O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Dobitnici i gubitnici: Utjecaj krize u Crvenom moru na brodarstvo

Unatoč ratobornoj retorici te video i slikovnim zapisima o pojačanim vojnim snagama, prošlo je više od tjedan dana od posljednjeg prijavljenog incidenta u Crvenom moru, od strane trgovačkih brodova prema UKMTO, piše Splash247.

Ovo dolazi nakon ozbiljne eskalacije napada Hutista u lipnju, koji su se povećali i po broju i po sofisticiranosti. I dok mornarice u regiji i dalje obaraju dronove, sve se više spekulira da bi pad potvrđenih napada mogao biti povezan s visokorangiranim diplomatskim aktivnostima diljem Bliskog istoka, nastojeći osigurati primirje između Izraela i Hamasa, čiji rat traje već deset mjeseci.

Mnogi analitičari brodarstva, uključujući Jefferies, Cleaves i Bank of America, predviđali su da će kriza u Crvenom moru trajati do prve polovice sljedeće godine. No, neki sada razmatraju kako bi tržišta reagirala u slučaju postizanja primirja.

Hutisti su najavili da će njihova kampanja protiv trgovačkog brodarstva – uz pomoć iranske vojne obavještajne službe i opreme – trajati dok god Izrael bude u sukobu s Hamasom.

Pregovori su u tijeku kako bi se potaknulo dogovor o primirju. Visoki dužnosnici iz SAD-a, Izraela i zemalja Bliskog istoka sastali su se prošlog tjedna i planiraju se sastati ponovno u nadolazećim danima kako bi postigli dogovor.

Kriza u Crvenom moru dovela je do toga da veliki dio globalne trgovačke flote izbjegava regiju i Sueski kanal, što je rezultiralo dužim putovanjima oko Južne Afrike.

Novo izvješće Kepler Cheuvreuxa, europske financijske tvrtke, razmatra što bi se dogodilo s cijenama u slučaju završetka krize u Crvenom moru.

Foto: Splash247

Kepler Cheuvreux procjenjuje da je oko 22% globalnog kontejnerskog brodarstva pogođeno preusmjeravanjem zbog povećane udaljenosti od 32% od Azije do Europe. To je povećalo potražnju za 5,6% u odnosu na sredinu prosinca prošle godine, apsorbirajući rast flote od 5,5% tijekom godine i povećavajući iskoristivost kapaciteta sa 84% na 95%. Međutim, s obzirom na veliki broj novih narudžbi iz azijskih brodogradilišta, Kepler Cheuvreux upozorava da bi spot cijene mogle pasti do 75% u slučaju primirja na Bliskom istoku.

Prema Kepler Cheuvreuxu, gubitke će pretrpjeti i brodovi za prijevoz automobila, produkt i kemijski tankeri, dok će tankeri za sirovu naftu biti manje pogođeni.

Kompleksna međuovisnost geopolitičkih događaja, pomorskih sigurnosnih pitanja i globalne trgovinske dinamike naglašava višestruke izazove s kojima se brodarstvo suočava u trenutnoj situaciji,” navodi se u izvješću.

Najveći dobitnici kraja krize u Crvenom moru bili bi pomorci i njihove obitelji, koji su morali prolaziti kroz opasne vode tijekom proteklih devet mjeseci, svjesni da su mnogi njihovi kolege bili napadnuti, oteti, pa čak i ubijeni.

Unatoč ratobornoj retorici te video i slikovnim zapisima o pojačanim vojnim snagama, prošlo je više od tjedan dana od posljednjeg prijavljenog incidenta u Crvenom moru, od strane trgovačkih brodova prema UKMTO, piše Splash247.

Ovo dolazi nakon ozbiljne eskalacije napada Hutista u lipnju, koji su se povećali i po broju i po sofisticiranosti. I dok mornarice u regiji i dalje obaraju dronove, sve se više spekulira da bi pad potvrđenih napada mogao biti povezan s visokorangiranim diplomatskim aktivnostima diljem Bliskog istoka, nastojeći osigurati primirje između Izraela i Hamasa, čiji rat traje već deset mjeseci.

Mnogi analitičari brodarstva, uključujući Jefferies, Cleaves i Bank of America, predviđali su da će kriza u Crvenom moru trajati do prve polovice sljedeće godine. No, neki sada razmatraju kako bi tržišta reagirala u slučaju postizanja primirja.

Hutisti su najavili da će njihova kampanja protiv trgovačkog brodarstva – uz pomoć iranske vojne obavještajne službe i opreme – trajati dok god Izrael bude u sukobu s Hamasom.

Pregovori su u tijeku kako bi se potaknulo dogovor o primirju. Visoki dužnosnici iz SAD-a, Izraela i zemalja Bliskog istoka sastali su se prošlog tjedna i planiraju se sastati ponovno u nadolazećim danima kako bi postigli dogovor.

Kriza u Crvenom moru dovela je do toga da veliki dio globalne trgovačke flote izbjegava regiju i Sueski kanal, što je rezultiralo dužim putovanjima oko Južne Afrike.

Novo izvješće Kepler Cheuvreuxa, europske financijske tvrtke, razmatra što bi se dogodilo s cijenama u slučaju završetka krize u Crvenom moru.

Foto: Splash247

Kepler Cheuvreux procjenjuje da je oko 22% globalnog kontejnerskog brodarstva pogođeno preusmjeravanjem zbog povećane udaljenosti od 32% od Azije do Europe. To je povećalo potražnju za 5,6% u odnosu na sredinu prosinca prošle godine, apsorbirajući rast flote od 5,5% tijekom godine i povećavajući iskoristivost kapaciteta sa 84% na 95%. Međutim, s obzirom na veliki broj novih narudžbi iz azijskih brodogradilišta, Kepler Cheuvreux upozorava da bi spot cijene mogle pasti do 75% u slučaju primirja na Bliskom istoku.

Prema Kepler Cheuvreuxu, gubitke će pretrpjeti i brodovi za prijevoz automobila, produkt i kemijski tankeri, dok će tankeri za sirovu naftu biti manje pogođeni.

Kompleksna međuovisnost geopolitičkih događaja, pomorskih sigurnosnih pitanja i globalne trgovinske dinamike naglašava višestruke izazove s kojima se brodarstvo suočava u trenutnoj situaciji,” navodi se u izvješću.

Najveći dobitnici kraja krize u Crvenom moru bili bi pomorci i njihove obitelji, koji su morali prolaziti kroz opasne vode tijekom proteklih devet mjeseci, svjesni da su mnogi njihovi kolege bili napadnuti, oteti, pa čak i ubijeni.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video