O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

InterManager upozorava na povećanje smrtonosnih nesreća u zatvorenim prostorima na brodovima

InterManager je podnio izvješće Međunarodnoj pomorskoj organizaciji (IMO) pod naslovom “Lessons Learned and Safety Issues Identified from the Analysis of Marine Safety Investigation Reports“, u kojem se bavi alarmantnim trendom smrtnih slučajeva u zatvorenim prostorima na brodovima, piše Safety4Sea.

Izvješće donosi detaljne informacije o nesrećama u zatvorenim prostorima u razdoblju od 1996. do 1. svibnja 2024., posebno se fokusirajući na slučajeve gušenja. InterManager, odgovoran za ovu analizu, pažljivo je prikupio i procijenio verificirane podatke o takvim nesrećama, prikazujući sljedeće rezultate.

Verificirane nesreće u zatvorenim prostorima zbog gušenja po godinama od 1996. do 1. svibnja 2024

Foto: InterManager/Safety4Sea

Crvena vertikala označava kumulativne nesreće koje su se dogodile prije uvođenja rezolucije “Skupštine o revidiranim preporukama za ulazak u zatvorene prostore na brodovima” – IMO rezolucija A.1050(27).

Broj verificiranih smrtnih slučajeva u zatvorenim prostorima po godinama od 1996. do 1. svibnja 2024.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Korištena je sljedeća shema boja:

  • Narančasta– Pomorci koji su umrli u zatvorenim prostorima na brodovima za naznačenu godinu.
  • Plava – Treće strane koje su umrle u zatvorenim prostorima na brodovima za naznačenu godinu.
  • Siva – Ukupan broj pomoraca i trećih strana koji su umrli u zatvorenim prostorima na brodovima za naznačenu godinu.
  • Crvena – Ukupni brojevi od 1996. do kraja 2011., vremenskog razdoblja prije uvođenja trenutne rezolucije Skupštine o zatvorenim prostorima.

Pomorci su i dalje najviše izloženi riziku od gubitka života u zatvorenim prostorima na brodovima.

S poboljšanjem komunikacije između brodova i kopna, i u komercijalnom i u privatnom sektoru, transparentnost unutar industrije značajno se povećala. Proces izvješćivanja i istrage također je postao zreliji i sveobuhvatniji.”

Ovi su čimbenici doveli do većeg broja prijavljenih, zabilježenih i istraženih incidenata. Broj smrtnih slučajeva i dalje je visok, te će svako povećanje svijesti o opasnostima, poboljšanje dizajna i procesa pomoći u smanjenju ovih tragedija u budućnosti.

Nesreće u zatvorenim prostorima na brodovima u razdoblju od 1996. do 1. svibnja 2024.

Većina nesreća i dalje se događa, očekivano, unutar radnih područja brodova kao što su spremnici za naftu, skladišta i balastni spremnici, kao i prazni prostori.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Četiri posto svih nesreća u zatvorenim prostorima dogodilo se unutar stambenog prostora broda, koji je prostor za život i rekreaciju posade, a pripisuju se uglavnom ulasku fumiganta iz tereta.

Nesreće u zatvorenim prostorima na pristupnim područjima brodskih skladišta čine 14% ukupnog broja za proučeno razdoblje. Iako nesreće koje se događaju unutar tzv. “Auz ladder” stila ljestava za pristup čine manje od trećine ovih vrsta nesreća, broj brodova s ovim stilom ljestava je malen, brojeći stotine umjesto tisuća brodova za rasuti teret s tradicionalnijim oblikom pristupa.

Nesreće u zatvorenim prostorima unutar prostora brodskog pramca pripisane su uglavnom prolasku plina iz skladišta kroz pregrade koje nisu zračno nepropusne.

Priroda neposrednog uzroka nesreća koje su se dogodile u zatvorenom prostoru na brodovima u razdoblju od 1996. do 1. svibnja 2024.

Neke nesreće su još uvijek pod istragom, s nejasnim neposrednim uzrocima. Nažalost, još uvijek nije moguće odrediti početni uzrok nesreće iz nekih izvješća osim što je utvrđeno da su nastradali preminuli uslijed nedostatka kisika, dok je za druge zabilježene nesreće izvješće o istrazi još uvijek nedostupno. Zbroj ovih podataka prikazan je u dijelu “unstated“.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Primarno područje koje se bilježi kao neposredni uzrok incidenta je kada posada broda ili ugovoreno obalno osoblje izvode planiranu aktivnost koja, nažalost, pođe po zlu, što dovodi do nesreće.

