Dok se dionici pomorskog sektora okupljaju ovaj tjedan na 82. sjednici MEPC-a (Odbora za zaštitu morskog okoliša) pri IMO-u, Međunarodna udruga luka (IAOH) objavila je novi izvještaj koji istražuje napredak u dekarbonizaciji lučke infrastrukture u zemljama u razvoju. Konzultantska tvrtka Maritime & Transport Business Solutions (MTBS) izradila je studiju u ime IAPH-a.
Koristeći studije slučaja luka u Keniji, Indoneziji, na Salomonskim Otocima, u Brazilu i Indiji, izvještaj je identificirao potrebna ulaganja za klimatsku prilagodbu luka u zemljama u razvoju. Iako je velik fokus u dekarbonizaciji pomorstva usmjeren na buduća čista goriva, prilagodba luka za energetsku tranziciju također mora biti prioritet.
Nažalost, izgradnja lučke infrastrukture za zelene bunkere i elektrifikaciju terminala obnovljivom energijom bit će veliki izazov za zemlje u razvoju. Prema IAPH-u, ukupna ulaganja za ovu tranziciju iznose između 55 i 83 milijuna dolara po luci, ovisno o veličini luke, postojećoj infrastrukturi i prethodnim ulaganjima u klimatsku prilagodbu.
Iako države članice IMO-a još uvijek nisu postigle konsenzus oko tržišnih mjera poput određivanja cijena emisija stakleničkih plinova, IAPH to vidi kao potencijalan izvor sredstava za visoke troškove dekarbonizacije luka u zemljama u razvoju.
“Rizik da tržišna mjera poveća troškove transporta, što dodatno opterećuje zemlje s manje učinkovitom infrastrukturom i slabijom povezanošću s globalnom trgovinskom mrežom, mogao bi biti ublažen mogućim prihodima koji bi im se dodijelili za lučke mjere prilagodbe i ublažavanja kako bi se započela energetska tranzicija,” rekao je Patrick Verhoeven, izvršni direktor IAPH-a.
S obzirom da se na ovotjednoj MEPC sjednici očekuje finalizacija okvira za određivanje cijene ugljika u pomorstvu, IAPH je izjavio da ostaje neutralan u vezi izbora instrumenta. Trenutno postoje četiri prijedloga politike za nametanje karbonske pristojbe. Međutim, IAPH je naglasio da podržava mehanizam određivanja cijene ugljika koji će pružiti snažan poticaj za ulaganja u lučku infrastrukturu i omogućiti komercijalnu održivost goriva s niskom ili nultom razinom emisije ugljika, piše The Maritime Executive.