O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Neujednačena provedba MLC-a otkrivena u novom istraživanju

Nova istraživanja organizacije Seafarers’ Rights International (SRI) pokazala su da se Konvencija o radu pomoraca (MLC) ne provodi ravnomjerno na globalnoj razini, piše Safety4Sea.

Istraživanja ukazuju na značajna postignuća u provedbi MLC-a, ali također identificiraju i značajne nedostatke. Promatrajući podatke u cjelini i uključujući sve regije svijeta, procjenjuje se da provedba i izvršenje MLC-a postiže stopu uspješnosti od oko 65%. Prema anketi, glavne brige pomoraca su:

  1. Dodatna obuka: Preko 80% pomoraca ukazalo je na potrebu za dodatnim treningom, uključujući nadogradnju i prekvalifikaciju u područjima kao što su digitalne tehnologije, automatizacija brodova i zeleni energenti (te zelene vještine poput upravljanja resursima, energetske učinkovitosti i pitanja zagađenja zraka); također su važne i vještine poput obuke za vodstvo i druge vještine koje omogućuju pomorcima cjeloživotno učenje kako bi se prilagodili promjenama.
  2. Obuka o MLC-u: Oko 70% pomoraca želi više obuke o svojim pravima i odgovornostima prema MLC-u.
  3. Obuka o pravnim rizicima: Posebno je istaknuta potreba za informiranjem o lokalnim pravnim rizicima kada brodovi ulaze u strane luke.
  4. Umor povezan s prekomjernim radnim satima i nedovoljnim odmorom: 58,3% anketiranih pomoraca je iskusilo umor na brodu; 50,6% je izjavilo da je umor predstavljao rizik za njihovu vlastitu sigurnost ili sigurnost broda.
  5. Veće plaće i sigurnost zaposlenja: Nedostatak stalnih ugovora kao i niske plaće u suočavanju s ekonomskim nesigurnostima.

U anketi SRI-a, više od 80% pomoraca izjavilo je da su dobili kopiju procedura za pritužbe na brodu. Međutim, samo 17% je podnijelo pritužbu vezanu za MLC.

Veliki broj ratifikacija navodi na zaključak da je MLC globalno učinkovit, no istraživanje pokazuje drugačiju stvarnost i ukazuje na područja gdje su potrebni dodatni napori kako bi se riješile praznine u učinkovitosti MLC-a. Prema Deirdre Fitzpatrick, izvršnoj direktorici SRI-a, MLC još uvijek nije postigao jednaku primjenu na međunarodnoj razini.

Kada je MLC jednoglasno usvojen na 94. (Pomorskoj) sjednici ILC-a u Ženevi u veljači 2006., bio je opisan kao ‘izvanredno postignuće’, ‘istinski povijesni događaj’, ‘bez presedana’. Skoro 20 godina nakon što je MLC stupio na snagu, industrija se suočava s ogromnim promjenama.

Države ratificiraju Konvenciju, ali postoje slučajevi gdje države ne implementiraju odredbe MLC-a u svoje nacionalne zakone i prakse, ili ne prijavljuju svoju usklađenost ILO-u. Potrebno je stalno raditi na izgradnji kapaciteta i svijesti kako bi se postigla učinkovitija provedba MLC-a širom svijeta.

Nova istraživanja organizacije Seafarers’ Rights International (SRI) pokazala su da se Konvencija o radu pomoraca (MLC) ne provodi ravnomjerno na globalnoj razini, piše Safety4Sea.

Istraživanja ukazuju na značajna postignuća u provedbi MLC-a, ali također identificiraju i značajne nedostatke. Promatrajući podatke u cjelini i uključujući sve regije svijeta, procjenjuje se da provedba i izvršenje MLC-a postiže stopu uspješnosti od oko 65%. Prema anketi, glavne brige pomoraca su:

  1. Dodatna obuka: Preko 80% pomoraca ukazalo je na potrebu za dodatnim treningom, uključujući nadogradnju i prekvalifikaciju u područjima kao što su digitalne tehnologije, automatizacija brodova i zeleni energenti (te zelene vještine poput upravljanja resursima, energetske učinkovitosti i pitanja zagađenja zraka); također su važne i vještine poput obuke za vodstvo i druge vještine koje omogućuju pomorcima cjeloživotno učenje kako bi se prilagodili promjenama.
  2. Obuka o MLC-u: Oko 70% pomoraca želi više obuke o svojim pravima i odgovornostima prema MLC-u.
  3. Obuka o pravnim rizicima: Posebno je istaknuta potreba za informiranjem o lokalnim pravnim rizicima kada brodovi ulaze u strane luke.
  4. Umor povezan s prekomjernim radnim satima i nedovoljnim odmorom: 58,3% anketiranih pomoraca je iskusilo umor na brodu; 50,6% je izjavilo da je umor predstavljao rizik za njihovu vlastitu sigurnost ili sigurnost broda.
  5. Veće plaće i sigurnost zaposlenja: Nedostatak stalnih ugovora kao i niske plaće u suočavanju s ekonomskim nesigurnostima.

U anketi SRI-a, više od 80% pomoraca izjavilo je da su dobili kopiju procedura za pritužbe na brodu. Međutim, samo 17% je podnijelo pritužbu vezanu za MLC.

Veliki broj ratifikacija navodi na zaključak da je MLC globalno učinkovit, no istraživanje pokazuje drugačiju stvarnost i ukazuje na područja gdje su potrebni dodatni napori kako bi se riješile praznine u učinkovitosti MLC-a. Prema Deirdre Fitzpatrick, izvršnoj direktorici SRI-a, MLC još uvijek nije postigao jednaku primjenu na međunarodnoj razini.

Kada je MLC jednoglasno usvojen na 94. (Pomorskoj) sjednici ILC-a u Ženevi u veljači 2006., bio je opisan kao ‘izvanredno postignuće’, ‘istinski povijesni događaj’, ‘bez presedana’. Skoro 20 godina nakon što je MLC stupio na snagu, industrija se suočava s ogromnim promjenama.

Države ratificiraju Konvenciju, ali postoje slučajevi gdje države ne implementiraju odredbe MLC-a u svoje nacionalne zakone i prakse, ili ne prijavljuju svoju usklađenost ILO-u. Potrebno je stalno raditi na izgradnji kapaciteta i svijesti kako bi se postigla učinkovitija provedba MLC-a širom svijeta.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video