Analizirajući podatke iz preko 5.000 incidenata i 3.400 zadržavanja brodova između 2021. i 2024. godine, izvješće ističe ključnu ulogu redovitih inspekcija u smanjenju rizika i poboljšanju operativnih standarda.
Izvješće pokazuje ključne trendove, uključujući smanjenje stope zadržavanja i ozbiljnih incidenata nakon inspekcija, posebno kod brodova starih između 6 i 13 godina. Unatoč tome, ljudski faktor ostaje značajan uzrok incidenata.
Analizom 3.435 zadržavanja brodova otkriveno je da se stope zadržavanja povećavaju do 12 godina starosti, a zatim stabiliziraju do 17 godina, nakon čega slijedi blagi pad do 21 godine. RightShip zahtijeva da brodovi zadrže prihvatljiv status inspekcije nakon 14. godine.
Analizom 5.628 incidenata ustanovljeno je da se incidenti događaju neovisno o starosti broda, ali s nešto većom učestalošću kod brodova starih između 6 i 13 godina.
Inspekcijski programi, poput RISQ-a, dokazali su se u smanjenju stope zadržavanja i ozbiljnih incidenata. Analiza pokazuje da je zadržavanje smanjeno s 14% na 6% nakon RISQ inspekcija, dok su ozbiljni incidenti pali s 59% na 19% u šest mjeseci nakon inspekcije.
Izvješće naglašava važnost kontinuiranih inspekcija i mjera za smanjenje rizika u industriji rasutih tereta, piše Safety4Sea.