O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Flota Brodova za Prijevoz Automobila Raste za 40%

Tržište brodova za prijevoz automobila, gdje su dnevne cijene već mjesecima u šesteroznamenkastom iznosu, spremno je za rast od oko 40% u narednih nekoliko godina, prema izvještaju AXSRoRo, novom mjesečniku izdavača Alphaliner.

Tvrdnja da tržište PCTC brodova stangira je podcjenjivanje kada je knjiga narudžbi za nove brodove dosegnula povijesni maksimum“, navodi se u uvodnom članku AXSRoRo-a. Podaci Clarksona pokazuju da trenutni omjer flote PCTC brodova i knjige narudžbi iznosi 35%. Samo LNG brodovi imaju veći omjer od rekordnih 55%.

Jednogodišnji najam za brodove kapaciteta 6.500 ceu danas iznosi oko 105.000 dolara, što čini PCTC brodove jednim od najprofitabilnijih sektora u pomorstvu 2020-ih. Za usporedbu, prethodni vrhunac ovog segmenta brodarstva zabilježen je 2008. godine s cijenama nešto iznad 50.000 dolara dnevno.

Prema podacima Clarksona, do sada je ove godine naručeno gotovo 40 novih brodova za prijevoz automobila, uključujući i nekoliko najvećih ikad naručenih, dok je prošle godine ugovoreno 88 jedinica, uglavnom u kineskim brodogradilištima. Uz uobičajene naručitelje, AXSRoRo ističe nove igrače poput Seaspan Corporation i H-Line Shipping te grčku Atlas Maritime, čiji se prvi PCTC brod kapaciteta 7.000 ceu, Electric Star, očekuje u listopadu.

Globalni linijski prijevoznici kao što su HMM i CMA CGM također su ušli u ovaj sektor, kao i kineski automobilski brendovi, dok se očekuje da će MSC-ova ponuda od 700 milijuna dolara za Gram Car Carriers (GCC) biti zaključena u narednim danima.

Jedan od glavnih razloga za rastuće cijene je promjena trgovinskih obrazaca s automobilima koji se prevoze na mnogo veće udaljenosti. To je uglavnom potaknuto rastućim kineskim izvozom, posebno u Europu, te sve većim brojem većih i težih električnih vozila. Situacija je dodatno pogoršana krizom u pomorskom prometu Crvenog mora, zbog koje brodovi za prijevoz automobila moraju putovati dužim putem do Europe preko Rta dobre nade.

Izvoz kineskih električnih vozila postao je vruća tema za političare na Zapadu, pri čemu i SAD i Europska unija razmatraju uvođenje carina ove godine, piše Splash247.

Tržište brodova za prijevoz automobila, gdje su dnevne cijene već mjesecima u šesteroznamenkastom iznosu, spremno je za rast od oko 40% u narednih nekoliko godina, prema izvještaju AXSRoRo, novom mjesečniku izdavača Alphaliner.

Tvrdnja da tržište PCTC brodova stangira je podcjenjivanje kada je knjiga narudžbi za nove brodove dosegnula povijesni maksimum“, navodi se u uvodnom članku AXSRoRo-a. Podaci Clarksona pokazuju da trenutni omjer flote PCTC brodova i knjige narudžbi iznosi 35%. Samo LNG brodovi imaju veći omjer od rekordnih 55%.

Jednogodišnji najam za brodove kapaciteta 6.500 ceu danas iznosi oko 105.000 dolara, što čini PCTC brodove jednim od najprofitabilnijih sektora u pomorstvu 2020-ih. Za usporedbu, prethodni vrhunac ovog segmenta brodarstva zabilježen je 2008. godine s cijenama nešto iznad 50.000 dolara dnevno.

Prema podacima Clarksona, do sada je ove godine naručeno gotovo 40 novih brodova za prijevoz automobila, uključujući i nekoliko najvećih ikad naručenih, dok je prošle godine ugovoreno 88 jedinica, uglavnom u kineskim brodogradilištima. Uz uobičajene naručitelje, AXSRoRo ističe nove igrače poput Seaspan Corporation i H-Line Shipping te grčku Atlas Maritime, čiji se prvi PCTC brod kapaciteta 7.000 ceu, Electric Star, očekuje u listopadu.

Globalni linijski prijevoznici kao što su HMM i CMA CGM također su ušli u ovaj sektor, kao i kineski automobilski brendovi, dok se očekuje da će MSC-ova ponuda od 700 milijuna dolara za Gram Car Carriers (GCC) biti zaključena u narednim danima.

Jedan od glavnih razloga za rastuće cijene je promjena trgovinskih obrazaca s automobilima koji se prevoze na mnogo veće udaljenosti. To je uglavnom potaknuto rastućim kineskim izvozom, posebno u Europu, te sve većim brojem većih i težih električnih vozila. Situacija je dodatno pogoršana krizom u pomorskom prometu Crvenog mora, zbog koje brodovi za prijevoz automobila moraju putovati dužim putem do Europe preko Rta dobre nade.

Izvoz kineskih električnih vozila postao je vruća tema za političare na Zapadu, pri čemu i SAD i Europska unija razmatraju uvođenje carina ove godine, piše Splash247.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video