Dva najveća svjetska brodara kontejnera kreću različitim smjerovima dok se pripremaju za odvajanje od sljedeće godine.
MSC sada ima flotu veću od 6 milijuna TEU, što čini 20% globalne operativne flote, dok Maersk, koji je bio najveći svjetski brodar do početka 2022., bilježi značajan pad tržišnog udjela zadržavajući politiku ograničenja veličine flote, piše Splash247.
Tržišni udio Maersk-a danas iznosi 14,4% prema Alphalineru, koji također napominje da pet od deset najvećih brodara sada imaju veće narudžbe od danske tvrtke.
Maersk je danas najavio da će se držati svoje politike ograničenja veličine flote do kraja desetljeća. Od 2018. Maersk je usvojio strategiju logističkog integratora, fokusirajući se na širok raspon logističkih investicija.
“Naš fokus ostaje na organskom rastu uz istraživanje prilika za akvizicije koje povećavaju vrijednost, posebno u logistici,” komentirao je Vincent Clerc, CEO Maerska.
Operativna dobit (EBIT) Maerska smanjila se za 2,8 milijardi dolara na 1,1 milijardu dolara, s EBIT maržom smanjenom na 4,5%.
Alphaliner je upozorio da bi strategija logističkog integratora mogla doći pod pritisak dioničara ako se financijski rezultati ne poboljšaju.
Maersk je najavio da neće povećati veličinu flote iznad današnjih 4,3 milijuna TEU do kraja desetljeća, te će nastaviti s narudžbama za brodove na dvostruko gorivo koji mogu koristiti bio-LNG.
“Dok je zeleni metanol vjerojatno najkonkurentniji i najskalabilniji put do dekarbonizacije u kratkom roku, Maersk predviđa budućnost s više vrsta goriva, uključujući ukapljeni bio-metan,” izjavila je tvrtka.
Od sljedeće godine MSC će raditi samostalno kada prestane partnerstvo 2M s Maerskom, dok je Maersk sklopio suradnju s Hapag-Lloydom za formiranje Gemini Cooperation, koje će započeti u veljači 2025.
Analitičari Alphaliner-a predviđaju da će tržišni udio MSC-a biti jednak kombiniranom udjelu Maerska i Hapag-Lloyda početkom sljedeće godine.