Drugi značajan segment je kada se nesreća dogodila u neplaniranoj aktivnosti na brodu. Ovo je uglavnom slučaj kada su pomorci i treće strane s kopna ušli u prostor koji se smatra sigurnim, ali se pokazalo da to nije slučaj. Nedostatak znanja o brodu i nepoznavanje ili nerazumijevanje oznaka, kada su prikazane, ostaje ponavljajući uzrok smrtnih slučajeva trećih strana.

Osim toga, za posadu broda, nesreće se događaju kada je prostor bio poznat kao nesiguran za ulazak, a pojedinac je ušao kako bi “brzo pogledao” ili, u previše slučajeva, ušao u nesiguran prostor kako bi spasio drugog pojedinca koji je kolabirao u tom prostoru.

Pregled tipova brodova koji su imali nesreće u zatvorenim prostorima zbog gušenja u razdoblju od 1996. do 1. svibnja 2024.

Kao i kod svih nesreća uključenih u ovu studiju, one uzrokovane padom, požarom ili eksplozijom su isključene. Tipovi brodova koji su uključeni u kategoriju “drugi” su:

  • brodovi za prijevoz stoke;
  • tegljači i offshore servisni brodovi;
  • veliki ribarski brodovi i/ili brodovi za preradu ribe; i
  • specijalni ili specijalizirani brodovi.

Kategorija tankera uključuje sve brodove za prijevoz tekućeg tereta, uključujući one koji prevoze naftu, kemikalije i plinove.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Brodovi za generalni teret i brodovi za rasuti teret čine velik udio nesreća. Međutim, oni također zapošljavaju najveći broj trećih strana kako bi pomogli u utovaru ili istovaru brodskog tereta. Važno je napomenuti da, za razliku od posade broda, mnogi od njih nemaju potrebno znanje o sigurnosnim procedurama na brodu na kojem su privremeno angažirani.

InterManager naglašava neophodnost pojačanja sigurnosnih mjera kako bi se smanjio rizik od smrtonosnih nesreća u zatvorenim prostorima na brodovima, te poziva industriju na reviziju postojećih praksi i primjenu strožih mjera za poboljšanje sigurnosti.

InterManager je podnio izvješće Međunarodnoj pomorskoj organizaciji (IMO) pod naslovom “Lessons Learned and Safety Issues Identified from the Analysis of Marine Safety Investigation Reports“, u kojem se bavi alarmantnim trendom smrtnih slučajeva u zatvorenim prostorima na brodovima, piše Safety4Sea.

Izvješće donosi detaljne informacije o nesrećama u zatvorenim prostorima u razdoblju od 1996. do 1. svibnja 2024., posebno se fokusirajući na slučajeve gušenja. InterManager, odgovoran za ovu analizu, pažljivo je prikupio i procijenio verificirane podatke o takvim nesrećama, prikazujući sljedeće rezultate.

Verificirane nesreće u zatvorenim prostorima zbog gušenja po godinama od 1996. do 1. svibnja 2024

Foto: InterManager/Safety4Sea

Crvena vertikala označava kumulativne nesreće koje su se dogodile prije uvođenja rezolucije “Skupštine o revidiranim preporukama za ulazak u zatvorene prostore na brodovima” – IMO rezolucija A.1050(27).

Broj verificiranih smrtnih slučajeva u zatvorenim prostorima po godinama od 1996. do 1. svibnja 2024.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Korištena je sljedeća shema boja:

  • Narančasta– Pomorci koji su umrli u zatvorenim prostorima na brodovima za naznačenu godinu.
  • Plava – Treće strane koje su umrle u zatvorenim prostorima na brodovima za naznačenu godinu.
  • Siva – Ukupan broj pomoraca i trećih strana koji su umrli u zatvorenim prostorima na brodovima za naznačenu godinu.
  • Crvena – Ukupni brojevi od 1996. do kraja 2011., vremenskog razdoblja prije uvođenja trenutne rezolucije Skupštine o zatvorenim prostorima.

Pomorci su i dalje najviše izloženi riziku od gubitka života u zatvorenim prostorima na brodovima.

S poboljšanjem komunikacije između brodova i kopna, i u komercijalnom i u privatnom sektoru, transparentnost unutar industrije značajno se povećala. Proces izvješćivanja i istrage također je postao zreliji i sveobuhvatniji.”

