O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Marina Rijeka: Kasni Najskuplji Projekt Nautičkog Turizma

Marina u Rijeci, projekt koji bi trebao transformirati pomorsku sliku grada, suočava se s kašnjenjem i izazovima koji dovode u pitanje njegovu pravovremenu realizaciju. Tvrtka ACI Gitone, zajedničko poduzeće ACI-ja i Lürssen grupe, konačno bi idućeg tjedna trebala preuzeti građevinsku dozvolu za prvu fazu projekta – morskog dijela buduće ACI Marine Rijeka u Porto Barošu.

Nakon preuzimanja građevinske dozvole, planira se početak građevinskih radova, za što su već započele pripreme uklanjanjem dviju od pet lučkih dizalica u Porto Barošu, smještenih na Sušačkom lukobranu. Preostale tri dizalice bit će restaurirane i stavljene u novu funkciju.

Kako je potvrdio Anđelko Petrinić, nakon uklanjanja dizalica slijedi čišćenje podmorja, rušenje skladišta 41, produžetak Sušačkog lukobrana za osamdeset metara, postavljanje šest novih plutajućih valobrana i pontona, te izgradnja zgrade na Ružićevom gatu koja će biti u funkciji marine, uz rekonstrukciju kompletnog akvatorija.

Ovaj projekt, najskuplji u nautičkom turizmu u novije doba, predviđa ulaganje od pedesetak milijuna eura do 2026. godine. Iako se riječ “kašnjenje” ne spominje izrijekom, Petrinić je jasno naveo da morski dio marine neće biti spreman za prihvat gostiju tijekom iduće nautičke sezone, što su ranije isticali čelni ljudi ACI-ja, tvrtki u vlasništvu Lürssen grupe, te državne i lokalne vlasti, piše Novi List.

Unatoč kašnjenju, Petrinić je izjavio da će obje faze projekta biti završene u planiranom roku, do ljeta 2026. godine. Druga faza uključuje uređenje zgrada i ostale infrastrukture i sadržaja na kopnenom dijelu, uz izgradnju velike garaže. Međutim, za drugu fazu još nije izrađena sva potrebna dokumentacija niti je izdana građevinska dozvola.

Od uručivanja koncesijskog ugovora tvrtki ACI Gitone do najavljenog preuzimanja građevinske dozvole za prvi dio radova proći će više od godine dana, pri čemu je prvobitni rok za ishođenje građevinske dozvole bio najkasnije u veljači ove godine, s početkom radova tijekom proljeća.

Ako se i za izdavanje građevinske dozvole za drugi dio radova bude čekalo još godinu dana, teško je vjerovati da će marina koja bi trebala promijeniti centar Rijeke biti u potpunosti izgrađena do ljeta 2026. godine.

Projekt ACI Marine Rijeka ima potencijal značajno unaprijediti nautički turizam u regiji i transformirati pomorsku industriju grada. No, trenutna kašnjenja i birokratske prepreke stavljaju pod upitnik pravovremenu realizaciju ovog velebnog projekta. Unatoč optimizmu investitora, vrijeme će pokazati hoće li se ambiciozni planovi ostvariti u zadanom roku.

Marina u Rijeci, projekt koji bi trebao transformirati pomorsku sliku grada, suočava se s kašnjenjem i izazovima koji dovode u pitanje njegovu pravovremenu realizaciju. Tvrtka ACI Gitone, zajedničko poduzeće ACI-ja i Lürssen grupe, konačno bi idućeg tjedna trebala preuzeti građevinsku dozvolu za prvu fazu projekta – morskog dijela buduće ACI Marine Rijeka u Porto Barošu.

Nakon preuzimanja građevinske dozvole, planira se početak građevinskih radova, za što su već započele pripreme uklanjanjem dviju od pet lučkih dizalica u Porto Barošu, smještenih na Sušačkom lukobranu. Preostale tri dizalice bit će restaurirane i stavljene u novu funkciju.

Kako je potvrdio Anđelko Petrinić, nakon uklanjanja dizalica slijedi čišćenje podmorja, rušenje skladišta 41, produžetak Sušačkog lukobrana za osamdeset metara, postavljanje šest novih plutajućih valobrana i pontona, te izgradnja zgrade na Ružićevom gatu koja će biti u funkciji marine, uz rekonstrukciju kompletnog akvatorija.

Ovaj projekt, najskuplji u nautičkom turizmu u novije doba, predviđa ulaganje od pedesetak milijuna eura do 2026. godine. Iako se riječ “kašnjenje” ne spominje izrijekom, Petrinić je jasno naveo da morski dio marine neće biti spreman za prihvat gostiju tijekom iduće nautičke sezone, što su ranije isticali čelni ljudi ACI-ja, tvrtki u vlasništvu Lürssen grupe, te državne i lokalne vlasti, piše Novi List.

Unatoč kašnjenju, Petrinić je izjavio da će obje faze projekta biti završene u planiranom roku, do ljeta 2026. godine. Druga faza uključuje uređenje zgrada i ostale infrastrukture i sadržaja na kopnenom dijelu, uz izgradnju velike garaže. Međutim, za drugu fazu još nije izrađena sva potrebna dokumentacija niti je izdana građevinska dozvola.

Od uručivanja koncesijskog ugovora tvrtki ACI Gitone do najavljenog preuzimanja građevinske dozvole za prvi dio radova proći će više od godine dana, pri čemu je prvobitni rok za ishođenje građevinske dozvole bio najkasnije u veljači ove godine, s početkom radova tijekom proljeća.

Ako se i za izdavanje građevinske dozvole za drugi dio radova bude čekalo još godinu dana, teško je vjerovati da će marina koja bi trebala promijeniti centar Rijeke biti u potpunosti izgrađena do ljeta 2026. godine.

Projekt ACI Marine Rijeka ima potencijal značajno unaprijediti nautički turizam u regiji i transformirati pomorsku industriju grada. No, trenutna kašnjenja i birokratske prepreke stavljaju pod upitnik pravovremenu realizaciju ovog velebnog projekta. Unatoč optimizmu investitora, vrijeme će pokazati hoće li se ambiciozni planovi ostvariti u zadanom roku.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video