O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nove SOLAS regulative o prijavi kontejnera izgubljenih na moru

Svjetsko vijeće za brodarstvo (WSC) izrazilo je zadovoljstvo nedavno usvojenim izmjenama Međunarodne konvencije o sigurnosti života na moru (SOLAS), koje će zahtijevati obvezno prijavljivanje svih kontejnera izgubljenih na moru. Izmjene, koje je prošlog mjeseca ratificirao Odbor za pomorsku sigurnost Međunarodne pomorske organizacije (IMO), stupit će na snagu 1. siječnja 2026. godine, s ciljem poboljšanja pomorske sigurnosti i zaštite okoliša, piše gCaptain.

Nove regulative donose jasne odredbe za prijavljivanje od strane zapovjednika broda i za detalje prijave. Zapovjednik broda koji izgubi kontejnere mora odmah prijaviti specifične detalje obližnjim brodovima, najbližoj obalnoj državi i državi pod čijom zastavom brod plovi. Za izgubljene kontejnere na moru, izvještaji se moraju dostaviti čim prije, uz ažuriranja kako dodatne informacije postanu dostupne. Ako se uoče plutajući kontejneri, izvještaji moraju uključivati položaj i ukupan broj uočenih kontejnera.

Nove regulative, koje specifično mijenjaju SOLAS Poglavlje V, Regulative 31 i 32, predstavljaju značajan napredak u pomorskoj sigurnosti i zaštiti okoliša. Osiguravajući brzo i detaljno prijavljivanje izgubljenih i plutajućih kontejnera, ove izmjene će poboljšati sigurnost plovidbe, omogućiti brze akcije i smanjiti potencijalne ekološke opasnosti,” izjavio je Lars Kjaer, viši potpredsjednik za sigurnost i zaštitu u WSC-u, a prenosi Splash247.

WSC prikuplja podatke o kontejnerima izgubljenim na moru od 2008. godine, a ti se podaci redovito objavljuju u Izvješću o izgubljenim kontejnerima na moru i dostavljaju IMO-u. Prema najnovijem izvješću, broj izgubljenih kontejnera na moru pao je na samo 661 u 2022. godini, od ukupno 250 milijuna prevezenih, što predstavlja najnižu stopu gubitka od početka istraživanja 2008. godine.

Međutim, godišnji gubici mogu znatno varirati zbog značajnih incidenata. Na primjer, veliki broj incidenata uzrokovanih lošim vremenom u 2020. i 2021. godini doveo je do prosječnog gubitka od 3,113 kontejnera tijekom te dvije godine. Posebno su značajni incidenti u Tihom oceanu, uključujući brod ONE Apus, koji je izgubio više od 1,800 kontejnera u studenom 2020., i brod Maersk Essen, koji je također doživio gubitak približno 750 kontejnera u 2021. godini.

Prosječan broj izgubljenih kontejnera za godine 2020.-2022. iznosio je 2,301 godišnje, što je značajan porast u odnosu na prosječno 779 izgubljenih kontejnera godišnje tijekom prethodne tri godine (2017.-2019.).

Očekuje se da će ove izmjene, koje stupaju na snagu 2026. godine, donijeti značajne koristi pomorskoj industriji i doprinijeti globalnim naporima za očuvanje sigurnosti i čistoće svjetskih mora.

Svjetsko vijeće za brodarstvo (WSC) izrazilo je zadovoljstvo nedavno usvojenim izmjenama Međunarodne konvencije o sigurnosti života na moru (SOLAS), koje će zahtijevati obvezno prijavljivanje svih kontejnera izgubljenih na moru. Izmjene, koje je prošlog mjeseca ratificirao Odbor za pomorsku sigurnost Međunarodne pomorske organizacije (IMO), stupit će na snagu 1. siječnja 2026. godine, s ciljem poboljšanja pomorske sigurnosti i zaštite okoliša, piše gCaptain.

Nove regulative donose jasne odredbe za prijavljivanje od strane zapovjednika broda i za detalje prijave. Zapovjednik broda koji izgubi kontejnere mora odmah prijaviti specifične detalje obližnjim brodovima, najbližoj obalnoj državi i državi pod čijom zastavom brod plovi. Za izgubljene kontejnere na moru, izvještaji se moraju dostaviti čim prije, uz ažuriranja kako dodatne informacije postanu dostupne. Ako se uoče plutajući kontejneri, izvještaji moraju uključivati položaj i ukupan broj uočenih kontejnera.

Nove regulative, koje specifično mijenjaju SOLAS Poglavlje V, Regulative 31 i 32, predstavljaju značajan napredak u pomorskoj sigurnosti i zaštiti okoliša. Osiguravajući brzo i detaljno prijavljivanje izgubljenih i plutajućih kontejnera, ove izmjene će poboljšati sigurnost plovidbe, omogućiti brze akcije i smanjiti potencijalne ekološke opasnosti,” izjavio je Lars Kjaer, viši potpredsjednik za sigurnost i zaštitu u WSC-u, a prenosi Splash247.

WSC prikuplja podatke o kontejnerima izgubljenim na moru od 2008. godine, a ti se podaci redovito objavljuju u Izvješću o izgubljenim kontejnerima na moru i dostavljaju IMO-u. Prema najnovijem izvješću, broj izgubljenih kontejnera na moru pao je na samo 661 u 2022. godini, od ukupno 250 milijuna prevezenih, što predstavlja najnižu stopu gubitka od početka istraživanja 2008. godine.

Međutim, godišnji gubici mogu znatno varirati zbog značajnih incidenata. Na primjer, veliki broj incidenata uzrokovanih lošim vremenom u 2020. i 2021. godini doveo je do prosječnog gubitka od 3,113 kontejnera tijekom te dvije godine. Posebno su značajni incidenti u Tihom oceanu, uključujući brod ONE Apus, koji je izgubio više od 1,800 kontejnera u studenom 2020., i brod Maersk Essen, koji je također doživio gubitak približno 750 kontejnera u 2021. godini.

Prosječan broj izgubljenih kontejnera za godine 2020.-2022. iznosio je 2,301 godišnje, što je značajan porast u odnosu na prosječno 779 izgubljenih kontejnera godišnje tijekom prethodne tri godine (2017.-2019.).

Očekuje se da će ove izmjene, koje stupaju na snagu 2026. godine, donijeti značajne koristi pomorskoj industriji i doprinijeti globalnim naporima za očuvanje sigurnosti i čistoće svjetskih mora.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video