O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Enova potiče zelenu tranziciju brodarstva s 113,5 milijuna dolara

U najnovijem krugu ulaganja u dekarbonizaciju pomorskog transporta, petnaest projekata dobilo je 1,2 milijarde NOK (oko 113,5 milijuna dolara) podrške od norveškog državnog poduzeća Enova, piše Offshore Energy.

Prema Enovi, ovo je “najveća dodjela ikada” koju je Enova izvršila za poticanje domaćeg pomorskog transporta.

Podrška je objavljena tijekom događaja u okviru Programa zelenog brodarstva kojeg predvodi DNV, održanog u Høviku 19. lipnja 2024.

Klimatske promjene u brodarstvu su apsolutno nužne kako bismo postigli naše klimatske ciljeve. Postoji mnogo izazova povezanih s tranzicijom, ali današnja rekordna dodjela je veliki korak u pravom smjeru. Vrlo je pozitivno vidjeti da Enova može igrati važnu ulogu u transformaciji brodarstva. Radujem se vidjeti što industrija može postići u budućnosti“, komentirao je Andreas Bjelland Eriksen, norveški ministar za klimu i okoliš.

Kako je navedeno, ukupno devet vodikovih i šest brodova na amonijak dobilo je podršku u ovom krugu prijava. Tvrtke koje sudjeluju su Höegh Autoliners i Amon Maritime (amonijak) te Halten Bulk, Napier, Møre Sjø i Maris Fiducia (vodik).

Natjecanje je bilo žestoko i bilo je mnogo dobrih projekata koji, nažalost, nisu uspjeli. To vrlo dobro obećava za daljnja ulaganja i sljedeći krug prijava. S ovim pionirskim projektima, Norveška predvodi, i vidimo da je pomorska industrija sada na prekretnici gdje tranzicija može ubrzati“, rekao je Nils Kristian Nakstad, izvršni direktor Enove.

Svrha programa podrške, koji je pokrenut u prosincu 2023., je uspostaviti prve funkcionalne lance vrijednosti za amonijak i vodik za pomorske svrhe. Kako bi se to postiglo, cijena vodika i amonijaka mora postati konkurentna fosilnim gorivima. Enova programi podrške za proizvodnju i infrastrukturu žele doprinijeti smanjenju ovog cjenovnog jaza.

Enova će doprinijeti uspostavi dobro funkcionirajućeg prvog tržišta za transport bez emisija na moru. Kroz podršku za ove brodove, sada uspostavljamo potražnju za gorivima. Program se stoga mora gledati u kontekstu buduće podrške i za proizvodnju vodika i bunkering amonijaka, a ukupno gledano, sada govorimo o restrukturiranju na potpuno drugačijoj razini nego prije“, dodao je Nakstad.

Norveška je nedavno pojačala suradnju sa Singapurom u pomorskom sektoru, s namjerom da norveški dobavljači postanu vodeći na tržištu jugoistočne Azije i podrže prijelaz na alternativna pomorska goriva, uključujući vodik i amonijak.

U najnovijem krugu ulaganja u dekarbonizaciju pomorskog transporta, petnaest projekata dobilo je 1,2 milijarde NOK (oko 113,5 milijuna dolara) podrške od norveškog državnog poduzeća Enova, piše Offshore Energy.

Prema Enovi, ovo je “najveća dodjela ikada” koju je Enova izvršila za poticanje domaćeg pomorskog transporta.

Podrška je objavljena tijekom događaja u okviru Programa zelenog brodarstva kojeg predvodi DNV, održanog u Høviku 19. lipnja 2024.

Klimatske promjene u brodarstvu su apsolutno nužne kako bismo postigli naše klimatske ciljeve. Postoji mnogo izazova povezanih s tranzicijom, ali današnja rekordna dodjela je veliki korak u pravom smjeru. Vrlo je pozitivno vidjeti da Enova može igrati važnu ulogu u transformaciji brodarstva. Radujem se vidjeti što industrija može postići u budućnosti“, komentirao je Andreas Bjelland Eriksen, norveški ministar za klimu i okoliš.

Kako je navedeno, ukupno devet vodikovih i šest brodova na amonijak dobilo je podršku u ovom krugu prijava. Tvrtke koje sudjeluju su Höegh Autoliners i Amon Maritime (amonijak) te Halten Bulk, Napier, Møre Sjø i Maris Fiducia (vodik).

Natjecanje je bilo žestoko i bilo je mnogo dobrih projekata koji, nažalost, nisu uspjeli. To vrlo dobro obećava za daljnja ulaganja i sljedeći krug prijava. S ovim pionirskim projektima, Norveška predvodi, i vidimo da je pomorska industrija sada na prekretnici gdje tranzicija može ubrzati“, rekao je Nils Kristian Nakstad, izvršni direktor Enove.

Svrha programa podrške, koji je pokrenut u prosincu 2023., je uspostaviti prve funkcionalne lance vrijednosti za amonijak i vodik za pomorske svrhe. Kako bi se to postiglo, cijena vodika i amonijaka mora postati konkurentna fosilnim gorivima. Enova programi podrške za proizvodnju i infrastrukturu žele doprinijeti smanjenju ovog cjenovnog jaza.

Enova će doprinijeti uspostavi dobro funkcionirajućeg prvog tržišta za transport bez emisija na moru. Kroz podršku za ove brodove, sada uspostavljamo potražnju za gorivima. Program se stoga mora gledati u kontekstu buduće podrške i za proizvodnju vodika i bunkering amonijaka, a ukupno gledano, sada govorimo o restrukturiranju na potpuno drugačijoj razini nego prije“, dodao je Nakstad.

Norveška je nedavno pojačala suradnju sa Singapurom u pomorskom sektoru, s namjerom da norveški dobavljači postanu vodeći na tržištu jugoistočne Azije i podrže prijelaz na alternativna pomorska goriva, uključujući vodik i amonijak.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video