Ovi su čimbenici doveli do većeg broja prijavljenih, zabilježenih i istraženih incidenata. Broj smrtnih slučajeva i dalje je visok, te će svako povećanje svijesti o opasnostima, poboljšanje dizajna i procesa pomoći u smanjenju ovih tragedija u budućnosti.

Nesreće u zatvorenim prostorima na brodovima u razdoblju od 1996. do 1. svibnja 2024.

Većina nesreća i dalje se događa, očekivano, unutar radnih područja brodova kao što su spremnici za naftu, skladišta i balastni spremnici, kao i prazni prostori.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Četiri posto svih nesreća u zatvorenim prostorima dogodilo se unutar stambenog prostora broda, koji je prostor za život i rekreaciju posade, a pripisuju se uglavnom ulasku fumiganta iz tereta.

Nesreće u zatvorenim prostorima na pristupnim područjima brodskih skladišta čine 14% ukupnog broja za proučeno razdoblje. Iako nesreće koje se događaju unutar tzv. “Auz ladder” stila ljestava za pristup čine manje od trećine ovih vrsta nesreća, broj brodova s ovim stilom ljestava je malen, brojeći stotine umjesto tisuća brodova za rasuti teret s tradicionalnijim oblikom pristupa.

Nesreće u zatvorenim prostorima unutar prostora brodskog pramca pripisane su uglavnom prolasku plina iz skladišta kroz pregrade koje nisu zračno nepropusne.

Priroda neposrednog uzroka nesreća koje su se dogodile u zatvorenom prostoru na brodovima u razdoblju od 1996. do 1. svibnja 2024.

Neke nesreće su još uvijek pod istragom, s nejasnim neposrednim uzrocima. Nažalost, još uvijek nije moguće odrediti početni uzrok nesreće iz nekih izvješća osim što je utvrđeno da su nastradali preminuli uslijed nedostatka kisika, dok je za druge zabilježene nesreće izvješće o istrazi još uvijek nedostupno. Zbroj ovih podataka prikazan je u dijelu “unstated“.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Primarno područje koje se bilježi kao neposredni uzrok incidenta je kada posada broda ili ugovoreno obalno osoblje izvode planiranu aktivnost koja, nažalost, pođe po zlu, što dovodi do nesreće.

Drugi značajan segment je kada se nesreća dogodila u neplaniranoj aktivnosti na brodu. Ovo je uglavnom slučaj kada su pomorci i treće strane s kopna ušli u prostor koji se smatra sigurnim, ali se pokazalo da to nije slučaj. Nedostatak znanja o brodu i nepoznavanje ili nerazumijevanje oznaka, kada su prikazane, ostaje ponavljajući uzrok smrtnih slučajeva trećih strana.

Osim toga, za posadu broda, nesreće se događaju kada je prostor bio poznat kao nesiguran za ulazak, a pojedinac je ušao kako bi “brzo pogledao” ili, u previše slučajeva, ušao u nesiguran prostor kako bi spasio drugog pojedinca koji je kolabirao u tom prostoru.

Pregled tipova brodova koji su imali nesreće u zatvorenim prostorima zbog gušenja u razdoblju od 1996. do 1. svibnja 2024.

Kao i kod svih nesreća uključenih u ovu studiju, one uzrokovane padom, požarom ili eksplozijom su isključene. Tipovi brodova koji su uključeni u kategoriju “drugi” su:

  • brodovi za prijevoz stoke;
  • tegljači i offshore servisni brodovi;
  • veliki ribarski brodovi i/ili brodovi za preradu ribe; i
  • specijalni ili specijalizirani brodovi.

Kategorija tankera uključuje sve brodove za prijevoz tekućeg tereta, uključujući one koji prevoze naftu, kemikalije i plinove.

Foto: InterManager/Safety4Sea

Brodovi za generalni teret i brodovi za rasuti teret čine velik udio nesreća. Međutim, oni također zapošljavaju najveći broj trećih strana kako bi pomogli u utovaru ili istovaru brodskog tereta. Važno je napomenuti da, za razliku od posade broda, mnogi od njih nemaju potrebno znanje o sigurnosnim procedurama na brodu na kojem su privremeno angažirani.

InterManager naglašava neophodnost pojačanja sigurnosnih mjera kako bi se smanjio rizik od smrtonosnih nesreća u zatvorenim prostorima na brodovima, te poziva industriju na reviziju postojećih praksi i primjenu strožih mjera za poboljšanje sigurnosti.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video