Jadrolinija, najveća hrvatska putnička brodarska kompanija, započela je s ukrcavanjem filipinskih pomoraca (bijelo osoblje), unatoč nejasnoj pravnoj regulativi koja prati ovaj potez. Ova odluka otvorila je brojna pitanja vezana uz radno-pravne, sigurnosne i operativne aspekte, posebno u kontekstu hrvatske obalne linijske plovidbe.
Radno-Pravni i Sigurnosni Aspekti
Postoje brojni aspekti koje je potrebno razjasniti kako bi se ovakva praksa mogla legalno i sigurno provoditi. Ključna pitanja uključuju poštivanje Pomorskog zakonika, te međunarodnih konvencija SOLAS, STCW i MLC, kao i internih propisa Jadrolinije poput SUS-a. Iako je moguće da se radi o međunarodnoj plovidbi (primjerice linije prema Bariju i Anconi), potrebno je osigurati da svi propisi budu strogo poštovani.
Hrvatski Pomorci i Zapošljavanje
Hrvatska broji preko 23,000 certificiranih pomoraca, no unatoč tome, Jadrolinija, kompanija koja je u 100%-tnom vlasništvu Republike Hrvatske, odlučuje se za zapošljavanje jeftinije radne snage iz dalekih zemalja. Ovaj potez izaziva zabrinutost u vezi s kvalitetom i sigurnošću usluga koje Jadrolinija pruža, posebno u domaćoj kabotaži.
Reakcija Sindikata
Sindikat pomoraca Hrvatske zatražio je hitan sastanak s ministrom koji predstavlja vlasnika, Skupštinu Jadrolinije.
Odluka Jadrolinije o zapošljavanju pomoraca iz trećih zemalja otvara brojna pitanja koja zahtijevaju hitno razjašnjenje. U situaciji gdje Hrvatska ima dovoljno kvalificirane radne snage, potez ka jeftinijim radnicima iz dalekih zemalja može se pokazati kontraproduktivnim s štetnim i neizvjesnim posljedicama.