,98 posto vlasničkog udjela od OT Logisticsa te 8,75 posto od poljskog investicijskog fonda Fundusz Ekspansji Zagranicznej, a zajedno s prethodno stečenim dionicama, udio češke tvrtke popeo se na ukupno 34,34 posto dionica. Time je češki holding postao najveći pojedinačni, ali ne i većinski vlasnik Luke Rijeka. Tada je za Port Aquisitions nastupila i obaveza davanja ponude za otkup dionica od ostalih suvlasnika. Česi su bili ponudili 8,40 eura po dionici, ali takvu ponudu nije prihvatio nitko od dioničara, niti ima naznaka da bi se to uskoro moglo dogoditi.

Po pitanju državnih dionica, upravno vijeće Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP) još u svibnju prošle godine je odlučilo da država svoje dionice neće prodavati, a koliko je dosad poznato, sličan stav imaju »mirovinci«, banke, kao i radnici i sindikati Luke Rijeka, koji također nisu uvjereni u poslovni plan češkog holdinga. Državna su tijela, kako smo još lani saznali, suzdržana po pitanju mogućeg preuzimanja Luke Rijeka od strane Port Aquisitionsa, odnosno CE Industriesa, zbog toga što holding ima malo ili ništa iskustva u lučkom poslovanju, a velikim dijelom i zbog prethodnog negativnog iskustva s poljskom tvrtkom OT Logistics pod čijom je upravom Luka Rijeka prije nekoliko godina dovedena na rub propasti.

Piše: Marinko Glavan

Luka Rijeka je bez trećeg člana uprave već više od godinu i pol dana, kada je istekao mandat Batolomieju Pastwi, kojeg je na to mjesto postavila poljska tvrtka OTL piše Novi List.

Luka Rijeka d.d., najdugovječniji koncesionar na riječkom lučkom području, uskoro će, prema odluci Nadzornog odbora tvrtke, raspisati natječaj za trećeg člana uprave, zaduženog za komercijalne i operativne poslove, potvrdio je za Novi List predsjednik Nadzornog odbora Alen Jugović.

Prema njegovim riječima, natječaj će biti raspisan zbog toga što Statut trgovačkog društva Luke Rijeka predviđa da uprava ima tri člana – predsjednika, člana zaduženog za financije i člana zaduženog za komercijalu i operativu. Uprava Luke Rijeka već godinu i pol dana broji samo dva člana, predsjednika Duška Grabovca i članicu Marinu Cesarac Dorčić.

Vlasnička struktura

– Nadzorni odbor je odlučio provesti natječaj za trećeg člana uprave koji će biti raspisan u idućih nekoliko dana. Kandidati će morati zadovoljiti sve uvjete propisane natječajem i proći psihološko testiranje te razgovor s komisijom za odabir najboljeg kandidata, rekao je za Novi List Jugović.

Luka Rijeka je bez trećeg člana uprave već više od godinu i pol dana, kada je istekao mandat Batolomieju Pastwi, kojeg je na to mjesto postavila poljska tvrtka OTL, nekadašnji najveći pojedinačni suvlasnik Luke Rijeka koji je svoje vlasničke udjele prodao češkom Port Aquisitionsu. Natječaj za novog člana uprave bio je raspisan lani, ali je bio i poništen, upravo zbog promjena vlasničke strukture u društvu.

Na pitanje hoće li treći član uprave doći iz redova Port Aquisitionsa, tvrtke u vlasništvu konzorcija CE Industries, tamošnjeg poduzetnika Jaroslava Strnada, inače većinskog vlasnika »Đure Đakovića«, koja je trenutno najveći pojedinačni suvlasnik Luke Rijeka d.d. s 34,34 posto vlasničkog udjela, Jugović je odgovorio da će kandidat biti odabran na javnom natječaju, osim ako ne postoji drugačiji dogovor među suvlasnicima.

– Kada je poljski OTL kupio vlasnički udio u Luci Rijeka, prije nekoliko godina, tada je sklopio međudioničarski ugovor s dijelom ostalih suvlasnika pa su i članovi uprave bili imenovani sukladno odredbama tog ugovora. Takvog ugovora između Port Aquisitionsa i ostalih dioničara zasad nema, barem prema onome što znam, tako da ne može biti ni imenovanja članova uprave bez provedbe javnog natječaja, rekao je za Novi List Jugović.

Drugi najveći pojedinačni suvlasnik Luke Rijeka je hrvatska država, koja putem Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP), drži 25 posto dionica. Mali dioničari drže 6,84 posto dionica, dok je ostatak od 33,8 posto u vlasništvu banaka ili mirovinskih fondova čiji su vlasnici mahom banke koje posluju u Hrvatskoj.

Katastrofa s Poljacima

CE Industries je preko svoje tvrtke Port Aquisition u ožujku prošle godine stekao 33,75 posto vlasničkog udjela u Luci Rijeka, otkupivši 24,98 posto vlasničkog udjela od OT Logisticsa te 8,75 posto od poljskog investicijskog fonda Fundusz Ekspansji Zagranicznej, a zajedno s prethodno stečenim dionicama, udio češke tvrtke popeo se na ukupno 34,34 posto dionica. Time je češki holding postao najveći pojedinačni, ali ne i većinski vlasnik Luke Rijeka. Tada je za Port Aquisitions nastupila i obaveza davanja ponude za otkup dionica od ostalih suvlasnika. Česi su bili ponudili 8,40 eura po dionici, ali takvu ponudu nije prihvatio nitko od dioničara, niti ima naznaka da bi se to uskoro moglo dogoditi.

Po pitanju državnih dionica, upravno vijeće Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP) još u svibnju prošle godine je odlučilo da država svoje dionice neće prodavati, a koliko je dosad poznato, sličan stav imaju »mirovinci«, banke, kao i radnici i sindikati Luke Rijeka, koji također nisu uvjereni u poslovni plan češkog holdinga. Državna su tijela, kako smo još lani saznali, suzdržana po pitanju mogućeg preuzimanja Luke Rijeka od strane Port Aquisitionsa, odnosno CE Industriesa, zbog toga što holding ima malo ili ništa iskustva u lučkom poslovanju, a velikim dijelom i zbog prethodnog negativnog iskustva s poljskom tvrtkom OT Logistics pod čijom je upravom Luka Rijeka prije nekoliko godina dovedena na rub propasti.

Piše: Marinko Glavan

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video