O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jadrolinija u 2023. Dobila Preko 50 Milijuna Eura Potpora, Profitabilno Samo Pet Linija

Iako bi se moglo pomisliti da su brodske linije tijekom turističke sezone unosne, to nije slučaj za većinu linija koje rade cijele godine. U 2023. godini, samo pet od ukupno 24 trajektne linije u Hrvatskoj posluje bez pomoći države. Jadrolinija, koja održava 23 linije, dobila je više od 50 milijuna eura subvencija, dok jedina linija koja ne ovisi o potporama je Stinica – Mišnjak, kojom upravlja Rapska plovidba.

Profitabilne linije, poput onih između Valbiske i Meraga, te Porozine i Brestove, relativno su kratke, od 3 do 16 kilometara. Pomaže i to što povezuju otoke Rab, Lošinj i Cres, gdje živi veća populacija, kao i popularne turističke destinacije.

S druge strane, četiri linije koje prevoze više od 300.000 putnika godišnje i dalje nisu profitabilne, unatoč subvencijama u iznosu od 2,84 milijuna eura. Tu spadaju linije poput Zadar – Preko i Split – Stari Grad. Najveću subvenciju, od čak 8,78 milijuna eura, dobila je linija Split – Hvar – Vela Luka – Lastovo, jedna od najdužih u zemlji.

U 2023. godini, Jadrolinija je ostvarila prihode od 166,87 milijuna eura, no značajan dio toga čine subvencije. Rashodi su iznosili 161,94 milijuna eura, a najviše novca otišlo je na plaće (42,37 milijuna eura) i gorivo (32,23 milijuna eura).

Za 2024. godinu, Jadrolinija planira investirati 80,55 milijuna eura, uglavnom u obnovu flote. Već su kupili nekoliko novih trajekata, a planiraju i nabavku dva nova trajekta s kapacitetom do 150 vozila i 1200 putnika. Očekuje se i pomoć Svjetske banke u sufinanciranju strateških projekata, posebno onih usmjerenih na zelene tehnologije.

Cijeli članak možete pročitati na Forbes.hr.

Iako bi se moglo pomisliti da su brodske linije tijekom turističke sezone unosne, to nije slučaj za većinu linija koje rade cijele godine. U 2023. godini, samo pet od ukupno 24 trajektne linije u Hrvatskoj posluje bez pomoći države. Jadrolinija, koja održava 23 linije, dobila je više od 50 milijuna eura subvencija, dok jedina linija koja ne ovisi o potporama je Stinica – Mišnjak, kojom upravlja Rapska plovidba.

Profitabilne linije, poput onih između Valbiske i Meraga, te Porozine i Brestove, relativno su kratke, od 3 do 16 kilometara. Pomaže i to što povezuju otoke Rab, Lošinj i Cres, gdje živi veća populacija, kao i popularne turističke destinacije.

S druge strane, četiri linije koje prevoze više od 300.000 putnika godišnje i dalje nisu profitabilne, unatoč subvencijama u iznosu od 2,84 milijuna eura. Tu spadaju linije poput Zadar – Preko i Split – Stari Grad. Najveću subvenciju, od čak 8,78 milijuna eura, dobila je linija Split – Hvar – Vela Luka – Lastovo, jedna od najdužih u zemlji.

U 2023. godini, Jadrolinija je ostvarila prihode od 166,87 milijuna eura, no značajan dio toga čine subvencije. Rashodi su iznosili 161,94 milijuna eura, a najviše novca otišlo je na plaće (42,37 milijuna eura) i gorivo (32,23 milijuna eura).

Za 2024. godinu, Jadrolinija planira investirati 80,55 milijuna eura, uglavnom u obnovu flote. Već su kupili nekoliko novih trajekata, a planiraju i nabavku dva nova trajekta s kapacitetom do 150 vozila i 1200 putnika. Očekuje se i pomoć Svjetske banke u sufinanciranju strateških projekata, posebno onih usmjerenih na zelene tehnologije.

Cijeli članak možete pročitati na Forbes.hr.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video