O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kongsberg postavlja novu granicu: Kapo sada s kopna kontrolira makine na tri broda

Kongsberg Maritime dobio je odobrenje od klasifikacijskog društva DNV za premještanja ključne uloge s broda u kontrolni centar na kopnu, što označava značajan korak prema operacijama brodova bez posade, piše DigitalShip.

Ova promjena omogućit će da uloga “kapa” bude smještena u Centar za daljinsko upravljanje (ROC), gdje će se dužnosti obavljati iz uredsko-radnog mjesta umjesto na brodu.

Iz radnog mjesta, moći će se nadzirati i upravljati sustavima, uključujući sustav za upravljanje energijom, sustav za balastne vode i palubne strojeve na sva tri broda. To je prvi potpuno električni kontejnerski brod na svijetu, Yara Birkeland, i dva električna teretna trajekta kojima upravlja norveški trgovački lanac ASKO, nazvani Marit i Therese.

Puno odobrenje za takozvanu funkcionalnost ‘Chief-to-Shore‘ očekuje se kasnije ove godine, nakon perioda testiranja koje će nadzirati DNV i Norveška pomorska uprava.

Razvijanje novih sustava koji će podržavati autonomne i daljinske operacije brodova je izazovan zadatak, i sretni smo što je Kongsberg Maritime odlučio udružiti snage s DNV-om kako bi se osigurala sigurnost novog rješenja,” izjavio je Jarle Coll Blomhoff, voditelj odjela za digitalne brodske sustave u DNV-u. “Daljinska podrška strojeva je prvi prirodni korak na putu ka autonomiji jer su inženjerske funkcije na brodu već u velikoj mjeri automatizirane. Vjerujemo da je ovo ključni korak za Kongsberg Maritime na putu prema potpuno autonomnim brodovima, ali i tehnologija koja može pridonijeti sigurnijoj i učinkovitijoj svjetskoj floti pružajući daljinsku podršku za održavanje, rješavanje problema te stručnost o novim alternativnim gorivima koja mogu biti teško dostupna na svakom brodu.”

Testiranje će se provoditi ovog ljeta i uključivat će tehničara s kopna koji će upravljati brojnim zadacima na sva tri broda, sve daljinski upravljano s kopna. Iz ROC-a, prikaz sva tri broda bit će vidljiv u svakom trenutku, a ako dođe do problema ili je potrebna intervencija na jednom od broda, sustav će se ručno prebaciti u ‘visoko pažljiv način’ usmjeravajući pažnju operatera tamo gdje je potrebna podrška.

Uz glavnog inženjera, ostali članovi posade, poput zapovjednika i navigacijskog oficira, ostat će na brodovima tijekom testiranja i biti u stalnom kontaktu putem radijskih i CCTV veza, sve dok se ne dobije puno odobrenje za funkcionalnost ‘Chief-to-Shore‘.

Tijekom kvalifikacijskog procesa Kongsberg Maritime slijedit će DNV-ove smjernice za klase za autonomne i daljinski upravljane brodove (DNV-CG-0294) i sustave za daljinsko nadziranje i kontrolu inženjerskih sustava (REMC), prije nego što se dobije puno odobrenje. ROC u Hortenu, Norveška, objekt je kojim upravlja Massterly, zajedničko ulaganje Kongsberg Maritime i Wilhelmsen. ROC trenutno predvodi pionirske nove metode upravljanja plovilima opremljenim daljinskim i autonomnim sustavima i nedavno je proširen na pet radnih stanica kako bi zadovoljio potražnju kupaca.

Kongsberg Maritime dobio je odobrenje od klasifikacijskog društva DNV za premještanja ključne uloge s broda u kontrolni centar na kopnu, što označava značajan korak prema operacijama brodova bez posade, piše DigitalShip.

Ova promjena omogućit će da uloga “kapa” bude smještena u Centar za daljinsko upravljanje (ROC), gdje će se dužnosti obavljati iz uredsko-radnog mjesta umjesto na brodu.

Iz radnog mjesta, moći će se nadzirati i upravljati sustavima, uključujući sustav za upravljanje energijom, sustav za balastne vode i palubne strojeve na sva tri broda. To je prvi potpuno električni kontejnerski brod na svijetu, Yara Birkeland, i dva električna teretna trajekta kojima upravlja norveški trgovački lanac ASKO, nazvani Marit i Therese.

Puno odobrenje za takozvanu funkcionalnost ‘Chief-to-Shore‘ očekuje se kasnije ove godine, nakon perioda testiranja koje će nadzirati DNV i Norveška pomorska uprava.

Razvijanje novih sustava koji će podržavati autonomne i daljinske operacije brodova je izazovan zadatak, i sretni smo što je Kongsberg Maritime odlučio udružiti snage s DNV-om kako bi se osigurala sigurnost novog rješenja,” izjavio je Jarle Coll Blomhoff, voditelj odjela za digitalne brodske sustave u DNV-u. “Daljinska podrška strojeva je prvi prirodni korak na putu ka autonomiji jer su inženjerske funkcije na brodu već u velikoj mjeri automatizirane. Vjerujemo da je ovo ključni korak za Kongsberg Maritime na putu prema potpuno autonomnim brodovima, ali i tehnologija koja može pridonijeti sigurnijoj i učinkovitijoj svjetskoj floti pružajući daljinsku podršku za održavanje, rješavanje problema te stručnost o novim alternativnim gorivima koja mogu biti teško dostupna na svakom brodu.”

Testiranje će se provoditi ovog ljeta i uključivat će tehničara s kopna koji će upravljati brojnim zadacima na sva tri broda, sve daljinski upravljano s kopna. Iz ROC-a, prikaz sva tri broda bit će vidljiv u svakom trenutku, a ako dođe do problema ili je potrebna intervencija na jednom od broda, sustav će se ručno prebaciti u ‘visoko pažljiv način’ usmjeravajući pažnju operatera tamo gdje je potrebna podrška.

Uz glavnog inženjera, ostali članovi posade, poput zapovjednika i navigacijskog oficira, ostat će na brodovima tijekom testiranja i biti u stalnom kontaktu putem radijskih i CCTV veza, sve dok se ne dobije puno odobrenje za funkcionalnost ‘Chief-to-Shore‘.

Tijekom kvalifikacijskog procesa Kongsberg Maritime slijedit će DNV-ove smjernice za klase za autonomne i daljinski upravljane brodove (DNV-CG-0294) i sustave za daljinsko nadziranje i kontrolu inženjerskih sustava (REMC), prije nego što se dobije puno odobrenje. ROC u Hortenu, Norveška, objekt je kojim upravlja Massterly, zajedničko ulaganje Kongsberg Maritime i Wilhelmsen. ROC trenutno predvodi pionirske nove metode upravljanja plovilima opremljenim daljinskim i autonomnim sustavima i nedavno je proširen na pet radnih stanica kako bi zadovoljio potražnju kupaca.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video