Sektor prijevoza suhih tereta doživljava oporavak, a Baltički indeks suhih tereta (BDI) pokazuje poboljšanje, što su primijetile i velike financijske institucije. Deutsche Bank je nedavno započela pokrivanje dionica dviju ključnih tvrtki u ovoj industriji, što ukazuje na obnovljen interes investitora za ovaj sektor.
BDI, važan tržišni pokazatelj, kreće se između 1.500 i 2.000 bodova u posljednjih deset mjeseci, nakon kratkog skoka krajem 2023., kada je premašio 3.500 bodova. Posebno je segment Capesize brodova pokazao snagu, a brokeri iz SSY-a izvijestili su o “oporavku na svim razinama” u svom tjednom izvješću.
Kombinirani iznos pet putovanja na najam Capesize brodova popeo se na otprilike 28.000 dolara dnevno, što je značajan porast u usporedbi s prošlogodišnjih 9.000 dolara dnevno. Ovaj porast ukazuje na mogući preokret u sektoru.
U važnom razvoju, Deutsche Bank je počela pokrivati dionice Star Bulk (SBLK) i Genco (GNK), dvije velike tvrtke u sektoru prijevoza suhih tereta. Ovaj potez signalizira rastući interes investitora za dionice u sektoru, nakon rasta u tankerima koji traje od početka 2022.
Star Bulk, koji je nedavno preuzeo Eagle Bulk, istaknut je zbog svoje strateške pozicije. Analitičari Deutsche Banke naveli su: “Star Bulk ima dugu povijest transformacijskih poslova koristeći svoje dionice kao valutu,” osvrćući se na akvizicije koje je tvrtka ostvarila tijekom posljednjeg desetljeća.
Sektor prijevoza suhih tereta pokazuje znakove oporavka, a investitori i promatrači industrije pažljivo prate hoće li se taj trend nastaviti i kako će utjecati na šire tržište brodarstva, piše gCaptain.