O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tankeri izbjegavaju Bliski istok: Trgovina naftom oko Rta Dobre Nade ubrzano raste

Protok sirove nafte i naftnih derivata oko Rta Dobre Nade povećao se za gotovo 50% u prvih pet mjeseci 2024. godine u usporedbi s prošlogodišnjim prosjekom, kako komercijalni brodovi izbjegavaju rute na Bliskom istoku, prema podacima Američke administracije za energetske informacije (EIA).

Ova promjena u pomorskoj trgovini i ruti brodova rezultat je brojnih i kontinuiranih napada dronovima i projektilima od strane Jemenskih Hutista krajem 2023. godine, što je mnoge brodove natjeralo da izbjegavaju tjesnac Bab el-Mandeb i Crveno more kod Jemena. Kao rezultat preusmjeravanja, volumen sirove nafte i naftnih proizvoda koji prolaze oko Rta Dobre Nade porastao je s prosječnih 5,9 milijuna barela dnevno u 2023. na 8,7 milijuna barela dnevno—što predstavlja skok od 47% u nekoliko mjeseci, piše gCaptain.

Podaci EIA pokazuju da su Saudijska Arabija i Irak, ključni proizvođači sirove nafte na Bliskom istoku, preusmjerili više nafte prema Europi dužim putem umjesto kroz Sueski kanal, što čini 15% ukupnog povećanja volumena. U međuvremenu, azijski i bliskoistočni proizvođači povećali su svoje izvoze naftnih proizvoda u Europu, doprinoseći s 29% povećanju trgovine oko Rta Dobre Nade,

Sjedinjene Države su također prilagodile svoje trgovinske rute što je rezultiralo povećanjem ukupne američke trgovine novim rutama za jednu trećinu, ili nešto više od 600.000 b/d, u odnosu na prosjek iz 2023. godine.

Međutim, odluka o preusmjeravanju brodova oko Rta Dobre Nade nosi svoju cijenu. Vrijeme plovidbe gotovo je udvostručeno, što rezultira povećanim troškovima i kašnjenjem tereta, a samim time i povećanjem cijena većine sirovina diljem svijeta.

Protok sirove nafte i naftnih derivata oko Rta Dobre Nade povećao se za gotovo 50% u prvih pet mjeseci 2024. godine u usporedbi s prošlogodišnjim prosjekom, kako komercijalni brodovi izbjegavaju rute na Bliskom istoku, prema podacima Američke administracije za energetske informacije (EIA).

Ova promjena u pomorskoj trgovini i ruti brodova rezultat je brojnih i kontinuiranih napada dronovima i projektilima od strane Jemenskih Hutista krajem 2023. godine, što je mnoge brodove natjeralo da izbjegavaju tjesnac Bab el-Mandeb i Crveno more kod Jemena. Kao rezultat preusmjeravanja, volumen sirove nafte i naftnih proizvoda koji prolaze oko Rta Dobre Nade porastao je s prosječnih 5,9 milijuna barela dnevno u 2023. na 8,7 milijuna barela dnevno—što predstavlja skok od 47% u nekoliko mjeseci, piše gCaptain.

Podaci EIA pokazuju da su Saudijska Arabija i Irak, ključni proizvođači sirove nafte na Bliskom istoku, preusmjerili više nafte prema Europi dužim putem umjesto kroz Sueski kanal, što čini 15% ukupnog povećanja volumena. U međuvremenu, azijski i bliskoistočni proizvođači povećali su svoje izvoze naftnih proizvoda u Europu, doprinoseći s 29% povećanju trgovine oko Rta Dobre Nade,

Sjedinjene Države su također prilagodile svoje trgovinske rute što je rezultiralo povećanjem ukupne američke trgovine novim rutama za jednu trećinu, ili nešto više od 600.000 b/d, u odnosu na prosjek iz 2023. godine.

Međutim, odluka o preusmjeravanju brodova oko Rta Dobre Nade nosi svoju cijenu. Vrijeme plovidbe gotovo je udvostručeno, što rezultira povećanim troškovima i kašnjenjem tereta, a samim time i povećanjem cijena većine sirovina diljem svijeta.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video