O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Veliki Skok u Kapacitetu: Kontejnerska Flota Dosegla Povijesnih 30 Milijuna TEU-a

Današnja knjiga narudžbi kontejnerskih brodova najveća je u povijesti u smislu TEU kapaciteta.

Kako bi se stekao bolji uvid u ovaj val novih narudžbi, analitičari iz Alphalinera su identificirali koliki dio naručenih brodova služi kao zamjena za postojeću flotu, pri čemu je Maersk posebno zaostao za konkurentima u obnavljanju svoje zastarjele flote.

Prema Alphalinera, top 10 prijevoznika trenutno ima naručena 431 kontejnerska broda ukupnog kapaciteta većeg od 5,9 milijuna TEU, što je, zajedno s rekordnim narudžbama LNG tankera, potisnulo vlasnike tankera i brodova za rasuti teret iz prestižnih brodogradilišta diljem Azije.

Dodatne narudžbe kontejnerskih brodova u Kini… sve više zauzimaju kapacitete brodogradilišta,” istaknuo je broker Gibson u nedavnom izvješću. “U kombinaciji s daljnjim jačanjem potražnje na tržištu kontejnerskih brodova, dostupni kapaciteti za izgradnju novih tankera natječu se s onima za kontejnere, što utječe na stav brodogradilišta te njihovu sposobnost zadržavanja cijena i povjerenje u promociju budućih isporuka.”

Ugovaranje novih kontejnerskih brodova već je premašilo ukupnu godišnju vrijednost za 2023. do kraja kolovoza, dok je globalna flota kontejnerskih brodova prvi put u povijesti dosegla 30 milijuna TEU-a ovog lipnja, piše Splash247.

Iako će globalna kontejnerska flota značajno rasti u nadolazećim godinama, Alphalinerovi podaci pokazuju da će gotovo polovica naručenih brodova među najvećih 10 brodarskih kompanija zapravo biti zamjenski kapacitet.

Foto: Alphaliner/Splash247

Danas top 10 brodarskih linija još uvijek upravlja s 683 broda starija od 20 godina, što predstavlja kapacitet od više od 2,6 milijuna TEU-a, prema podacima Alphalinera.

Ako se uzme u obzir 25 godina kao normalni komercijalni vijek trajanja broda za prijevoz tereta, ovi podaci sugeriraju da bi top 10 operatera moglo iskoristiti 44% svojih narudžbi samo za zamjenu najstarijih brodova u službi, umjesto za rast kapaciteta.

Prema Alphalinera, samo jedan prijevoznik nije naručio dovoljan broj novih brodova za zamjenu zastarjele flote, pri čemu priloženi grafikon jasno prikazuje Maerskovu relativnu neaktivnost kada je riječ o narudžbama.

Međutim, Alphaliner je istaknuo da je Maersk predan programu obnove flote od 800.000 TEU-a tijekom sljedećih pet godina, uključujući 500.000 TEU-a unajmljenih brodova. Nekoliko tih najamnih brodova još nije otkriveno, zbog čega su “gole brojke,” kako ih Alphaliner naziva, donekle iskrivljene na Maerskovu štetu.

Današnja knjiga narudžbi kontejnerskih brodova najveća je u povijesti u smislu TEU kapaciteta.

Kako bi se stekao bolji uvid u ovaj val novih narudžbi, analitičari iz Alphalinera su identificirali koliki dio naručenih brodova služi kao zamjena za postojeću flotu, pri čemu je Maersk posebno zaostao za konkurentima u obnavljanju svoje zastarjele flote.

Prema Alphalinera, top 10 prijevoznika trenutno ima naručena 431 kontejnerska broda ukupnog kapaciteta većeg od 5,9 milijuna TEU, što je, zajedno s rekordnim narudžbama LNG tankera, potisnulo vlasnike tankera i brodova za rasuti teret iz prestižnih brodogradilišta diljem Azije.

Dodatne narudžbe kontejnerskih brodova u Kini… sve više zauzimaju kapacitete brodogradilišta,” istaknuo je broker Gibson u nedavnom izvješću. “U kombinaciji s daljnjim jačanjem potražnje na tržištu kontejnerskih brodova, dostupni kapaciteti za izgradnju novih tankera natječu se s onima za kontejnere, što utječe na stav brodogradilišta te njihovu sposobnost zadržavanja cijena i povjerenje u promociju budućih isporuka.”

Ugovaranje novih kontejnerskih brodova već je premašilo ukupnu godišnju vrijednost za 2023. do kraja kolovoza, dok je globalna flota kontejnerskih brodova prvi put u povijesti dosegla 30 milijuna TEU-a ovog lipnja, piše Splash247.

Iako će globalna kontejnerska flota značajno rasti u nadolazećim godinama, Alphalinerovi podaci pokazuju da će gotovo polovica naručenih brodova među najvećih 10 brodarskih kompanija zapravo biti zamjenski kapacitet.

Foto: Alphaliner/Splash247

Danas top 10 brodarskih linija još uvijek upravlja s 683 broda starija od 20 godina, što predstavlja kapacitet od više od 2,6 milijuna TEU-a, prema podacima Alphalinera.

Ako se uzme u obzir 25 godina kao normalni komercijalni vijek trajanja broda za prijevoz tereta, ovi podaci sugeriraju da bi top 10 operatera moglo iskoristiti 44% svojih narudžbi samo za zamjenu najstarijih brodova u službi, umjesto za rast kapaciteta.

Prema Alphalinera, samo jedan prijevoznik nije naručio dovoljan broj novih brodova za zamjenu zastarjele flote, pri čemu priloženi grafikon jasno prikazuje Maerskovu relativnu neaktivnost kada je riječ o narudžbama.

Međutim, Alphaliner je istaknuo da je Maersk predan programu obnove flote od 800.000 TEU-a tijekom sljedećih pet godina, uključujući 500.000 TEU-a unajmljenih brodova. Nekoliko tih najamnih brodova još nije otkriveno, zbog čega su “gole brojke,” kako ih Alphaliner naziva, donekle iskrivljene na Maerskovu štetu.